Vraag
Reacties
esimmer
Level 3

Mijn prepaid Esim kan niet gebeld worden. Boodschap "Momenteel is dit nummer niet bereikbaar. . . ."

Beste Vodafone mods, 

Net zoals de aanstichter van topic : https://community.vodafoneziggo.nl/t5/Prepaid-Abonnement/Prepaid-eSIM-kan-niet-gebeld-worden/td-p/16... kan ook mijn esim nergens mee worden bereikt. 

De klachten zijn *exact* hetzelfde als beschreven in bovenstaande thread, door diverse mensen. En nou is dat lot ook mij ten deel gevallen (queue dramatic music).

Kortom alle uitgaande verkeer werkt, (net als de billing). Data werkt. Maar het nummer kan niet gebeld worden. --> *Momenteel is dit nummer......".

Vervelend is het wel, de klantenservice kon er vrij weinig aan doen. Vandaar dat ik een topic start, in de hoop dat iemand van de support het op kan pakken.

Het betreft een esim prepaid. Recent geactiveerd (in NL). (nummer staat in m'n profiel).

pogingen om het nummer te bellen zijn o.a. :

20-9:

1346u

1416u

1447u

1510u

1834u

Toestel aan/uit , reset, opnieuw geactiveerd, etc etc. 

Zoals gezegd, alles exact hetzelfde als bij voorgenoemde thread. 

Ik hoop dat iemand bij Vodafone dit euvel kan verhelpen.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
24 Reacties 24
EnergieBoy
Level 20

Wat goed om te horen dat het weer "deels" werkt. Het tweede nummer dat eindigt op -652, is dat een prepaid nummer wat je al langer dan 6 maanden niet hebt gebruikt (dus geen sms mee hebt verzonden, er mee gebeld hebt of opgewaardeerd)? Als dit het geval is dan is je nummer komen te vervallen en is deze ook niet meer te gebruiken. Staat op website VodafoneZiggo: "Je tegoed blijft onbeperkt geldig, als je het minimaal één keer in de 6 maanden gebruikt. Met gebruiken bedoelen we elk betaald belletje, sms'je, elke internetsessie (niet via wifi) en elke opwaardering."

0 Kudos
esimmer
Level 3
Topicstarter

Dank voor je response. 

Nee het is een nieuw esim dat ik had gekocht om te testen of het hele esim verhaal nou wel of niet werkt, afhankelijk van waar de esim in wordt geactiveerd. 

Het nummer is niet ouder dan +/- 1 maand. Heb 't tegoed met opzet 'leeg laten lopen' om te kijken of het verschil maakt in hoeverre het beltegoed wordt uitgenut. 

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

HI @esimmer

Sorry voor het lange wachten. Maar ik heb inmiddels voordat nummer wat eindigt 652 ook een voorbeeld toegevoegt aan het ticket. Hier is het wachten nu even op, we houden in elk geval even vinger aan de pols, en zodra er een update is komen we meteen even in de lucht. 

Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @esimmer,

Om je toch wel even van een statusupdate te voorzien, we hebben hiervoor een ticket laten aanmaken. Deze is in behandeling. Het is nog niet opgelost, maar ik wou je toch even melden dat we er nog mee bezig zijn. Ik hoop volgende week op goed nieuws. In ieder geval, erg bedankt voor je geduld in deze kwestie.

0 Kudos
esimmer
Level 3
Topicstarter

Dank voor je update. Goed getimed, was inmiddels wel benieuwd hoe 't ging. 

fingers crossed 🤞...

0 Kudos