Ik vraag mij af of er een alternatief is voor de Next Mini. De mini is niet te bedienen met infrarood, waardoor ik het apparaat niet kan gebruiken. Normaal gesproken kopieer ik de signalen van de afstandsbediening van een apparaat naar een speciale afstandsbediening die ik wel kan bedienen. Zie afbeelding. (Ik ben lichamelijk gehandicapt waardoor ik geen normale afstandsbediening kan bedienen.) In het verleden was dat met de Mediabox XL geen probleem. Maar dit apparaat wil ik natuurlijk nooit meer terug. Wat een energievreter was dat. Ik wil graag programma's kunnen opnemen en zou daarom graag de Mini willen gebruiken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @nicole75!
De aanvraag voor Internet Start en Tv Complete met de Next is naar je mail gestuurd, dit is met behoud van je korting 😄
Ook zit er een bediening voor de Pace bij! Je ontvangt een mailtje ter bevestiging en even later de track and trace voor de Next wanneer deze opgestuurd is. Veel plezier met het nieuwe pakket 😄
Je hebt nu toch de gewone next? Die werkte toch goed?
Functies zijn identiek voor next en mini.
Opgelost: Infraroodafstandsbediening Mediabox Next - Pagina 2 - Ziggo Community
Kun je ziggogo op je tv installeren is ook vrijwel alles in ziggogo te doen.
Anders een chromecast o.i.d.
ik kan mij nog goed dat topic herinneren. de oplossing is simpel, niet van de next naar de mini overstappen (wat momenteel ook niet kan)
@Gio2903 schreef:ik kan mij nog goed dat topic herinneren. de oplossing is simpel, die van de next naar de mini overstappen (wat momenteel ook niet kan)
Dat dus niet doen, de mini is alleen rf, geen ir.
waarom ik die ipv niet schreef weet ik ook niet. maar inderdaad, NIET doen 😛
het omruilen van een next naar next mini is helaas niet mogelijk,
loop je tegen problemen aan met de next ?
Ik ben een jaartje weg geweest bij Ziggo. De Mediabox Next heb ik dus niet meer. Zou Ziggo die per uitzondering nog kunnen leveren? @Alex , weet jij dat?
@nicole75 schreef:Ik ben een jaartje weg geweest bij Ziggo. De Mediabox Next heb ik dus niet meer. Zou Ziggo die per uitzondering nog kunnen leveren? @Alex , weet jij dat?
De gewone (niet mini) next wordt, voor zover ik weet, gewoon geleverd, alleen niet online, je moet via de klantenservice bestellen.
@nicole75 Welke Next wil je precies?
Ziggo levert de alleen Next mini of de Next, geen andere mediaboxen meer.
Mediabox Next of Mediabox Next Mini? Zie hier de verschillen KLIK HIER - Ziggo Community
@Bert schreef:@nicole75 Welke Next wil je precies?
Ziggo levert de alleen Next mini of de Next, geen andere mediaboxen meer.
Mediabox Next of Mediabox Next Mini? Zie hier de verschillen KLIK HIER - Ziggo Community
Vanwege het voor bediening afhankelijk zijn van de Housemate zal de het dan de Next moeten zijn, die kan alleen overweg met infrarood.
Of gebruik gaan maken van een CI+ module met smartcard en ZiggoGOTV app voor het interactieve ondemand.
N.b. de ZiggoGOTV app kan je ook gebruiken om live de zenders te kijken. De RTL en Talpa zenders zijn dan ook in HD ipv van SD bij kabel TV.
heb je momenteel al een next mini ?
en had je bij andere provider wel een mediabox die met de speciale afstandsbediening werkte ?
Ik zou de Next willen hebben mits dit apparaat via infrarood te bedienen is. Hoe regel ik dat? Liever niet via de klantenservice, want de meeste medewerkers van de klantenservice begrijpen dit soort zaken niet en sturen dan gewoon een Mini. Wie kan ik het beste taggen?
@nicole75 schreef:
Ik zou de Next willen hebben mits dit apparaat via infrarood te bedienen is. Hoe regel ik dat? Liever niet via de klantenservice, want de meeste medewerkers van de klantenservice begrijpen dit soort zaken niet en sturen dan gewoon een Mini. Wie kan ik het beste taggen?
heb je weer een abonnement bij Ziggo of moet je nog over ?
wen moderator komt binnen enkele werkdagen langs het topic
Hi @nicole75, goedemorgen!
Zo te zien is er hier wat onduidelijkheid over je abonnement en of er op basis daarvan ook een Mediabox Next mogelijk is. Toevallig hebben wij eerder al contact gehad in een ander topic over een ander probleem. Het oorspronkelijke probleem is opgelost, maar je ontvangt nu niet alle zenders via de kabel. Laten we voor het overzicht in dit topic verder gaan.
Op dit moment neem je Internet Start en Kabel TV (met Ziggo GO) bij ons af. Hierbij heb je een korting van 6 maanden € 5,- per maand. Uit je berichten begrijp ik dat je wel was te spreken over de Mediabox Next die je eerder bij ons in bruikleen hebt gehad. Deze is online niet te bestellen, maar stel je zou jouw abonnement wijzigen naar Internet Start en TV Start, dan heb ik wel de optie om te kiezen tussen een Next Mini en reguliere Mediabox Next. Het is dus mogelijk (om via deze weg) je abonnement aan te passen i.c.m. een reguliere Mediabox Next. De prijs van dit abonnement is € 62,- per maand en ik zal er dan voor zorgen dat je huidige korting meegaat naar het nieuwe pakket. Als je dit graag wilt, geef dan vooral een gil. Dan maak ik het in orde.
houd er wel rekening mee dat als je ook wilt kunnen opnemen minimaal tv compleet vereist is
Hallo @Cecilia .
Volgens mij heb ik TV Complete, een PAC afstandsbediening en de Mediabox Next nodig. Kun je dat voor mij regelen?
BVD.
Nicole
Ik kan de order voor je plaatsen @nicole75. Internet Start en TV Complete (met Mediabox Next en zonder bellen) voor € 67,50 per maand. Ik weet zo niet wat je bedoelt met een PAC afstandsbediening? Bij de Mediabox Next zit onze standaard afstandsbediening.
Ik hoor graag van je of je hiermee akkoord bent. 🙂
Hallo @Marco
Je collega @Jiri gaf in een ander topic (laatste bericht) dat ik een PACE afstandsbediening erbij moet hebben.
Verder heb ik nog recht op 6 maanden korting. Zie opmerking van je collega @Cecilia. Als echte Nederlander wil ik die natuurlijk niet kwijt. 😉🤑
Als deze zaken allemaal geregeld kunnen worden graag. 💪
Vriendelijke groet,
Nicole
dat is een reactie van 2 jaar geleden het is nog maar de vraag of de PACE afstandsbedieningen nog leverbaar zijn,
heb je de zelf aangeschafte afstandbediening niet meer liggen ?
Hi @nicole75! Ik zie dat @anoniemforum dit al aangeeft maar dat is een heel oud topic.
Laat je ons weten of we je abonnement moeten aanpassen naar Internet Start en TV Start met een mediabox Next? 😄
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.