Ik heb deze vraag al in april gesteld met als titel van de topic ; "Melding contractwijziging (onterecht)" . Na maart is mijn factuur aangepast, eerst iets vreemds in april , volgens medewerker Judith een fout in hun systeem, dat weer gecorrigeerd zou worden, is echter nooit gebeurd. Ik heb geen contractwijziging gehad dit jaar. Maar de runnerskorting is verdwenen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wanneer wordt dit eindelijk aangepast en krijg ik mijn teveel betaalde geld terug?
Ik betaal voor de 4e keer teveel. Wanneer komt Vodafone eens in actie om dit in hun systeem te corrigeren. Zie mijn eerdere meldingen, veel loze beloften. SCHANDALIG 😡 . Gelukkig verloopt mijn contract in Oktober.
Dit antwoord kreeg ik ruim een maand geleden :
Vodafone, waarom duurt dit al maanden????
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Trainman12341,
Na zo lang wachten begrijp ik goed dat een uitleg het minste is wat je mag verwachten. Ik had graag gezien dat het probleem inmiddels opgelost was, maar dat is helaas nog niet het geval. Het duurt inderdaad erg lang, en ik geef je graag een update.
We zijn nog steeds bezig om de volledige populatie van klanten in kaart te brengen om daarna de ontbrekende kortingen te herstellen. Er komen nog steeds nieuwe voorbeelden (klanten) boven water, die we handmatig herstellen. Dit blijkt een tijdrovend proces te zijn. Zodra alles volledig is afgerond, wordt er voor alle getroffen klanten in één keer een vergoeding aangemaakt voor de gemiste korting.
Individueel afhandelen is helaas geen optie en achteraf gezien, gezien de tijd die het nu kost, was dat wellicht handiger geweest. Wij blijven vanuit de Community druk opvoeren bij de collega's die hiermee bezig zijn. Ik kan je op dit moment nog geen oplossingdatum geven, maar ik kan wel bevestigen dat jouw situatie bekend is bij de oplospartij.
Hoi @Trainman1234
Wat je zegt, dit is heel vervelend en je zou graag willen dat Vodafone dit oplost. Nu kan ik je zeggen, ze gaan het oplossen. Ja echt, alleen weet ik niet wanneer. Hmm, dat is ook niet aardig van mij 🫣. Er zijn meer mensen die hier last van hebben en, wat ik heb vernomen, heeft Vodafone het probleem gevonden en zijn ze druk bezig om dit in orde te krijgen. Ik snap dat je graag een ander antwoord had gehad maar dit is zoals ik het nu heb begrepen.
Hoelang het duurt, geen idee. Maar gelukkig weet Vodafone nu wel waar het door komt dus ik verwacht toch echt dat ze snel met een oplossing komen. Ik stuur je natuurlijk wat ik heb vernomen, mocht er nog iets toegevoegd moeten worden, dan zal Vodafone ook zeker nog een antwoord geven.
Hi @Trainman1234,
Ik kan mij je frustratie ontzettend goed begrijpen. Wanneer facturen niet kloppen en kortingen niet juist worden weergegeven, moet dat opgelost worden. En daarin heeft @Energieboy helemaal gelijk. Er zijn helaas meerdere klanten die tegen exact hetzelfde probleem aan lopen. Hier zijn wij dan ook mee bezig en we gaan dit zeker recht trekken.
Ik weet dat we nogal wat van je geduld vragen, maar het zal zeker spoedig gecrediteerd worden en aangepast worden op de factuur. Ik ben mij er van bewust dat het even duurt, maar het komt goed. Dat beloof ik je bij deze.
Een maandje verder en ik vroeg me af, is het afgehandeld en is je probleem opgelost @Trainman12341? Het zou nog even duren vanuit VodafoneZiggo, maar is het nu weer goed?
In totaal heb ik van april 2025 t/m juli 2025 € 12,39 teveel betaald. In Aug 2025 bedraagt de factuur € 18,95 i.p.v. € 20,50 . Dus € 1,55 minder. Betekent dus dat ik nog 10,94 tegoed heb. Ik begrijp niet waarom dit niet in een keer kan. Het is dus NIET opgelost ( wat ik helaas wel verwacht had.... Vanaf okt 2025 is mijn abo beëindigd, moet er eens goed over nadenken of ik blijf, want dit is totaal niet klantvriendelijk.
@Trainman12341 wrote:In totaal heb ik van april 2025 t/m juli 2025 € 12,39 teveel betaald. In Aug 2025 bedraagt de factuur € 18,95 i.p.v. € 20,50 . Dus € 1,55 minder. Betekent dus dat ik nog 10,94 tegoed heb. Ik begrijp niet waarom dit niet in een keer kan. Het is dus NIET opgelost ( wat ik helaas wel verwacht had.... Vanaf okt 2025 is mijn abo beëindigd, moet er eens goed over nadenken of ik blijf, want dit is totaal niet klantvriendelijk.
@Trainman12341 wrote:In totaal heb ik van april 2025 t/m juli 2025 € 12,39 teveel betaald. In Aug 2025 bedraagt de factuur € 18,95 i.p.v. € 20,50 . Dus € 1,55 minder. Betekent dus dat ik nog 10,94 tegoed heb. Ik begrijp niet waarom dit niet in een keer kan. Het is dus NIET opgelost ( wat ik helaas wel verwacht had.... Vanaf okt 2025 is mijn abo beëindigd, moet er eens goed over nadenken of ik blijf, want dit is totaal niet klantvriendelijk.
Als je niks doet loopt je abbonnement gewoon door in oktober, het eindigt niet opeens.
Uiteraard kan je dan per oktober weg of je wacht een maand. @EnergieBoy Jij kan dit duidelijker en beter uitleggen
Ik ga er een klein beetje vanuit dat de TS hier zegt dat z’n contract dan vrij is en dat hij er dan niet meer aan vast zit en de keuze kan maken om over te stappen. Het is natuurlijk heel erg vervelend wat er allemaal is gebeurd en het is aan Vodafone om dit netjes op te lossen. Wanneer er achterliggende problemen zijn zal Vodafone zich zeker 100% inzetten om dit op te lossen en ik merk dat er nog altijd klanten zijn waar het nog niet volledig is opgelost.
Het voordeel van deze community is dat er VodafoneZiggo medewerkers zijn die hier van op de hoogte zijn en je kunnen uitleggen hoe en wat. Yep, dit hadden ze zelf al moeten doen en nu vragen wij om opheldering. Dus @Roland of @Vincent, (of een andere moderator) kunnen jullie hier ook naar kijken?
Alvast bedankt, ook namens @Trainman12341
Goedemorgen @Trainman12341,
Na zo lang wachten begrijp ik goed dat een uitleg het minste is wat je mag verwachten. Ik had graag gezien dat het probleem inmiddels opgelost was, maar dat is helaas nog niet het geval. Het duurt inderdaad erg lang, en ik geef je graag een update.
We zijn nog steeds bezig om de volledige populatie van klanten in kaart te brengen om daarna de ontbrekende kortingen te herstellen. Er komen nog steeds nieuwe voorbeelden (klanten) boven water, die we handmatig herstellen. Dit blijkt een tijdrovend proces te zijn. Zodra alles volledig is afgerond, wordt er voor alle getroffen klanten in één keer een vergoeding aangemaakt voor de gemiste korting.
Individueel afhandelen is helaas geen optie en achteraf gezien, gezien de tijd die het nu kost, was dat wellicht handiger geweest. Wij blijven vanuit de Community druk opvoeren bij de collega's die hiermee bezig zijn. Ik kan je op dit moment nog geen oplossingdatum geven, maar ik kan wel bevestigen dat jouw situatie bekend is bij de oplospartij.
Het is ondertussen november en nog steeds geen terugbetaling van ongeveer 40€ teveel betaalde abonnementskosten…..meerdere malen gebeld en contact gehad via de chat (die nu opeens weg is…..). Duurt wel erg lang Vodafone!
Dag @PaulineJ als je nog niets merkt rondom een correctie, werpen we er graag nog een blik op. Wil je het telefoonnummer nog in je profiel plaatsen? Klik hier om naar je profiel te gaan. Dan lopen we het nog eens bij langs.
Ik heb mijn gegevens aangevuld
Beste Ryan, dan mag je die blik er bij mij ook nog eens op werpen...Ik heb in April € 0,39 Runnerkorting BETAALD i.p.v. € 3,00 gekregen, dus € 3,89 TEVEEL betaald. In Mei, Juni en Juli 2025 GEEN Runnerskorting gekregen van € 3,00. Dus in totaal € 12,89 teveel betaald. In Aug 2025 is er € 1,55 in mindering gebracht op de factuur over de periode van 1-15 Juli 2025. Ik mis dus nog altijd bijna € 12,00. Waarom moet ik dat nu allemaal weer opnieuw uitleggen. Kost me tijd waarvoor ik niks terug krijg. Blijkbaar is Vodafone NIET in staat een klant fatsoenlijk te helpen. Gelukkig kan ik mijn contract nu opzeggen, maar waar blijft MIJN geld???????
Blijkbaar weet men nu helemaal geen antwoord op mijn vraag. Schandalig dat Vodafone zomaar geld van mij in haar zakken stopt😡
Je frustratie is heel begrijpelijk en wij zijn je zeker niet vergeten. Het proces rondom de mass creditering loopt nog steeds. Het is lastig gebleken een totale invertarisatie te doen van de gehele omvang. Het is nog even geduld hebben vrees ik. Wanneer er meer bekend is, dan komen wij erop terug.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.