Hoi allemaal,
De batterijen van de afstandsbediening van onze moeder gaan elke 2 weken leeg. Wij moeten zeker om de week er naartoe om de batterijen te vervangen want dan gaat de tv niet meer aan of uit.
We hebben al 2 nieuwe afstandsbedieningen geprobeerd maar steeds met hetzelfde probleem.
Ook verschillende merken batterijen lossen helaas niks op.
Ze heeft de mediabox Next. Ook al gekeken of er geen updates openstaan maar ze sluit hem elke dag helemaal af en hij heeft de nieuwste versie dus dat kan het ook niet zijn.
Weten jullie misschien een oplossing hiervoor?
Hoi @Ingeborg m ,
Heb je deze batterijen al eens geprobeerd? : https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/school-kantoor/elektronica/batterijen/aaa-alkaline-super-powe...
Zijn wel wat duurder maar een paar jaar geleden kwamen die als beste uit de test bij Hardware.info. 🙂
Een infrarood afstandsbediening zou ook een optie kunnen zijn om te proberen, die gebruikt minder stroom. De Next moet dan wel in het zicht staan:
Het gaat niet om de batterijen, de afstandsbediening en de Next die communiceren met elkaar, en dat klopt niet, na los laten moet het gewoon blijven werken, tenzij je moeder de afstandbediening vast houd en een knop in drukt, per ongeluk. Maar die twijfel neem ik weg. Ik denk dat @Anne B misschien wel even kan kijken wat hier aan de hand is, die weet veel over de Media Box en Afstandbediening.
Om de 2 weken de batterijen vervangen van de afstandsbediening is wel heel erg vaak, @Ingeborg . Je mag zeker verwachten dat deze meerdere maanden meegaan. Heel fijn dat je dit topic hebt aangemaakt zodat wij hierin met jullie mogen meedenken.
Natuurlijk kan een afstandsbediening defect gaan waardoor de batterijen sneller leeg gaan. Maar als ze dit ook met een nieuwe vervangende afstandsbediening heeft ... dan moeten we toch verder gaan kijken.
Ik zie dat @Lucas01 en @Dave al een aantal goede reacties hebben gegeven. Ik ben ook erg benieuwd naar de type batterijen die jullie gebruiken. Kun je hier antwoord op geven?
En misschien een overbodige vraag, maar ik wil het wel uitsluiten: Je moeder gebruikt wel de originele afstandsbediening van de Next, of gebruikt ze een universele afstandsbediening?
En werkt de afstandsbediening op een gegeven moment niet meer qua knoppen / opties of zie je een melding in het beeldscherm dat de batterijen vervangen moeten worden? Het is ook mogelijk dat de afstandsbediening niet goed is ingesteld, waardoor deze niet goed reageert. Dat kan ook de indruk wekken dat de batterijen op zijn. Dat wil ik namelijk ook uitsluiten.
Ik ben heel benieuwd naar je antwoorden! Alvast bedankt.
Dankjewel voor jullie reacties!
Ze gebruikt gewoon de originele afstandsbediening van de Next.
We hebben al verschillende merken batterijen geprobeerd:
- Duracel
- kruidvat eigen merk
- De batterijen die bij de afstandsbediening mee geleverd worden
- Philips
Na meestal ongeveer 2 weken stopt de afstandsbediening met werken. Dus de knoppen doen het niet meer en er beginnen geen lampjes te branden op de afstandsbediening als je op knopjes drukt. Ze krijgt geen melding op de televisie dat de batterijen vervangen moeten worden.
Is er een manier om te controleren of de afstandsbediening goed is ingesteld want dat is misschien wel handig om naar te kijken.
@Ingeborg m , misschien wat ver gezocht, maar zou het kunnen dat de afstandsbediening bijvoorbeeld af en toe tussen de bank komt te zitten of dat iets anders ervoor kan zorgen dat een knopje ingedrukt wordt?
Als al meerdere afstandsbedieningen zijn gebruikt met diverse merken batterijen en het probleem blijft dan is de Next de oorzaak die op een of andere manier blijft communiceren met de afstandsbediening. En daardoor dus de batterijen leeg trekt van de afstandsbediening. de moderator moet je op voorhand al een nieuwe vervangende Next sturen.
Overigens 2 x 1,5 volt uit alkaline batterijen is 3V ongeacht merk. Bij oplaadbare batterijen is het 2 x 1.2 V en is de spanning snel te laag.
Dat de afstandsbediening slecht zou zijn ingesteld is ook onzin, die koppelt namelijk (automatisch) met de Next en heb je als gebruiker 0 komma 0 invloed op.
Wat ook nog kan: Zet de Next eens terug naar de fabrieks instellingen: ->
->SYSTEEM->Fabrieksinstellingen. Alle persoonlijke instellingen en opnames blijven bewaard, Alleen als gebruik gemaakt wordt van streamingdiensten moet daarna weer even worden ingelogd. Als na een fabrieks herstel actie het probleem niet is opgelost lijkt mij toch echt dat de Next vervangen moet worden door een nieuwe.
@Karel. Ik denk persoonlijk ook dat de Next zelf het probleem is omdat er al meerdere afstandsbedieningen met verschillende batterijen getest zijn en steeds hetzelfde probleem hebben
Helaas elke keer als ik naar ziggo bel kunnen ze alleen een nieuwe afstandsbediening opsturen. Nu hebben ze me hiernaar verwezen om te kijken of hier een oplossing uitkomt. Maar ik denk dat de enige en makkelijkste oplossing gewoon een nieuwe Next is.
Ik zal de volgende keer als ik bij haar ben wel proberen de Next naar fabrieksinstellingen te zetten en kijken of dat misschien iets doet.
@Lucas01 Dat lijkt me heel sterk want elke keer als ik daar ben ligt de afstandsbediening op tafel. Het enige wat ze doet is de televisie aanzetten en dan legt ze hem al meteen weg. Heel veel doet ze niet met de afstandsbediening want dat snapt ze niet helemaal 😉
Ik ben bang dat de Afstandbediening zijn connectie verliest met de Next.
Mocht het voorkomen probeer dan de TV knop en de 0 (nul) 10 seconde dan krijg je op scherm een koppeling gelukt.
Hoeveel Batterijen gaan er in, 4 of 2 als er 4 in gaan dan mag er zeker een nieuwe worden opgestuurd deze zijn uit de handel. Die met 2 batterijen, probeer het even mocht het weer gebeuren.
@Ingeborg m met de vraag van @Dave is dit wel goed om te weten. Weet je ook hoeveel batterijen erin gaan?
Zet de postcode en naam contracthouder in je profiel onder persoonlijke opmerkingen(privé) zodat we die voor je bestellen! Klik hier om naar je profiel te gaan en geef hier een berichtje zodra je dat gedaan hebt.
Wel een bijzondere vraag van Ziggo of je weet hoeveel batterijen in het ding gaan. Ze weten toch hoeveel er in zitten, mijn moeder heeft dit issue namelijk ook.
@Pvanheumen er zijn 2 verschillende soorten van de afstandsbediening, 1 versie met 4 batterijen en 1 met 2 batterijen.
Als die van de moeder van @Ingeborg m de variant met 4 batterijen is , kan Ziggo de versie met 2 batterijen toezenden ter test. Dit zou ook bij jouw moeder kunnen. 🙂
Sluit me echter wel aan bij de conclusie van @Karel. dat als het met verschillende afstandsbedieningen geprobeerd is het probleem waarschijnlijk in de Next zal zitten.
Had er even bij moeten vermelden dat ze er 1 heeft met 2 batterijen.
@Pvanheumen , heb je al een nieuwe afstandsbediening geprobeerd? 🙂 Die kun je hier bestellen: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/61522
Als je dat al hebt gedaan of als het geen effect heeft, laat het even weten.
@Ingeborg m @Pvanheumen Hebben jullie al een nieuwe afstandsbediening besteld via de link welke @Lucas01 heeft gedeeld? We zijn benieuwd naar jullie bevindingen.
Dan heeft het niet met de afstandbediening te maken, want na 3x nieuwe zou je verwachten dit probleem over.
Als hij gebruikt wordt,wordt deze door je moeder op tafel of naast iets gelegd, ik denk dat er een connectie blijft die signaal geeft en zo lopen je batterijen terug.
@Dave , @Ziggo . Denk dat er weinig is wat @Ingeborg m nog zelf kan doen, een nieuwe Next lijkt me de beste vervolgstap. 🙂 Een infrarood afstandsbediening (Pace of de universele) zal het probleem ook oplossen maar dat is uiteraard een workaround.
@Lucas01 dat is ook mogelijk maar vind het raar dat de AB signaal blijft uitsturen na 3 AB's
We horen en lezen wel wat de oplossing wordt.
Ja klopt, is inderdaad vreemd..🤔 Mogelijk is er toch iets in de Next niet goed. Ik heb er onvoldoende kennis over dus weet het niet zeker, maar misschien zou een ander apparaat op een of andere manier hier invloed op kunnen hebben? Als die op dezelfde frequentie werkt bijvoorbeeld. Maar goed, mocht een nieuwe Next het probleem niet oplossen is een infrarood afstandsbediening altijd nog mogelijk🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.