Ik word er gek van. 3-10-2025 contact gehad met Ziggo gehad om contract te veranderen. Na een gesprek met een medewerker van Ziggo neem ik aan en anders is het een medewerker van Vodafone geweest om de veranderingen in het contract aan te passen. Omdat ik ook een mobiele telefoon gebruik (andere provider) kreeg ik de vraag of ik die ook bij Vodafone wilde onderbrengen. Daardoor kon ik nog meer korting krijgen dus die keuze was niet moeilijk. Er is me tijdens dat telefoongesprek van alles belooft waar later bijna niets van terecht is gekomen. Om een of andere reden kreeg ik te horen dat het contract van Vodafone gecanceld is om voor mij onbekende reden. Ik heb wel van de andere provider een bericht gehad dat het contract daar op 3-11-2025 afloopt en dat het dan naar Vodafone over gezet gaat worden met nr. behoud
Aangezien ik niet eerder dan 4-11-2025 gebruik heb kunnen maken van Vodafone kon ik niet weten dat het niet goed samenwerkt met mijn gehoortoestellen. Ik kan de gesprekken nu heel slecht horen gaat van keihard naar haperend geluid en valt tussen de gesprekken ook nog eens weg. Ik heb inmiddels al meerdere gesprekken met medewerkers van Vodafone gehad en steeds werd me beloofd dat het contract beëindigd zou worden maar men zei er niet bij dat dat pas over een jaar kon gebeuren. En dat is volgens mij niet helemaal eerlijk omdat ik ervan uitga dat op het moment dat je de telefoon kan gaan gebruiken het abonnement in gaat. Vodafone zegt dat het vanaf 3-10-2025 in is gegaan met de verandering van het Ziggo abonnement dat klopt niet helemaal omdat ik eerder al een bericht heb gehad dat het was gecanceld. Ik vind dit allemaal heel vervelend om zoals klant die al jaren en jaren gebruik maakt van Ziggo zo behandeld te worden. Inmiddels al contact gehad met de oude provider om daar het abonnement weer aan te melden dat gaat dus binnenkort ook weer in. Mijn vraag is heeft iemand van u een idee hoe ik van dit contract van Vodafone af kan komen? Op deze manier wordt het allemaal te duur voor me .
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hatolex en EnergieBoy bedankt voor jullie reactie.
Ik heb goed nieuws ,
Vandaag een goed bericht gehad van een medewerker van Vodafone. Deze man met Amsterdams accent heeft er echt moeite voor gedaan om mij te helpen. Ik kreeg vanmiddag een sms’je met de tekst dat ik mijn oude provider kan bellen om de telefoon daar weer te laten aansluiten. Kei bedankt meneer met het Amsterdamse accent.
Hoi @Henniej
Dit klinkt allemaal niet heel erg vlotjes gaan en heel erg vervelend. Ten eerste is mijn advies, je moet zelf maar kijken wat je er mee doet, om niet terug te gaan naar je oude provider omdat je nu al een abonnement hebt bij VodafoneZiggo en daar kan je nu niet zomaar van af. Je krijgt dan opeens van 2 providers abonnementen en dus extra veel geld dat ze van je rekening afschrijven (alles dubbel). Dat wil je natuurlijk toch ook weer niet. Als je de overgang in gang hebt gezet kan het zijn dat je, als je toch direct van Vodafone af wil, een afkoop boete en als je die hebt voldaan dan kan je overstappen (iets om over na te denken en zeker te zijn wat je nu allemaal doet). Zomaar stappen ondernemen en niet weten wat je doet lijkt me niet echt verstandig (ook weer, straks zit je aan dubbele abonnementen).
Ik begrijp niet helemaal goed wat je gehoorapparaten te maken heeft met Vodafone? Ik neem aan dat het simkaartje van Vodafone gewoon in je eigen toestel zit en dat moet geen verschil uit maken. Wat wel kan zijn is dat je in een geïsoleerde omgeving "binnen" zit en dat je daar met Vodafone iets meer last van hebt dan bij je vorige provider. Maar daar kan je 4G over Wifi voor aanzetten zodat je via je wifi kunt bellen en dan zou het normaal moeten zijn.
14 dagen bedenktijd gaat in op het moment dat je een abonnement afsluit. Ik ben het met je eens dat dit heel vreemd is als je pas later je abonnement laat ingaan, maar het is niet anders. Het klopt dat die 14 dagen vanaf 3 oktober ingaat en niet pas op 3 november. Beetje lastig allemaal en begrijp dat het vrij ingewikkeld is. Begrijp ook niet helemaal hoe het zit maar daar zijn gelukkig VodafoneZiggo medewerkers die met je mee kunnen kijken wat er nu allemaal is geactiveerd en wanneer dit is gebeurd en wat er nu allemaal is besproken met een medewerker (en misschien kunnen ze ook zien wat er nu allemaal gaat gebeuren).
Heb nog even geduld en wacht op een VodafoneZiggo medewerker, ik heb je alvast een beetje voorzien van wat informatie.
Lees bij het wachten op een VodafoneZiggo medewerker onderstaande balk aub:
| ⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten VodafoneZiggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van VodafoneZiggo. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen. |
Hoi EnergieBoy,
Als eerste bedankt voor u reactie. Idd is het slimmer om een provider te gebruiken maar doordat het allemaal zo onduidelijk ging wat de telefoon betreft dacht ik maar aan een ding snel terug naar de provider waar ik de gesprekken wel goed kan beluisteren.
Het gaat om gehoortoestellen die je in je oor draagt en deze maken verbinding met de telefoon via bluetooth. Waarschijnlijk is bluetooth het probleem bij Vodafone.
Zoals ik al vermeld had gebruik ik zo`n beetje 25 jaar Ziggo, ja in het begin hete het anders het heeft vele namen in de jaren gehad, ik heug me sprinter nog. Wat ik niet eerlijk vind van Ziggo/Vodafone is dat ik geen kans heb gehad om de telefoon uit te proberen. Het contract is een maand eerder ingegaan zonder dat ik de telefoon kon gebruiken omdat deze nog omgezet moest worden en dat heeft een maand geduurd dus kon ik ook niet weten dat het voor mij niet zou gaan werken.
Hopelijk zijn er nog mensen bij Ziggo/Vodafone die met hun hart denken en als ze eerlijk zijn begrijpen dat dit wat er nu gebeurd niet erg klantvriendelijk is. Maar goed ik wacht het allemaal even af voordat ik nog verdere stappen kan gaan ondernemen. Feit blijft dat ik een contract ben aangegaan met Ziggo/Vodafone. inmiddels contract Vodafone gevonden en zoals iedereen kan zien is dat volgens mij 4-11-2025 ingegaan.
**Mod edit: mobiele telefoonnummer geblurd op afbeelding**
Ik kan je verder niet helpen, maar de BT verbinding heeft niets te maken met vodafone, dat is iets tussen je hoorapparaat en je mobiel.
Zoals ik eerder al schreef: ik snap niet wat je gehoorapparaat te maken heeft met Vodafone. Je maakt met je toestel contact met je gehoorapparaten en die doen het werk. Je Vodafone abonnement heeft daar dus niets mee te maken. Het kan zijn dat je instellingen niet goed staan in je toestel (voor het gebruik van je gehoorapparaat).
Je schrijft: “Het contract is een maand eerder ingegaan zonder dat ik de telefoon kon gebruiken omdat deze nog omgezet moest worden en dat heeft een maand geduurd dus kon ik ook niet weten dat het voor mij niet zou gaan werken.” Omdat je telefoon omgezet moest worden en dit heeft een maand geduurd, maar ook dit heeft niets met het abonnement te maken. Wat je met je toestel moest laten omzetten, geen idee, maar dat je pas later je simkaart van Vodafone kon gebruiken ligt dan dus niet aan Vodafone?! Als daar een andere verklaring voor is, leg het dan goed uit aub (dit ook in voordeel als een VodafoneZiggo medewerker je bericht leest).
En het kan best dat je contract pas is ingegaan op 4 november maar je hebt deze eerder al aangemaakt en dan gaan de 14 dagen bedenktijd al in, niet pas op 4 november.
Maar goed, ik kan me er niet in verdiepen want ik ben niet werkzaam bij Vodafone. Je zal echt even moeten wachten op een medewerker van Vodafone en deze kijkt met je mee. Heb geduld, ze helpen je graag verder.
Hatolex en EnergieBoy bedankt voor jullie reactie.
Ik heb goed nieuws ,
Vandaag een goed bericht gehad van een medewerker van Vodafone. Deze man met Amsterdams accent heeft er echt moeite voor gedaan om mij te helpen. Ik kreeg vanmiddag een sms’je met de tekst dat ik mijn oude provider kan bellen om de telefoon daar weer te laten aansluiten. Kei bedankt meneer met het Amsterdamse accent.
@Henniej Mooi dat het allemaal werkt en ik vind het ook fijn om te lezen dat een Amsterdammer u zo goed heeft geholpen. 😀
Hou ons nog wel een beetje op de hoogte. Ben wel benieuwd of dit allemaal goed gaat. Alvast bedankt en succes bij je nieuwe provider.
Hoi Wim,
Het was geen Amsterdammer, deze man had alleen het accent. Op mijn vraag of ie Amsterdammer was kreeg ik als antwoord dat ik hem beledigde. Dat zei hij als grapje. 😁
Hoi EnergieBoy, als alles geregeld is dan laat ik hier even weten.😎
Gisteren weer teruggegaan naar oude provider. Alles werkt weer zoals voorheen en ben blij dat de 'niet Amsterdammer 'en Vodafone heeft meegewerkt.
Wim en Energieboy bedankt voor jullie reacties. Ik ben er nu vandoor. OWWWW YEAHH😊
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.