Herken je het moment dat er meerdere programma’s tegelijkertijd bezig zijn en dat je niets wilt wilt missen? Met de Mediabox Next kun je ze allemaal tegelijk opnemen!
400 uur opnemen plus een beetje meer
Met de nieuwe Mediabox kun je maar liefst 400 uur aan opnames bewaren! Heb je hier de volle 100% van gebruikt? Dan kun je géén nieuwe opnames meer inplannen. Maar de al geplande opnames gaan wél door totdat de 125% bereikt is. Daarna stoppen ook de geplande opnames en stopt de Next met opnemen. Alle geplande opnames zijn dan vervallen. Wil je weer opnemen? Verwijder dan opnames totdat je weer onder de 100% zit, het liefst een beetje meer.
Hoe lang blijft mijn opname bewaard?
De opnames blijven 365 dagen bewaard. Daarna vervallen de opnames automatisch. Daar hoef je niks voor te doen.
Help! Het programma is al gestart. Kan ik het programma nog opnemen?
Geen paniek! Ook wanneer je tijdens het lopende programma de opname start, wordt gewoon het hele programma opgenomen. Helaas kun je geen programma's meer opnemen die al zijn afgelopen.
Kan ik mijn opnames ook via Ziggo GO bekijken?
Zeker! Met Ziggo GO liggen al jouw opnames binnen handbereik. Net als bij live tv kijken werkt dit ook in de EU, dus neem je opnames overal mee naar toe.
Hoe beheer ik mijn opnames?
Een kind kan de was doen! Druk op de [Home] knop en ga naar ‘Opnames’. Hier vind je al je (geplande) opnames. Nog sneller? Druk dan de [Voice Control] toets in en zeg “mijn opnames”.
Hoe verwijder ik een opname of een serie?
Iets verwijderen? Je kunt losse afleveringen binnen een serieopname verwijderen, maar ook is het mogelijk om je volledige serieopname met één knop te verwijderen:
- Ga via ‘Opnames’ naar ‘meer
- Navigeer naar de ‘prullenbak’ die je rechts in het beeld ziet verschijnen
- Druk op de [OK] knop om een keuze te maken tussen ‘verwijder serie opname’ en ‘verwijder alles en annuleer geplande opnames'.
Vind je het makkelijker om je opnames op je telefoon, tablet of computer te beheren? Dat kan met Ziggo GO. Je Mediabox synchroniseert direct met je Ziggo GO waardoor je gemakkelijk ruimte vrij kunt maken op de Mediabox om weer nieuwe opnames in te plannen.
De Community is ook al de weg kwijt. Krijg al een paar dagen meerdere e-mails met een aankondiging dat er een nieuwe bijdrage in dit topic is. En het is dan steeds dezelfde. Wat een aanfluiting!
Zoals velen op dit forum hebben wij sinds de downgrade naar Next ook te maken opnames die niet meer afgekeken kunnen worden. Er staat na enkele dagen plotseling een rode cirkel met uitroepteken achter de opnames. In tegenstelling tot wat de Ziggo moderator beweert, treft het niet alleen series. 4 dagen geleden de film Valkyrie opgenomen, en ook deze opname is plotseling niet is niet meer terug te kijken. Herstarten van de Mediabox mocht niet baten. @Ziggo: voordat jullie zo nodig opnames in de cloud zetten ipv lokaal in de mediabox, test dit voortaan uitvoerig om dit soort ergernissen te voorkomen.
En kom svp snel met oplossingen ipv met begripvolle maar nietszeggende reacties!
Ondertussen denken ze bij de klantenservice van Ziggo nog steeds dat het uitroepteken probleem / mislukte / verdwijnende opnames door slechte kabels bij de klant komt… misschien moeten ze zelf hun kabeltjes eens nakijken…!
Staat er in de mail-notificatie telkens geplaatst, of staat er vanaf je tweede mailnotificatie telkens bewerkt voor dezelfde reactie?
@AoxoMoxoA Scherp! Dat klopt inderdaad. Maar dat is volgens mij wel nieuw (en behoorlijk nutteloos)? Laat ze zich maar concentreren op de echte problemen
Tja, de echte problemen... triest... triest... triest...
Beetje off topic is dus dat ik niet anders weet dat als een bericht bewerkt wordt, dat daar ook een notificatie over gestuurd wordt. Zelf vind ik het niet nutteloos, soms veranderd een reactie drastisch en dan vind ik het wel prettig.
Naschrift voor @joepke-m :
Excuses zijn toch niet nodig? Naast de kommer en kwel, mag er best wel iets licht verteerbaars tussendoor. Als daar maar niet uit blijkt dat allemaal niet zo erg is, want... triest... triest... triest...
@AoxoMoxoA Inderdaad off topic, ben ik mee begonnen, excuses. Laten we het laten rusten. Het viel me gewoon op en het was voor het eerst dat ik dubbele meldingen kreeg
Ineens hebben we weer een nieuwe Super Expert. Wat is er gebeurd met onze ouwe getrouwe Bert?
Tja, die is inmiddels afgeserveerd en nu hebben we @AoxoMoxoA
Helaas, @AoxoMoxoA bij deze opnieuw geen enkele interesse te hebben in enige input van een Ziggo liefhebber. Ik kan je aanraden geen moeite hier te doen, tenzij je er geld mee verdient of leuke emolumenten (zoals een gratis volledig abonnement).
Verstuurd naar het inmiddels bekende klachten mail adres:
Vanavond gekeken naar opname BBC First S4 aflevering 3 van Unforgotten van maandag 26-04 om 21.00
Na afloop een poging tot wissen.
Resultaat: SORRY, DIT WERKT NU EVEN NIET
Nou Robin en Fred, wordt het niet een keer tijd dat alles naar behoren gaat werken?
Zo te zien ontbreekt het aan visie, laat staan inzicht.
@jeener "Ineens hebben we weer een nieuwe Super Expert. Wat is er gebeurd met onze ouwe getrouwe Bert?
Tja, die is inmiddels afgeserveerd"
Helaas.
"Helaas, @AoxoMoxoA bij deze opnieuw geen enkele interesse te hebben in enige input van een Ziggo liefhebber. Ik kan je aanraden geen moeite hier te doen, tenzij je er geld mee verdient of leuke emolumenten (zoals een gratis volledig abonnement)."
Gelukkig maakt iedereen hier zelf uit wat hij/zij hier schrijft en is een dergelijke tekst een zinloze reactie.
Heb je geen interesse in een bericht, is dat jou goed recht en dan is de reactie dan ook niet voor jou bedoelt, maar voor anderen die er wel interesse in hebben.
De huisregels van de Ziggo Community - Ziggo Community
6. Wees respectvol naar andere gebruikers en moderators.
Punt 7. Wees respectvol naar je klant en neem ze serieus. Geef ze het werkend product waar ze voor betalen en los problemen met de meeste spoed op. Lukt dat niet binnen redelijke termijn, geef de klant dan compensatie voor de verminderde werking
En hier ook weer een.
The Walking dead op Fox, zondag opgenomen was goed en nu het wel bekende uitroepteken.
We gaan het mail adres voor de klachten ook maar weer spammen. Laat ons hopen dat ze het daar zo beu worden dat ze actie gaan ondernemen.
@Anne BOmdat Mark niet snel reageert maar even een mention richting je kant omdat deze topic door je is gestart. Komende maandag staat bij Een wordt aangekondigd. Woensdag idem. Dus geen avondopnames mogelijk waaronder die van Dwars door Middellandse zee. Kan je dit intern doorzetten ivm de korte termijn.
Belgie Een dat weten ze al sinds dinsdag ochtend, canvas hebben ze 2x hersteld maar Één nooit
word aangekondigd
tv west vanaf 13 mei
tv rijnmond vanaf 13 mei
tv oost vanaf 10 mei
Ik heb begrepen dat er wat mislukte opnames hersteld zijn. een paar dagen wachten kan dus lonen.
serie shadowplay op npo3 vrijdagavond
geen serie/aflever nr en in alle afleveringen en opnamelijst staat er dan alleen een uitzenddatum
Vandaag:
BBC First van 14.30 - 01.30 geen informatie.
Tsjongejonge. Dit zou je nog enigszins verwachten als kinderziektes van een startend klein bedrijf en niet van zo'n log instituut als Ziggo (of juist wel).
op ziggogo.tv is bbc first gewoon gevuld.
Media next is bij mij nog niet aan
Maar bij geen informatie wil terugzetten naar fabrieksinstellingen nog wel eens helpen
word aangekondigd
tv gelderland vanaf 14 mei
evil angel vanaf 14 mei
en de zenders die ik al eerder melde
Opname Riphagen van 4 mei heeft nu ineens een uitroepteken. Dus weer een dikke FAAL van Ziggo’s opnamesysteem! Om moedeloos van te worden!!
Het houdt niet op, niet vanzelf…
natural world op bbc2 op vrijdag en in het weekend
geen serie/afl nummer
onder alle afleveringen alleen datum lijst
onder opname overzicht: seizoen 2014 en seizoen 2020 met daaronder alleen datum lijst
Vanavond naar Kassa op NPO gekeken?
Zo niet, een aanrader.
Ditmaal lag Eneco onder vuur voor niet leveren van vooruitbetaalde werkzaamheden.
De woordvoerder van Eneco: als er iets niet is geleverd, dan wordt dat gecompenseerd.
Nou Ziggo, Eneco is ook geen kleintje.
Ik wil ook een compensatie voor meer dan 6 jaar aan het lijntje houden!
Uiteraard ook verzonden naar het inmiddels bekende klachten maildres van ziggo.
En zowaar de EPG werkt weer eens niet naar behoren.
Vanavond op België 1:
Vera om 20.35 is niet opgenomen en heeft het voor iedereen bekende (!)
Brokewood Mysteries ook om 20.35 is wél opgenomen (voor hoe lang).
Dus 2 programma's op 1 zender worden tegelijkertijd opgenomen. De ene lukt de andere niet.
Ik verbaas me nergens meer over.
De serieopname van Formule 1 Cafe gaat niet goed. Afgelopen vrijdag opnieuw in moeten stellen omdat de opname eruit was. Nu worden ALLE herhalingen opgenomen. Heel fijn
Verder gaat ook Toren C niet goed, omdat er geen seizoen en afleveringnummers in de EPG staan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.