in december 2024 heb ik het abonnement van vodafone verlengt voor 1 jaar, prijs: €22,50 voor red unlimited.
ik betaal al sinds dit abonnement is ingegaan €25 per maand, inmiddels €26,07 na de inflatiecorrectie. ik verwacht eigenlijk 4x2,50 terug en tot april 2026 een verlaging van de maandprijs naar €23,57. Graag hulp van een moderator omdat ik geen zin heb om dit telefonisch op te moeten lossen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Gio2903, goedemorgen!
Ik help je hierbij met alle liefde. Er was inderdaad een incident waardoor diverse kortingen niet werden verminderd op de factuur. Dit incident is hersteld, maar bij jou gaat er nog steeds iets niet goed. Bij jou wordt namelijk de ‘Jouw Red Unlimited Extra korting’ nog steeds niet verminderd op de factuur.
Dit moet natuurlijk gecorrigeerd worden. Deze zogenoemde PBO/PSO kortingen, daarvan kan er maar 1 per type korting actief staan. Dus als ik er één bij zet, dan vervalt er automatisch ook weer één. Om die reden ben ik creatief geweest. Ik heb de huidige kortingen verhoogd. Hetgeen wat telt is namelijk dat het bedrag op de factuur uiteindelijk correct is. Deze aanpassing is per vandaag effectief. Op de eerstvolgende factuur zie je deze aanpassing dan ook terug.
Normaliter zou er n.a.v. het eerder genoemde incident een automatische credit volgen. Dit is bij jou niet het geval, want de situatie is afwijkend. Om die reden heb ik de misgelopen korting van € 2,50 per maand vanaf 10 april t/m vandaag (5 november) vergoed. Dit is een periode van bijna 6 maanden. Voor de vergoeding heb ik gemakshalve 6 maanden aangehouden, waardoor de vergoeding uitkomt op € 15,-. De creditfactuur zie je terug in My Vodafone en dit bedrag wordt verrekend met de eerstvolgende incasso.
Beste @Gio2903
Als je de community een beetje hebt gevolgd dan heb je kunnen lezen dat Vodafone een probleem heeft gehad met de facturering en kortingen. Inmiddels is het, volgens Vodafone, opgelost en zullen de mensen, waar het bij is gebeurd, het geld in batches worden gecorrigeerd en krijgen klanten uiteraard het gemiste geld terug.
Hoe lang het duurt, daar heb ik geen idee over want ook over de uitbetaling zijn niet veel mensen tevreden. Erg jammer dat het allemaal zo lang duurt. Je bent hier al een lange tijd dus ik hoef je niet te vertellen dat VodafoneZiggo medewerkers hierop nog zullen antwoorden 😉😁. Fijne avond en hoop dat ze het snel voor je oplossen.
Hi @Gio2903, goedemorgen!
Ik help je hierbij met alle liefde. Er was inderdaad een incident waardoor diverse kortingen niet werden verminderd op de factuur. Dit incident is hersteld, maar bij jou gaat er nog steeds iets niet goed. Bij jou wordt namelijk de ‘Jouw Red Unlimited Extra korting’ nog steeds niet verminderd op de factuur.
Dit moet natuurlijk gecorrigeerd worden. Deze zogenoemde PBO/PSO kortingen, daarvan kan er maar 1 per type korting actief staan. Dus als ik er één bij zet, dan vervalt er automatisch ook weer één. Om die reden ben ik creatief geweest. Ik heb de huidige kortingen verhoogd. Hetgeen wat telt is namelijk dat het bedrag op de factuur uiteindelijk correct is. Deze aanpassing is per vandaag effectief. Op de eerstvolgende factuur zie je deze aanpassing dan ook terug.
Normaliter zou er n.a.v. het eerder genoemde incident een automatische credit volgen. Dit is bij jou niet het geval, want de situatie is afwijkend. Om die reden heb ik de misgelopen korting van € 2,50 per maand vanaf 10 april t/m vandaag (5 november) vergoed. Dit is een periode van bijna 6 maanden. Voor de vergoeding heb ik gemakshalve 6 maanden aangehouden, waardoor de vergoeding uitkomt op € 15,-. De creditfactuur zie je terug in My Vodafone en dit bedrag wordt verrekend met de eerstvolgende incasso.
Ik hou het even in de gaten, bedankt Cecilia! 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.