In oktober was ineens mijn prepaid 2gb bundel die ik al jaren gebruik, niet meer geldig in de EU. Via de chat werd mij verteld dat dit in Augustus was gewijzigd in alleen NL en dat ik nu voor 44€ alleen nog een unlimited gb bundel voor EU kan afsluiten ( buiten de unlimited dag, week en 2 weken bundel). Nu zie ik bij de 2GB bundels ineens weer wel gebruik in EU staan. Vóór ik nog meer geld weggooi door een bundel te kopen die ik niet nodig heb, kan iemand een licht schijnen hierop hoe het nu zit? Want van 9€ naar 44€ is een groot verschil voor de ongeveer 500mb die ik per maand gebruik!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Inmiddels hebben we een reactie terug ontvangen @Lo7. De data van de prepaid maandbundels is geldig zowel in de EU als in Nederland. Dit op basis van de roam-like-home regelgeving. De fair use policy limieten zijn niet van toepassing op de prepaid maanbundels. Je kunt dus de 2GB prepaid maandbundel ook in de EU gebruiken.
De informatie op de website kan voor verwarring zorgen. Om die reden is ook gevraagd om deze informatie duidelijker op de website te vermelden.
Hi @Lo7, welkom hier!
Een hele terechte vraag! Op de website staat het gebruik van data in de EU bij de Unlimited bundels wel duidelijk aangegeven maar staat deze mogelijkheid niet vermeld bij de maandbundels. Op basis hiervan zou dit betekenen dat de maandbundels alleen in NL geldig zijn.
We hebben de vraag intern uitgezet om te controleren of het klopt dat het gebruik van data in de EU niet is inbegrepen bij de maandbundels en/of dit recent is gewijzigd. Zodra er nieuws onder de zon is, dan hoor je van ons!
Inmiddels hebben we een reactie terug ontvangen @Lo7. De data van de prepaid maandbundels is geldig zowel in de EU als in Nederland. Dit op basis van de roam-like-home regelgeving. De fair use policy limieten zijn niet van toepassing op de prepaid maanbundels. Je kunt dus de 2GB prepaid maandbundel ook in de EU gebruiken.
De informatie op de website kan voor verwarring zorgen. Om die reden is ook gevraagd om deze informatie duidelijker op de website te vermelden.
Bedankt voor je reactie. Dat dacht ik dus ook. Fijn dat dit nu duidelijk is! Misschien ook al je customer service medewerkers hiervan op de hoogte brengen want mij werd in oktober verteld dat dit in augustus was veranderd.
inmiddels ook contact gehad met een fijne medewerker die wel begreep wat er mis was gegaan en mij heeft gecompenseerd voor de bundel die ik noodgedwongen heb moeten aanschaffen. Prima service👍👍
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.