Het lijkt mij super leuk om mee te testen maar ik ben niet zo technisch. Kan ik dan wel mee doen?
Je hoeft geen kennis van techniek te hebben om mee te kunnen doen. Dus ook als je geen technische kennis hebt, ben je van harte welkom.
Wat wordt er van mij verwacht tijdens een test?
We vragen je zo nu en dan om een vragenlijst of poll in te vullen. Heb je een bug of probleem ontdekt? Meld deze dan actief in de besloten testgroep. Als je tijdens het testen suggesties of opmerkingen hebt, zijn deze ook meer dan welkom. Zo maken we samen de producten en diensten beter.
Mag ik de testapparatuur ook houden?
Dit hangt van het type test af. Je wordt vooraf geïnformeerd of je nieuwe apparatuur in huis krijgt en of je deze mag houden.
Ik wil meedoen aan een test. Hoe schrijf ik mij in?
Via het Testpanel doen wij oproepen voor nieuwe testen. Om mee te doen met een test moet je dus eerst lid worden van het Testpanel. Nog geen lid? Meld je dan hier aan.
💡Tip: Abonneer je op de categorie Producttesten en krijg een seintje bij nieuwe aankondigingen.
Ik heb mij aangemeld voor een test, maar nog geen toegang tot de besloten groep. Wat kan ik doen?
Na de aanmelding ontvang je binnen 5 werkdagen een bevestigingsmail. Zijn de 5 werkdagen voorbij? Controleer dan goed je inbox en spamfolder.
Heb je geen bevestigingsmail kunnen vinden? Bekijk dan in het Testpanel of de test waarvoor jij je hebt aangemeld er al tussen staat. Staat deze er nóg niet tussen? Dan heb je geen toegang tot de besloten groep gekregen. Stuur een e-mail naar producttest@ziggo.com met je gebruikersnaam, e-mailadres en de naam van de test. Dan nemen we contact met je op.
Hoe lang duurt een test ongeveer?
Dit hangt sterk van de test af. Doe je mee aan een test met firmware updates (zoals onze mediaboxen), dan komt er elke zes weken een nieuwe firmware update. Dan heb je dus elke zes weken een nieuwe verandering om te testen. Kleine klantonderzoeken zijn na een maand afgerond en het testen van nieuwe producten kan wel een jaar in beslag nemen.
Hoe kan ik mij afmelden van het Testpanel of van een specifieke test?
Als je om wat voor reden dan ook wilt stoppen met een specifieke test, pas dan je voorkeuren op dit formulier aan. Je kan het formulier ook gebruiken als je liever helemaal wil afmelden van ons Testpanel.
Nadat je afmelding is verwerkt, heb je geen toegang meer tot de besloten testgroep. Het kan zijn dat je apparatuur terug moet sturen. Hier word je dan per e-mail over geïnformeerd.
Heb je een vraag of een opmerking? Laat dan gerust een reactie achter. Samen weten we meer!
⚠️ Let op: deel hier geen inhoudelijke informatie van een test. Heb je een vraag over een specifieke test, stel deze dan altijd in de besloten groep van de test.
@wmh pure onzin je kunt er vanuit dat test firmware welke wordt vrijgeven om te testen veilig is,
op beta testen firmware en hardware zit NDA (geheimhoudingsplicht en dus zal Ziggo nooit openbaar informatie delen over beta firmware,
als je wilt aanmelden kan dat via de onderstaande link
https://vodafoneziggo.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_9vG7FjqXefXGFGC
Mijn vraag ging niet over actieve testen van Ziggo waar geheimhouding op zit maar over de testprotocollen die Ziggo gebruikt bij betatesters zeer belangrijk voor het besluit van klanten om eventueel mee te doen aan het betatestprogramma van Ziggo.
De Nederlandse banken keren namelijk niet uit als het misgaat en je gebruikmaakt van vroege testsoftware en testfirmware.
Vandaar mijn vraag in welke staat Ziggo de betatest "live" zet voor haar klanten?
is dat de Release Candidate die veilig genoeg is om "live" te zetten op internet of al een eerder stadium van de Betatest.
Een zeer belangrijke juridische overweging voor klanten om eventueel mee te gaan doen aan het betatestprogramma.
@wmh Je mag het, in het overgrote deel van de testen, de Release Candidate noemen, als je de letterlijke definities aanhoud.
Een Release Candidate (RC) is een softwareversie die bijna klaar is voor de officiële release, maar nog steeds de laatste tests ondergaat. Het is een "kandidaat" voor de finale versie; als er geen grote bugs meer worden gevonden, wordt de RC de definitieve stabiele versie. Dit is de laatste fase van kwaliteitscontrole voordat de software breed wordt uitgebracht.
Je geeft je op als tester en je wordt een tester als je toegevoegd wordt aan de groep als tester, later krijg je een verzoek en daarbij de keuze om aan een specifieke test of meerdere mee te doen en kun je je alsnog niet inschrijven voor een specifieke test, dus je geeft je uiteindelijk zelf op voor een test.
Vind je opmerking wel interessant @wmh . Maar in deze levert Ziggo toch alleen de straat en niet de auto? Dat de verlichting op die straat dan her & der hapert maakt de straat niet perse onveilig!?
@wmh Bedankt voor je interesse in het Testpanel.
Ik heb intern geschakeld op basis van je vraag en ik begrijp dat iedere build welke onze engineers ontvangen, al 'release candidate' builds zijn. Iedere build wat wij met onze testers testen is eigenlijk dus al veilig.
Dat is alleen niet Ziggo zijn laatste 'release candidate'. Omdat iedere nieuwe build vaak meerdere wijzigingen heeft, is de kans op bugs iets groter. Ziggo ontvangt vaak 3 of 4 versies van een release, waar dan weer fixes in zitten voor deze build. De laatste versie die wij ontvangen, beschouwen we zelf als de 'release candidate build'.
Onze eigen engineers testen de ontvangen versies eerst zelf uitvoerig, en na goedkeuring van hen delen we het met de testers. Ik hoop dat dit je vraag beantwoord :-).
@Meneer C. Eerdere versies van software gaan vaak uitsluitend over functionaliteit en als je dan alpha of vroege beta tester bent, kun je dat het best doen op een apart intern netwerk en aparte laptop / PC, want er kunnen ook nog veiligheid issues in die software zitten, dus b.v. nog niet geheel dichte internetverbindingen en dan kan een hacker je netwerk thuis in via die software en is alle apparatuur thuis te bereiken voor die hacker en dan zeggen banken, als je bankrekening leeggeplunderd is, dat is je eigen schuld, omdat je niet veilig bent omgegaan met je computer en volgt er geen coulance ten aanzien van de diefstal van je geld van je bankrekening.
ASN bank:
Denk hierbij aan het volgende:
z Zorg dat de geïnstalleerde software op de apparatuur die
je voor je bankzaken gebruikt, is voorzien van actuele
(beveiligings) updates. Bijvoorbeeld op een computer, tablet
of smartphone. Geïnstalleerde software is bijvoorbeeld
het besturingssysteem en beveiligingsprogramma’s zoals
virusscanners en firewalls.
z Installeer geen illegale software.
z Beveilig de apparatuur die je gebruikt voor je bankzaken
met een toegangscode.
z Zorg ervoor dat onze toepassingen op de apparatuur voor
je bankzaken niet door onbevoegden gebruikt kunnen
worden. Met toepassingen bedoelen we bijvoorbeeld je
digipas, je eigen ASN-app of de browsercode.
z Log altijd uit als je klaar bent met het regelen van je
bankzaken.
ING:
Denk hierbij aan het volgende:
• Zorg dat de geïnstalleerde software op de
apparatuur, zoals computer, tablet en/of
smartphone, die u voor het regelen van uw
bankzaken gebruikt, is voorzien van actuele
(beveiligings)updates. Geïnstalleerde software is
bijvoorbeeld het besturingssysteem en
beveiligingsprogramma’s, zoals virusscanner en
firewall;
• Installeer geen illegale software;
• Beveilig de toegang tot de apparatuur die u
gebruikt voor het regelen van uw bankzaken
met een toegangscode.
• Zorg er daarnaast voor dat door ING verstrekte
toepassingen op de apparatuur die u gebruikt
voor het regelen van uw bankzaken niet door
onbevoegden kunnen worden gebruikt;
• Log altijd uit als u klaar bent met het regelen
van uw bankzaken.
Meld je eerst aan om een reactie toe te voegen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.