Na een uitgebreide testfase van ons Testpanel is zijn de 'Reclames op maat' nu naast de Mediabox Next ook sinds medio juli '24 beschikbaar op de Next Mini.
Heb jij toestemming gegeven voor Persoonlijke aanbevelingen? Dan kom je in aanmerking voor reclames op maat. Ontvang je liever geen reclames op maat? Je kunt je keuze op elk gewenst moment aanpassen via de instellingen op de Mediabox Next en op de Next Mini. Let op, hiermee schakel je ook je persoonlijke kijksuggesties in of uit. Iedere af- of aanmelding wordt binnen 24 uur verwerkt.
Wat is een reclame op maat?
Met reclames op maat kunnen adverteerders specifieke reclames en tv-campagnes leveren aan specifieke huishoudens. Dit betekent dat klanten die toestemming hebben gegeven voor persoonlijke aanbevelingen –mits zij in de doelgroep van een specifieke reclame of campagne vallen- een aangepaste reclame te zien kunnen krijgen op de plaats van een generieke. Daardoor krijgen klanten tijdens reclameblokken relevantere reclame(s) te zien en wordt hun kijkplezier hopelijk vergroot. Voor adverteerders betekent dit dat zij hun gewenste publiek effectiever kunnen bereiken, waardoor de algehele prestaties van hun advertentiecampagnes kunnen verbeteren.
Hoe werkt een reclame op maat?
Reclame op maat wordt ingezet om doelgroepen te segmenteren op basis van specifieke criteria die door de adverteerder zijn gesteld. Deze gegevens worden vervolgens ingezet om specifieke reclames of tv-campagnes uit te leveren aan huishoudens en personen die binnen deze doelgroep vallen. De specifieke reclames of tv-campagnes worden net zoals een reguliere reclame door Ziggo in de uitzendstroom geplaatst. Maar in het geval van reclames op maat bepaalt de mediabox van een klant welke reclame getoond wordt: de reguliere reclame of de reclame op maat van de adverteerder.
Welke gegevens worden gebruikt voor een reclame op maat?
Privacy en bescherming van onze klanten en hun data staat bij ons voorop. We volgen de wet- en regelgeving rondom de bescherming van persoonsgegevens dan ook nauwkeurig. Wij gebruiken enkel gegevens van klanten die toestemming hebben gegeven voor persoonlijke aanbevelingen. Mochten klanten deze toestemming eerder hebben gegeven, maar deze nu toch in willen trekken, dan kan dat op ieder gewenst moment via de instellingen van hun mediabox.
Om gebruik te maken van reclames op maat, gebruiken wij -mits de klant toestemming heeft gegeven voor het ontvangen van persoonlijke aanbevelingen- demografische gegevens van het huishouden. Hierbij kun je denken aan een leeftijdsrange (dus geen exacte leeftijd), provincie en woonplaats. Met deze gegevens wordt bepaald welke huishoudens of personen het meest waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in specifieke advertenties. We leveren deze data versleuteld aan, waardoor de omroepen (RTL en Talpa) niet weten welke data bij wie hoort.
Als het goed is heb ik dat gewoon uitstaan. Ik wil nooit iets op maat ook niet bij aanbevelingen. Door dit soort dingen, krijg je altijd hetzelfde voor geschoteld en ontdekt, nooit iets anders wat wellicht leuk(er) is.
Op maat is dus het slechtste wat je kan bedenken.
@Template , dat is de beroemde info bubbel waar mensen in verzeilt raken. Slecht idee dus dat op maat gedoe.
Ben hiermee helemaal niet blij, kijk niet voor niets naar streamingsdiensten.
Als deze door gaat zeg ik mijn tv op en wordt wel lid van NPO anders zenders kijken wij nooit wegens reclame. ZIGGO is goed bezig, abonnementen worden nu goedkoper wegens inkomsten reclame??
Ik zit net even te kijken bij NLziet, on demand reclame vrij. Klinkt aantrekkelijk wel, binnenkort glas in huis. Toch maar eens verder kijken dan ziggo. Hoewel ik over het internet wel wel tevreden ben.
@WSchram dit heeft niks met streaming diensten te maken
Klopt, maar omdat ik geen reclame wil zien kijken wij naar streaming diensten.
en daarom neem ik alle tv programma's die ik wil zien gewoon op
@Sanderschreef :
"....Om gebruik te maken van reclames op maat, gebruiken wij -mits de klant toestemming heeft gegeven voor het ontvangen van persoonlijke aanbevelingen- demografische gegevens van het huishouden. Hierbij kun je denken aan een leeftijdsrange (dus geen exacte leeftijd), provincie en woonplaats. Met deze gegevens wordt bepaald welke huishoudens of personen het meest waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in specifieke advertenties. We leveren deze data versleuteld aan, waardoor de omroepen (RTL en Talpa) niet weten welke data bij wie hoort....".
Dus Ziggo verkoopt klanten data aan RTL en Talpa !!
Natuurlijk alleen als de betreffende klant daartoe toestemming heeft gegeven .... maar WIE zou dat zo graag willen, dat men daarvoor een instelling aanpast.
Vreemd dat Ziggo, RTL en Talpa daarvoor e.e.a. optuigen, ondanks dat het aantal klanten gegevens in het begin NUL is ! Want hoeveel klanten zullen nu direct de instellingen in duiken en deze optie ( tot persoonlijke reclame ) aanzetten?
Hoeveel klanten zullen uberhaupt ooit deze instelling aanzetten en zal dat zoveel zijn, dat RTL & Talpa daarvoor willen betalen?
Ondertussen moeten we Ziggo maar op hun blauwe ogen geloven, dat alles anoniem is en dat alleen data van klanten die toestemming hebben gegeven, worden doorverkocht. Zou Ziggo werkelijk alleen klanten data verkopen van klanten die daarvoor toestemming heeft gegeven?
Natuurlijk moet Ziggo vermelden dat ze klanten data verkoopt, maar om nu net te doen of het een klanten service is ( "...reclames op maat..." ) en de klant daarmee geholpen en blij moet worden, dat is toch wel heel erg positief gebracht.
Het wordt werkelijk tijd om deze bende te verlaten, want het wordt bij Ziggo steeds gekker !
Dat overweeg ik dan ook sterk. 😄
Als Ziggo werkelijk data aan RTL en Talpa verkoopt zonder toestemming ook als het niet te achterhalen van wie deze gegevens zijn is het einde Ziggo. Open Dutch fiber heeft net glasvezel kabels in de straten gedaan, eind november kan je er gebruik van maken.
@WSchram ODF(Open Dutch Fiber) werkt samen met T-mobile. Dat/die is/zijn een grote ramp
Net een giga prijs verhoging achter de kiezen, en nu weer reclame het houdt niet op.
Het begin van m’n abonnement beëindigd is zeer nabij. “Rupsje Nooitgenoeg”
@Sanderschreef : "...Heb jij toestemming gegeven voor Persoonlijke aanbevelingen? Dan kom je vanaf vandaag in aanmerking voor reclames op maat. Ontvang je liever geen reclames op maat? Je kunt je keuze op elk gewenst moment aanpassen via de instellingen op de Mediabox Next. Let op, hiermee schakel je ook je persoonlijke kijksuggesties in of uit. Iedere af- of aanmelding wordt in ieder geval binnen 24 uur verwerkt..."
@Sander: wordt ook van klanten waarbij 'persoonlijke aanbevelingen' uit staat op hun Next of van klanten die een andere Ziggo mediabox hebben, hun data verkocht aan RTL en Talpa ?
P.s het staat er niet ( maar Ziggo zou dat ook beslist niet hier op dit forum willen zetten/lezen ), maar zal Ziggo van al haar klanten data verkopen aan RTL en Talpa ?
He Ziggo schei toch uit we krijgen al genoeg reclame voorgeschoteld, ik hoef geen reclame
Verbazingwekkend dat dit überhaupt is getest wie wil daar nu aan meewerken. Ik was heel blij dat een eerdere poging van RTL en Talpa bij KPN is gestrand. Dan gaan ze het nu via Ziggo proberen, op maat of niet commercials blijven een noodzakelijk kwaad.
Wat betreft de toestemming en delen van gegevens, Wie deze optie aanzet gaat akkoord met de deling van de benodigde gegevens. En wie persoonlijke kijksuggesties aan heeft staan gaat dus automatisch akkoord.
Deze vindt ik wel bijzonder: ."...demografische gegevens van het huishouden. Hierbij kun je denken aan een leeftijdsrange (dus geen exacte leeftijd), provincie en woonplaats." In principe heeft de provider niks te maken met gezinssamenstelling. Dat kan alleen bekend zijn door andere enquêtes.
Ongelofelijk slecht idee. Met de extreem hoge tarieven die Ziggo rekent zou het eerder reclame vrij moeten zijn.
NLziet is stuk goedkoper en heeft geen reclame. Ook kan je daar gewoon doorspoelen met terugkijken.
Ik weet niet welke deals Ziggo sluit maar ze zijn in ieder geval niet ten gunste van de klant.
De afgelopen dagen staat in veel media dat Ziggo steeds meer klanten verliest aan glasvezel.
Vooral doorgaan met al deze onzin, Ziggo.
Technologisch staat Ziggo al op achterstand door geen FTTH aan te leggen, extreem hoge en de hoogste inflatie correctie, veel te lage uploadsnelheid en nu dit weer!!
Hoe kortzichtig zijn ze daar bij de directie van Ziggo?
Maandelijks koop, huur en betaal ik PRODUCTEN (TV pakket, Mediaboxen, Internet pakket en WiFi pod) afkomstig van Ziggo.
Ik wil dan ook absoluut geen COMMERCIEEL PRODUCT zijn van Ziggo, maar ik wil gewoon KLANT zijn al is dat waarschijnlijk niet lang meer.
wat een heise je kan het gewoon aan en uit zetten
Nou nou hebben ze bij Ziggo niets beters te doen ? En die reclame zeker 10x het zelfde, en hoelang duren de blokken? Nee jullie zijn verkeerd bezig. Belachelijk dit.
@MR_CHIP , je kan persoonlijk gerichte reclame uitzetten, krijg dus ongerichte reclame, want je kunt reclame niet uitzetten.
KPN is in 2021 juist gestopt met haar test t.a.v. "gepersonaliseerde" TV reclame. (Klik).
"...KPN is in 2021 juist gestopt met haar test t.a.v. "gepersonaliseerde" TV reclame. (Klik)...".
Ach, Ziggo doet en verkoopt alles, zolang het maar geld oplevert !!
Met deze extra inkomsten ( t.o.v. vorig jaar ) zou Ziggo misschien in haar komende jaarverslag kunnen zetten, dat ondanks alles haar inkomsten toch gelijk zijn gebleven. Dat o.a. de veel weglopende klanten en de hoge welkomstkortingen erg veel geld kosten, dat zal dit jaar wel niet op het voorblad staan.
Zolang Ziggo niet inziet dat aanleg van glasvezel tot in de woning de enige toekomstzekere manier is om het tij te keren ten goede, zoekt het naar lapmiddelen zoals dit.
Dat het hiermee kwaad bloed zet bij veel klanten wordt blijkbaar als niet belangrijk gezien.
Hoeveel klanten moeten er nog weglopen voordat het licht aangaat bij Ziggo?
Dus resume: eerst beweert Ziggo "gratis" sneller internet
daarna: Verhoogt Ziggo zowat met het maximum wat wettelijk kan de abonnementsprijs met voorwaarden 'je mag niet opzeggen'
Daarna: 'wij gaan via slinkse stiekeme weg je data aanleveren aan commerciele partijen... dan raar vinden dat ik overal Ziggo AFRAAD.
@MR_CHIP Ik weet hier enkel van omdat totaal TV erover bericht en als ik de head post lees is het gigantisch verborgen.
Vraag mij echt af of dit wel legaal is wat Ziggo doet.
Geef mensen die het aanzetten, maar een flinke korting als vergoeding!
Worden de reclames nu gedownload en gestreamd via de ethernet poort op de Next? benieuwd hoe die techniek werkt.
Meld je eerst aan om een reactie toe te voegen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.