Ik zal jullie niet met het ellendig lange circus dat hier vooraf aan is gegaan vermoeien, maar de eindstand is dat Vodafone mij niet verder wil helpen terwijl ze mij een hoger bedrag factureren dan wat er op mijn contract staat.
In mijn overweging om het contract te tekenen ben ik natuurlijk uit gegaan van de kortingen die op mijn contract staan. Nu hoor ik dat een korting (die zwart op wit op mijn contract staat) niet aan mij gegeven had mogen worden door de Vodafone medewerker die dit contract voor mij heeft opgesteld, en moet ik het maar slikken dat ik aan een contract vast zit dat duurder is dan waar ik voor heb getekend.
Oftewel, Vodafone maakt zelf de fout, maar laat de klant op de blaren zitten.
Sowieso is dit een illegale praktijk, een contract eenzijdig niet naleven zonder geldige reden. Dus ik wil hiermee graag naar de geschillencommissie en een klacht indienen bij de ACM. Echter kan ik nergens een manier vinden waarop ik schriftelijk de klacht kwijt kan bij Vodafone.
Het is ook zo dom en zonde vanuit Vodafone dat ze hun fout niet zelf willen herstellen. Constant dezelfde "Nee dat kan niet" berichten terwijl ze letterlijk contractueel gebonden zijn aan de afspraken die in het contract staan. Nu moet het met een grote omweg (via de geschillencommissie) en eind van de rit zal Vodafone zich alsnog aan het contract moeten houden, dat weet ik zeker.
Kan iemand me de juiste richting wijzen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@D325 fijn dat ik je even gesproken heb! Het zitten op de blaren is niet fijn🥵maar gaan we vanaf vandaag wel doen. Onze excuses voor deze kwestie en we gaan ervoor zorgen dat we deze processen en kortingen onderzoeken om dit soort problemen te voorkomen.
Hoi @D325
Jeetje zeg, dit klinkt wel erg vervelend en begrijpelijk dat je nu een klacht wil indienen bij Vodafone. Het klopt dat je dit altijd kon doen via een formulier maar deze is er niet meer. Je bericht hier plaatsen is al een klacht die je aangeeft en er zijn dan Vodafone medewerkers die je klacht meenemen naar de juiste afdeling, daar maken ze een case voor je aan, en gaan deze klacht dan beoordelen en daar komt dan iets uit.
Voor de geschillencommissie kan je gaan naar www.geschillencommissie.nl en daar kan je dan je klacht doorgeven dat het allemaal niet verloopt zoals je dit had verwacht. Maar natuurlijk eerst even afwachten wat Vodafone in de case je terug stuurt. Dit is zo'n beetje de weg die je kan bewandelen. Je hebt hier nu je bericht geplaatst, dat is al prima, en nu komt er iemand van Vodafone die met je mee kijkt en je verder zal helpen.
Volgens juridische websites het volgende: Ja, een bedrag op een contract is bindend zodra er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen door aanbod en aanvaarding. Dit geldt zowel voor schriftelijke als mondelinge contracten, al is schriftelijk bewijs vaak sterker, vooral bij hogere bedragen of complexere afspraken. Zonder een geldige overeenkomst of een expliciete uitzondering, zoals bij een 'vrijblijvende offerte', is het afgesproken bedrag bindend voor beide partijen.
Maar goed, er kan altijd nog een adder onder het gras zitten wat betreft de afspraken die gemaakt zijn. Misschien kunnen die helemaal niet gemaakt worden en dan zal het anders in elkaar zitten. Hoe dan ook, er zal iemand van Vodafone je hier helpen om je klacht door te zetten en dan is het even afwachten. Ik hoop toch dat jullie er samen uit komen!
Lees bij het wachten op een VodafoneZiggo medewerker onderstaande balk aub:
| ⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten VodafoneZiggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van VodafoneZiggo. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen. |
Bedankt voor de toelichting.
Ik heb dus al meermaals (lees: meer dan 5 keer en een ellendig lang gesprek op X) contact gezocht met Vodafone, en naast het beloven dat ik wordt teruggebeld en het vervolgens niet doen, merk ik dat ik tegen een muur aan loop. Er zijn al meerdere cases aangemaakt als ik de klantenservice medewerkers mag geloven.
Alle klantenservice medewerkers beweren dat ze mij de korting die op mijn contract staat niet kunnen geven omdat ik er "geen recht op heb" volgens de interne voorwaarden die er aan de korting in kwestie hangen.
Ze lijken compleet doof te zijn voor het feit dat er nogal een verschil zit tussen waar een consument recht op heeft volgens "interne voorwaarden" en volgens het Burgerlijk Wetboek en de Telecommunicatiewet. Het maakt mij niet zo veel uit wat een klantenservice medewerker van Vodafone wel of niet mag doen. Het maakt mij uit wat mijn burgerlijke en consumentenrechten zijn.
Dat er een korting op mijn contract terecht is gekomen die daar niet had mogen staan, is niet mijn probleem. Er is op geen enkele manier gecommuniceerd dat er bepaalde voorwaarden aan de korting hingen en dat ik vanaf dag 1 al niet aan die voorwaarden voldeed. Dat staat nergens in of rond het contract, ook niet in de algemene voorwaarden. Dat moet compleet duidelijk zijn voor de consument om een goed geinformeerde beslissing te nemen, en die kans heb ik dus nooit gehad. Er zijn meerdere artikelen in het Burgerlijk Wetboek en de Telecommunicatiewet die Vodafone hier overtreed, dus ik weet gewoon 100% zeker dat ik via de geschillencommissie gelijk ga krijgen en dat Vodafone dus ook alsnog de korting zal moeten gaan doorvoeren.
Ik snap niet dat Vodafone er voor kiest om het deze kant op te laten gaan i.p.v. het gewoon netjes en klantgericht oplossen. Dit gaat ze alleen maar meer tijd, geld en reputatieschade kosten. Alles omdat ze denken er mee weg te kunnen komen dat ze de rechten van een consument aan hun laars lappen. Dan hebben ze helaas echt de verkeerde te pakken.
Dus tsjah, case numero zoveel, het zal toch niets uitmaken. Er is op geen enkel mogelijke manier contact te krijgen met iemand die hoger staat dan "de klantenservice medewerker", zelfs na meermaals vragen/verzoeken.
Alsof er intern bij Vodafone geen gebruik wordt gemaakt van email...
Ik snap het ook niet, maar gelukkig ben ik geen medewerker van Vodafone. Ik begrijp wel wat je zegt, als het in je contract staat dan zouden ze dat moeten hanteren. Zoals geschreven, ik werk niet bij Vodafone maar er zijn hier online wel hele goede en aardige VodafoneZiggo medewerkers die zeker met je mee willen kijken wat er nu aan de hand is en die kunnen je dan iets meer vertellen.
Heb aub nog even geduld, iemand van VodafoneZiggo komt je helpen. Maar lees wel even onderstaande balk, dan kunnen ze gelijk met je mee kijken en je een antwoord geven op je vraag/klacht.
| ⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten VodafoneZiggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van VodafoneZiggo. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen. |
Goedemorgen @D325 Zeker als de kosten wel in het contract staan, snap ik dat het totaal niet geplaatst kan worden wanneer we deze nu moeten herroepen. We kijken graag met je mee.
Als we het contract bekijken zien we dat het gaat om de Non-Ziggo korting van € 7,50. Deze korting kan alleen toegepast worden op locaties waarbij Ziggo niet kan leveren via glasvezel of de coaxkabel. In dit geval is je adres Ziggo geschikt. Dat betekend dat de korting onterecht toegevoegd is, ons systeem herroept deze, omdat je er volgens de voorwaarden geen recht op hebt.
We snappen zeker dat dit allesbehalve leuk overkomt! Het probleem is alleen dat dit nooit geboden mocht worden en we ook geen optie hebben dit alsnog actief te krijgen.
Ryan, bedankt voor je reactie, maar je begrijpt zelf vast wel dat ik dit antwoord inmiddels voor de zoveelste keer krijg en dat dat GEEN valide argument is.
Zoals ik al vaker heb gezegd - het is mij inmiddels al lang duidelijk dat er intern bij jullie voorwaarden hangen aan de "Non-ziggo extra korting", maar...
In de Algemene Voorwaarden staat geen uitleg over wat de "Non-ziggo extra korting" betekent, er staat niet welke voorwaarden er aan vast zitten. Ook in het contract staat geen verwijzing naar specifieke voorwaarden rondom de "Non-ziggo extra korting".
Ik heb dus op geen enkel moment in het nemen van mijn beslissing over het afsluiten van dit contract een weloverwogen keuze kunnen maken. Wanneer ik de klantenservice spreek en aangeef dat ik dan van mijn contract af wil, geven ze aan dat ik een boete zal moeten betalen voor vroegtijdig opzeggen van mijn contract. Dat is toch te gek voor woorden?!
Het zou jullie sieren om wat inlevingsvermogen te tonen.
Stel je voor, je hebt een telefoonabonnement met een contract die tot zijn einde loopt. Je wordt gebeld door de provider met een mooi aanbod - je krijgt korting A, B en C en daardoor komt het maandbedrag lager uit dan bij de competitie. Klinkt goed! Je leest het contract en de algemene voorwaarden, en besluit akkoord te gaan met het contract en zet je handtekening onder het contract.
Je krijgt bevestiging van de provider dat ze je bestelling gaan verwerken. Je hoort NIETS, op geen enkel moment, over dat er iets fout zou zijn gegaan wat betreft de kortingen in het contract. Je hoort alleen: De bestelling is gelukt en je nieuwe contract is nu actief.
Prima, denk je. Je gaat verder met je leven. De 14 dagen bedenktijd vliegen voorbij, waarom zou je daar gebruik van willen maken, er is geen enkele reden of signaal om dat te doen...
Paar weken verder krijg je een factuur binnen, en korting B is ineens verdwenen waardoor je een veel hoger maandbedrag moet betalen dan op je contract staat. Je zoekt contact met de provider, maar nee, de provider heeft een fout gemaakt en heeft je een korting aangeboden die ze volgens bepaalde voorwaarden (kon je zelf niet weten, want staat nergens) nooit had mogen krijgen. Dus je hebt pech, jij moet op de blaren zitten. Je contract kostenloos ontbinden? Nee, te laat!
Ieder klantvriendelijk bedrijf ter wereld zou zeggen: "Oh, dat was eigenlijk niet de bedoeling, onze fout. We voegen de korting toe aan je abonnement, en we vergoeden de gemiste korting van de afgelopen periode. Echter kun je er wel van uit gaan dat je na deze contractperiode niet nog een keer deze korting gaat ontvangen, want eigenlijk was het niet de bedoeling dat je deze kreeg."
Maar nee, jullie kiezen het oorlogspad. Onwijs lange procedures met de klantenservice met elke keer hetzelfde argument dat totaal ongegrond is in het Nederlandse rechtssysteem.
Het is ergens onwijs komisch dat jullie zelf ook al meermaals dingen zeggen als: "Een contract bindt ons beiden" maar vervolgens een paar seconden later het getekende contract NIET willen naleven.
Snap je dat interne voorwaarden voor bepaalde kortingen totaal irrelevant zijn als dit voor een rechter zou komen?
Wat mij betreft heette het de Vodafone Circus korting en was het €15 per maand. Zolang het nergens in de voorwaarden staat dat je de korting alleen krijgt als je de rest van het jaar een clownsneus draagt dan kun je er als consument van uit gaan dat je die korting krijgt, zonder voorwaarden.
Nogmaals, voor de zoveelste keer, het is voor mij een principe kwestie dus ik zal dit gewoon aan de geschillencommissie voorleggen als jullie niet met een fatsoenlijke oplossing komen. En ik kan me niet voorstellen dat jullie gedrag daar te verdedigen is.
Dus het zou gewoon enorm veel tijd, geld en moeite besparen als jullie zelf met een fatsoenlijke oplossing komen i.p.v. dat het via een externe partij moet en jullie aan het eind van de rit ALSNOG die korting aan mij toe moeten kennen.
Het argument dat het systeem het niet toestaat om die korting te activeren is natuurlijk ook slecht. Desnoods maken jullie het bedrag van de korting x 12 naar mij over en dan is het ook opgelost. Maar dan zal het argument wel weer zijn dat jullie geen bankrekening hebben ofzo...
Financieel ook niet de beste beslissing van jullie kant, want inmiddels weet zo'n beetje iedereen die ik ken wat hier gaande is en blijven ze allemaal ver weg van Vodafone vanaf nu. Als dit de service is die je kan verwachten.
Ik begrijp je reactie @D325 en wil het niet erger maken dan het al is maar wat staat er dan exact op je contract? Als daar staat een NON-Ziggo korting en je weet dat er bij jou wel Ziggo te krijgen is, dan ga je er toch zelf al wel van uit dat deze korting niet behoord op je contract. Nogmaals, ik wil het niet erger maken dan het al is en ik weet ook niet hoe en wat er op je contract staat, maar als er NON-Ziggo korting staat dan zou ik aan de bel trekken en me laten informeren wat dit nu is en of het klopt. Ik zou zelf niet zomaar afgaan op de korting, die je waarschijnlijk nu toch niet krijgt omdat je bij jou in de buurt wel op Ziggo kan abonneren.
Nogmaals, ik begrijp je volkomen hoor, maar ben dan wel benieuwd hoe het op je contract staat. Ik ga er wel van uit dat Vodafone in z'n spelregels heeft staat wanneer het hier niet om een NON-Ziggo korting betreft dat ze het dan ook niet hoeven uit te keren, ook al staat het op het contract. Nu ben ik geen jurist, daar kan ik je niet mee helpen. Het zou natuurlijk mooi zijn als Vodafone uit coulance al de helft compenseert en dat jullie er samen uit komen. Maar als Vodafone in z'n gelijk staat is het uiteraard vervelend en begrijp ik wel dat je dit niet zo leuk vind. Een goede richting wijzen is dan alleen via de geschillencommissie, dat zou de beste weg zijn. Laat je daar goed informeren en wie weet komt daar toch iets anders uit. Succes gewenst en ik hoop dat jullie er samen uit komen (linksom, rechtsom .... of in het midden).
Hi @EnergieBoy - in het contract staat letterlijk: "Non-Ziggo extra korting"
Geen woord meer of minder.
Jij hebt het over de "spelregels" -> ik neem aan dat je dan op de algemene voorwaarden doelt. Daar staat "Non-Ziggo extra korting" niet in, dus nee, ik had dit niet kunnen weten. Ter verduidelijking - het woord "non" komt überhaupt maar één keer voor in de algemene voorwaarden, op een compleet irrelevante plek in het woord "non-actief",
Ik ben het verder niet eens met de redenatie dat "Non-Ziggo extra korting" een duidelijke beschrijving is waarbij er belletjes moeten gaan rinkelen over dat dit wel eens niet voor mij zou gaan gelden:
Ik weet dat jij geen medewerker van Vodafone bent @EnergieBoy en ook gewoon met de beste intenties meedenkt/reageert, dus dit is een "aanval" op jou o.i.d. - ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik hier al vele uren van mijn leven in heb gestoken en echt niet op een andere conclusie kan komen dan dat Vodafone hier meerdere overtredingen pleegt op het gebied van het Burgerlijk Wetboek en de Telecommunicatiewet.
Inmiddels ben ik ook met de ACM in contact en met het Juridisch Loket. Het blijft zo onwijs zonde dat het op deze manier moet en Vodafone, een miljardenbedrijf, niet hun eigen fout wil erkennen en een klantgerichte oplossing wil bieden.
Voor mij is er maar één oplossing, en dat is het vergoeden van de gemiste korting en het toepassen van de korting voor de rest van mijn contract duur. Of dat met een eenmalige overboeking is of dat het daadwerkelijk via mijn te betalen facturen wordt geregeld maakt mij niet uit.
in dit geval moet vodafone hun fout toegeven en het contract zelf ontbinden, de klant een hoger bedrag laten betalen waar hij niet voor getekend heeft is niet netjes
@D325 fijn dat ik je even gesproken heb! Het zitten op de blaren is niet fijn🥵maar gaan we vanaf vandaag wel doen. Onze excuses voor deze kwestie en we gaan ervoor zorgen dat we deze processen en kortingen onderzoeken om dit soort problemen te voorkomen.
@Jos - Inderdaad fijn om even te spreken en tot een oplossing te komen. Hopelijk leiden de interne evaluaties over deze situatie tot een verbetering van het proces zodat dit soort situaties voorkomen kunnen worden. 👍
Het vertrouwen in dat het op de volgende factuur wel goed staat moet nog even groeien, maar met de terugbel afspraak achter de hand zal het uiteindelijk vast wel goedkomen.
Kijk eens aan, dat is netjes! Wat fijn dat je een positief antwoord hebt gekregen van Vodafone en dat ze hun fout in deze toegeven. Beetje jammer dat @Jos nu op de blaren moet zitten en dat dit niet eerder opgelost is. Maar goed, veel plezier gewenst met je abonnement D325.
Mocht het dan toch fout gaan dan moet Vodafone het beste antwoord maar weer weghalen. Maar ik verwacht dat ze het nu wel goed gaan regelen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.