Vraag
Reacties
Evi de Wit
Level 1

Maandenlang wachten op terugbetaling

IMG_4327.png

IMG_4328.png

Ik wacht al maanden op restitutie betreffende 2 facturen. 

Het gaat om 2 individueel aankopen bij de apple store. 1 van 12 juni 2025 (credit goedgekeurd op 13 juni 2025) en 1 van 14 augustus 2025 (credit goedgekeurd op 15 augustus 2025). Beide uitgevoerd middels carrier billing. 

Ik heb meermaals contact gehad met zowel de klantenservice van Vodafone als van Apple. Daar ik van Vodafone wisselende antwoorden kreeg die niet klopten. (Zoals dat credit niet via hun zou lopen, ondanks dat hun het geld hebben ontvangen.)

Ondertussen zijn we 3,5 en 2,5 maand verder en ik heh nog niks terug ontvangen. Ik word hier een beetje moe van. Hebben meer mensen hier ervaring mee? 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
6 Reacties 6
EnergieBoy
Level 20

Hoi @Evi de Wit 
Als ik het goed lees dan gaat het hier om een Apple aankoop, of in ieder geval via Apple. Hiervoor moet je dan ook contact opnemen via Apple en niet via Vodafone. 

Ga hiervoor langs een Apple Store of via de website van Apple een klantenservice contact aanvragen. Mocht het verhaal anders zijn, leg het dan hier nog even uit en vertel wat er nu precies aan de hand is. Uit deze gegevens kom ik echt alleen bij Apple terecht waar je zou moeten zijn voor deze terugbetalingen. 

https://support.apple.com/nl-nl/billing?cid=gn-ols-billing-collection-helpful_topics

0 Kudos
Evi de Wit
Level 1
Topicstarter

Het gaat om een aankoop via carrier billing! 
In de app store is er de optie om te betalen via je provider; Vodafone, in dit geval. Het te betalen bedrag wordt dan dus via je Vodafone factuur in rekening gebracht en dus betaald. 

Bij sprake van een credit, wordt het bedrag dus aan Vodafone gecrediteerd waarna hun het bij de volgende factuur in mindering zouden moeten brengen. 

0 Kudos
EnergieBoy
Level 20

Zodra Vodafone dit binnen heeft maken ze het bedrag aan je over. Ik denk toch dat je eerst nij Apple moet aankloppen. Er staat wel dat je moet aankloppen bij je provider, ik zou zelf eerst willen weten of Apple het terug heeft gestort. 

Je hebt een melding gehad dat ze in augustus goedkeuring hebben gegeven. Daar staat dat het 60 dagen kan duren. 15 augustus + 2 maand verder is 15 oktober en ik denk dat 15 oktober de facturen bij Vodafone al zijn aangemaakt. Kans is dat je deze pas ziet op je november factuur. Ik zelf heb ook al eens 3 maanden zitten wachten op een terug storting. Zou hier toch een beetje rekening mee houden. 

Maar goed, ik ben niet werkzaam bij Vodafone dus wacht even op iemand van Vodafone en dan kijkt die met je mee. En ik zou toch ook gelijk bij Apple even navragen of het al is teruggestort. 

Lees bij het wachten op een VodafoneZiggo medewerker onderstaande balk aub:

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten VodafoneZiggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van VodafoneZiggo. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

0 Kudos
Evi de Wit
Level 1
Topicstarter

Dan is er ook nog de factuur uit juni. Die had dus allang terug betaald moeten zijn.  

Contact met Apple heb ik een maand, misschien zelfs 1,5 maand geleden al gehad. En daar de bevestiging gehad dat het inderdaad verwerkt en terugbetaald was. 

0 Kudos
EnergieBoy
Level 20

Mooi dat je deze informatie nog even deelt. Daar kan een VodafoneZiggo medewerker zeker iets mee. Zodra ze je bericht hebben gezien zullen ze je vraag beantwoorden. Heb nog even geduld. 

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Evi de Wit , wanneer je al zo lang wacht op terugbetalingen is het heel goed dat je dit topic hebt aangemaakt. Dit gaan we voor je uitzoeken! Laten we bij het begin starten:

-Op de factuur van juni 2025 zie ik op pagina 21 een Apple betaling van € 17,99. 
-Op de factuur van juli 2025 zie ik op pagina 17 ditzelfde bedrag gecrediteerd met dezelfde omschrijving

-Op de factuur van augustus 2025 zie ik op pagina 18 wel een betaling van € 17,99 aan Apple, maar die is gefactureerd op 31 juli 2025. Dus die lijkt los te staan van het creditverzoek zoals je hierboven hebt beschreven qua data.

Op de latere facturen zie ik geen aankoop van Youtube Premium terug. Dus het lijkt erop dat je betaling van 14 augustus nog niet bij ons was verwerkt en niet in rekening is gebracht. Daarom is deze ook niet gecrediteerd en zie je dit ook niet terug op je facturen.

Geeft dit wat duidelijkheid op de situatie? Mocht je aanvullende vragen hebben, stel ze gerust door op dit bericht te reageren.