Beste Vodafone (Ziggo),
Met mijn gezin heb ik een Vodafone Family bundel. De contractduur is verlopen en de kids zijn inmiddels volwassen en kunnen nu prima zelf het abonnement regelen.
Ik wil het dus weer gaan opsplitsen. Echter staan alle abbo's op mijn naam vanwege de Family Bundel.
Online via My Vodafone wordt het me ook niet helemaal duidelijk. Dus graag even wat assistentie vanuit Vodafone hierbij.
Thnx alvast!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Meneer C. zo te lezen zijn de adviezen heel goed van @EnergieBoy @Tjeerd85 en @RoWi.
Contractovername gaat zonder problemen. Tenminste, ik heb hier geen problemen over gezien, behalve als het gaat om bijlages of fout ingevulde formulieren. Waarom is het probleemloos? Want het gaat per nummer met een verificatie SMS als je dit via My Vodafone doet.
Hier lees je er alles over: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen
Hulp nodig? Laat het weten!
Let op: na contractoverdracht zal diegene nog wel een eigen abonnement moeten kiezen. Dit omdat een Family member geen databundel in het abonnement heeft.
Of moet ik via het online formulier contract overdracht de nummers op naam van de kids zetten? In dat geval ga ik dat eerst eens proberen.
Dat inderdaad.
Beste @Meneer C.
Je kan dit eenvoudig doen door online het contract over te zetten naar je kinderen. Lees hier alles over op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen
Gaat met een contract overname niet het volledige family abonnement naar 1 van de kinderen.
Het is wel vreemd dat de methode van het toevoegen van members wel wordt genoemd maar het verwijderen niet.
Mij lijkt het makkelijker als kinderen zelf een abonnement afsluiten en dan hun nummer laten porteren middels nummerbehoud.
Idd @RoWi , dat klinkt logischer.
Bedankt @Tjeerd85 en @EnergieBoy , de contract overdracht had ik gevonden. Echter loop ik tegen iets aan, een beetje zoals @RoWi suggereert, waardoor ike afvraag of het allemaal wel zo soepel gaat lopen als Vodafone stelt...... gevoelsmatig ben ik het complete contract aan het overdragen......en om het nou gewoon te proberen en kijken waar het schip strandt.......ik gebruik mijn nummer privé & zakelijk. Dus daar wil ik geen geintjes mee uithalen.
Je kan niet eerst je kinderen een abonnement laten afsluiten en dan hun huidige nummer porteren naar hun nieuwe abonnement. Dit is niet juist wat RoWi hier schrijft!
Neem aub contact op met Vodafone of ga naar een Vodafone winkel en regel het daar. Als je naar een winkel gaat, neem dan gelijk je kinderen mee.
Nee, contract overnamen is het nummer dat je laat overnemen. Mijn advies, ga naar een Vodafone winkel en regel het daar. Ook omdat je eigen nummer belangrijk is en geen gezeur wil. Dan helpt iemand van Vodafone je en weet je zeker dat het goed is.
Neem dan wel je kinderen mee, die moeten zich legitimeren.
Dat zou kunnen idd @EnergieBoy, ware het niet dat zo'n winkel hier niet echt in de buurt zit. Daarnaast zijn mijn ervaringen met Vodafone winkels niet bepaald positief.
De online contract overdracht klinkt logisch, maar ik wil graag ff bevestiging dat ik alleen losse 06 overdraag.
Daarnaast vind ik wat @RoWi noemt helemaal niet zo'n gek idee.
Je kan gewoon het 06 nummer ingeven wat je over wil dragen met het huidige contract, daarna kunnen ze zelf verlengen
Laten we eerst het volgende vragen @Meneer C. wil je het hele Family abonnement opdoeken dus zelf ook een ander abonnement nemen?
Wat ik vreemd blijf vinden is dat je blijkbaar niet via Mijn Vodafone groepsleden simpel kan verwijderen.
Verder lees ik op die overname pagina het volgende : Het abonnement, de looptijd en kortingen blijven gelijk.
Je kan op dat formulier meerdere nummers invullen dat is vreemd want 1 abonnement kan niet worden overgezet naar meerdere contracthouders. Wel andersom.
Daaruit maak ik op dat het volledige family abonnement wordt overgezet. Mogelijk mis zie ik iets over het hoofd. EnergieBoy is uiteraard meer thuis in de Vodafone wereld.
Ik zou niet weten waarom mijn idee niet zou kunnen? Als 1 van de kinderen naar een andere provider wil kunnen ze daar een abonnement afnemen en is Vodafone verplicht aan nummerbehoud mee te werken.
@Meneer C. zo te lezen zijn de adviezen heel goed van @EnergieBoy @Tjeerd85 en @RoWi.
Contractovername gaat zonder problemen. Tenminste, ik heb hier geen problemen over gezien, behalve als het gaat om bijlages of fout ingevulde formulieren. Waarom is het probleemloos? Want het gaat per nummer met een verificatie SMS als je dit via My Vodafone doet.
Hier lees je er alles over: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen
Hulp nodig? Laat het weten!
Let op: na contractoverdracht zal diegene nog wel een eigen abonnement moeten kiezen. Dit omdat een Family member geen databundel in het abonnement heeft.
@RoWi verwijderen uit de groep kan alleen als ze niet meer een Family Member abonnement hebben. Het heeft geen voordeel om deze te kunnen verwijderen als diegene dan geheel geen databundel meer heeft.
Mijn scepsis is niet onterecht @Tjeerd85 .
Destijds bij het instellen van de Family groep was er ook allemaal gedoe en heb ik ook meermaals de klantenservice moeten inschakelen om het in orde te krijgen.
Ik zit al bij Vodafone sinds het net begonnen was als Libertel en geloof me; er is weinig wat echt simpel gaat. Er zijn zoveel mogelijkheden om iets fout te laten gaan......
Tja @Jos , ik vroeg me alleen af hoe zeker het is dat ik niet meer overdraag dan de bewuste 06 nummers? Zoals eerder gezegd....... Vodafone heeft in het verleden wel eerder gesteld dat zaken simpel waren en dan bleek het opeens dat ik toch de uitzondering was. 😉
Nou ben ik de laatste tijd wat minder actief op het forum en ik wil zeker niet respectloos zijn naar wie dan ook, maar sinds wanneer wordt er al zo snel een oplossing 'gekozen' !? Heeft de topic starter daar ook geen inspraak in? Of ben ik echt zolang weggeweest!?
Uiteindelijk is dit voor nu wel het juiste antwoord. Mocht er nu toch nog iets fout gaan en men moet je nog verder helpen, dan zullen ze het juiste antwoord wijzigen.
Dat mag dan misschien wel zo zijn @EnergieBoy , maar mijn vraag was gezien mijn ervaringen uit het (recente) verleden nog niet geheel naar bevrediging beantwoord.
En wat Ziggo nu benoemd had ik zelf ook al wel gevonden. Mijn punt is nu dat ik het gevoel heb dat ik een beetje wordt afgekapt.
Als ik die ervaring wil dan bel ik de reguliere klantenservice wel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.