Vraag
Reacties
Oplossing
Meneer C.
Level 16

Vodafone Family Members opsplitsen

Beste Vodafone (Ziggo),

Met mijn gezin heb ik een Vodafone Family bundel. De contractduur is verlopen en de kids zijn inmiddels volwassen en kunnen nu prima zelf het abonnement regelen. 

Ik wil het dus weer gaan opsplitsen. Echter staan alle abbo's op mijn naam vanwege de Family Bundel.

Online via My Vodafone wordt het me ook niet helemaal duidelijk. Dus graag even wat assistentie vanuit Vodafone hierbij.

Thnx alvast! 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Meneer C. zo te lezen zijn de adviezen heel goed van @EnergieBoy @Tjeerd85 en @RoWi

Contractovername gaat zonder problemen. Tenminste, ik heb hier geen problemen over gezien, behalve als het gaat om bijlages of fout ingevulde formulieren. Waarom is het probleemloos? Want het gaat per nummer met een verificatie SMS als je dit via My Vodafone doet. 
Hier lees je er alles over: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen 

Hulp nodig? Laat het weten!

Let op: na contractoverdracht zal diegene nog wel een eigen abonnement moeten kiezen. Dit omdat een Family member geen databundel in het abonnement heeft. 

Bekijk in context

51 Reacties 51
Meneer C.
Level 16
Topicstarter

Of moet ik via het online formulier contract overdracht de nummers op naam van de kids zetten? In dat geval ga ik dat eerst eens proberen.

Tjeerd85
Level 15

Dat inderdaad. 

EnergieBoy
Level 20

Beste @Meneer C. 
Je kan dit eenvoudig doen door online het contract over te zetten naar je kinderen. Lees hier alles over op deze pagina:  https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen

RoWi
Level 20

Gaat met een contract overname niet het volledige family abonnement naar 1 van de kinderen.

Het is wel vreemd dat de methode van het toevoegen van members wel wordt genoemd maar het verwijderen niet.

Mij lijkt het makkelijker als kinderen zelf een abonnement afsluiten en dan hun nummer laten porteren middels nummerbehoud.

Meneer C.
Level 16
Topicstarter

Idd @RoWi , dat klinkt logischer. 

0 Kudos
Meneer C.
Level 16
Topicstarter

Bedankt @Tjeerd85 en @EnergieBoy , de contract overdracht had ik gevonden. Echter loop ik tegen iets aan, een beetje zoals @RoWi suggereert, waardoor ike afvraag of het allemaal wel zo soepel gaat lopen als Vodafone stelt...... gevoelsmatig ben ik het complete contract aan het overdragen......en om het nou gewoon te proberen en kijken waar het schip strandt.......ik gebruik mijn nummer privé & zakelijk. Dus daar wil ik geen geintjes mee uithalen. 

0 Kudos
EnergieBoy
Level 20

Je kan niet eerst je kinderen een abonnement laten afsluiten en dan hun huidige nummer porteren naar hun nieuwe abonnement. Dit is niet juist wat RoWi hier schrijft! 

Neem aub contact op met Vodafone of ga naar een Vodafone winkel en regel het daar. Als je naar een winkel gaat, neem dan gelijk je kinderen mee. 

EnergieBoy
Level 20

Nee, contract overnamen is het nummer dat je laat overnemen. Mijn advies, ga naar een Vodafone winkel en regel het daar. Ook omdat je eigen nummer belangrijk is en geen gezeur wil. Dan helpt iemand van Vodafone je en weet je zeker dat het goed is. 

Neem dan wel je kinderen mee, die moeten zich legitimeren. 

0 Kudos
Meneer C.
Level 16
Topicstarter

Dat zou kunnen idd @EnergieBoy, ware het niet dat zo'n winkel hier niet echt in de buurt zit. Daarnaast zijn mijn ervaringen met Vodafone winkels niet bepaald positief. 

De online contract overdracht klinkt logisch, maar ik wil graag ff bevestiging dat ik alleen losse 06 overdraag. 

0 Kudos
Meneer C.
Level 16
Topicstarter

Daarnaast vind ik wat @RoWi noemt helemaal niet zo'n gek idee. 

0 Kudos
Tjeerd85
Level 15

Je kan gewoon het 06 nummer ingeven wat je over wil dragen met het huidige contract, daarna kunnen ze zelf verlengen 

0 Kudos
RoWi
Level 20

Laten we eerst het volgende vragen @Meneer C. wil je het hele Family abonnement opdoeken dus zelf ook een ander abonnement nemen?

Wat ik vreemd blijf vinden is dat je blijkbaar niet via Mijn Vodafone groepsleden simpel kan verwijderen.

Verder lees ik op die overname pagina het volgende : Het abonnement, de looptijd en kortingen blijven gelijk.

Je kan op dat formulier meerdere nummers invullen dat is vreemd want 1 abonnement kan niet worden overgezet naar meerdere contracthouders. Wel andersom.

Daaruit maak ik op dat het volledige family abonnement wordt overgezet. Mogelijk mis zie ik iets over het hoofd. EnergieBoy is uiteraard meer thuis in de Vodafone wereld. 

Ik zou niet weten waarom mijn idee niet zou kunnen? Als 1 van de kinderen naar een andere provider wil kunnen ze daar een abonnement afnemen en is Vodafone verplicht aan nummerbehoud mee te werken.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Meneer C. zo te lezen zijn de adviezen heel goed van @EnergieBoy @Tjeerd85 en @RoWi

Contractovername gaat zonder problemen. Tenminste, ik heb hier geen problemen over gezien, behalve als het gaat om bijlages of fout ingevulde formulieren. Waarom is het probleemloos? Want het gaat per nummer met een verificatie SMS als je dit via My Vodafone doet. 
Hier lees je er alles over: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen 

Hulp nodig? Laat het weten!

Let op: na contractoverdracht zal diegene nog wel een eigen abonnement moeten kiezen. Dit omdat een Family member geen databundel in het abonnement heeft. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator

@RoWi verwijderen uit de groep kan alleen als ze niet meer een Family Member abonnement hebben. Het heeft geen voordeel om deze te kunnen verwijderen als diegene dan geheel geen databundel meer heeft. 

Meneer C.
Level 16
Topicstarter

Mijn scepsis is niet onterecht @Tjeerd85 .

Destijds bij het instellen van de Family groep was er ook allemaal gedoe en heb ik ook meermaals de klantenservice moeten inschakelen om het in orde te krijgen.

Ik zit al bij Vodafone sinds het net begonnen was als Libertel en geloof me; er is weinig wat echt simpel gaat. Er zijn zoveel mogelijkheden om iets fout te laten gaan......

0 Kudos
Meneer C.
Level 16
Topicstarter

Tja @Jos , ik vroeg me alleen af hoe zeker het is dat ik niet meer overdraag dan de bewuste 06 nummers? Zoals eerder gezegd....... Vodafone heeft in het verleden wel eerder gesteld dat zaken simpel waren en dan bleek het opeens dat ik toch de uitzondering was. 😉

0 Kudos
Meneer C.
Level 16
Topicstarter

Nou ben ik de laatste tijd wat minder actief op het forum en ik wil zeker niet respectloos zijn naar wie dan ook, maar sinds wanneer wordt er al zo snel een oplossing 'gekozen' !? Heeft de topic starter daar ook geen inspraak in? Of ben ik echt zolang weggeweest!? 

0 Kudos
EnergieBoy
Level 20

Uiteindelijk is dit voor nu wel het juiste antwoord. Mocht er nu toch nog iets fout gaan en men moet je nog verder helpen, dan zullen ze het juiste antwoord wijzigen. 

0 Kudos
Meneer C.
Level 16
Topicstarter

Dat mag dan misschien wel zo zijn @EnergieBoy , maar mijn vraag was gezien mijn ervaringen uit het (recente) verleden nog niet geheel naar bevrediging beantwoord. 

En wat Ziggo nu benoemd had ik zelf ook al wel gevonden. Mijn punt is nu dat ik het gevoel heb dat ik een beetje wordt afgekapt. 

Als ik die ervaring wil dan bel ik de reguliere klantenservice wel. 

0 Kudos