Beste lezer,
Zins enkele weken hebben wij last van blokken in het beeld.
Voorheen hebben wij daar nooit last van gehad.
Ik heb telefonisch contact gehad met een medewerker van Ziggo, hij adviseerde mij om de stekker van de Next mini ca. 30 seconden uit het stopcontact te halen, dit heeft echter niets opgelost.
Ik wacht een reactie af
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Alle,
Jullie allemaal bedankt voor de reacties die ik heb ontvangen.
Zoals ik al eerder had aangegeven hebben de de laatste paar dagen geen last meer gehad van het blokken.
Omdat ik enkele kabels opnieuw in de connector heb geplaats heeft het misschien toch in een verbinding gezeten.
Voor nu laten we het hierbij en sluit ik de topic af.
Nogmaals alle bedankt.
Gr: Tong59
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Beste Bert,
Ik hoop dat ik de goede gegevens aanlever.
Ter info, de modem staat in de meterkast en is via een Lan kabel verbonden met de next mini die in de woonkamer onder de televisie ligt.
Als ik nog meer moet aanleveren dan hoor ik het wel.
Ik zie geen afwijkingen.
Staat je TV mogelijk aangesloten op een coax kabel en pakt de TV die kanalen?
ik ben vooral benieuwd naar een foto van de blokken. ik heb dit nog niet eerder gezien/gehoord bij een next mini namelijk
Hallo Bert,
De TV is alleen aangesloten met een HDMI kabel vanaf de Next mini, verder niets.
Het vreemde is dat we het eerder nooit last gehad hebben, dit is van de laatste perioden (ongeveer een maand)
Ik weet niet op welke datum we een update hebben gehad van de software, mogelijk kan dit misschien ermee te maken hebben.
Bijgevoegd nog wat foto's van de info mediabox
Gr. Tong59
Hallo Giro,
Ik zal proberen een foto te maken, het blokken duurt gelukkig niet lang dus moet ik snel zijn.
Ik kom hierop terug.
Gr. Tong59
Ben ook erg benieuwd naar de foto's! Wellicht is het ook handig om voor de zekerheid je Next Mini terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Om daarmee softwarematige zaken uit te sluiten.
Controleer daarnaast ook of de HDMI kabel goed op de Next Mini en televisie zit. Probeer een andere HDMI poort of een andere HDMI kabel, aangezien daar ook weleens de oorzaak kan zitten @Tong59. Hoor het graag van je!
Beste Dennis,
Het vreemde is dat we er nooit last van hebben gehad, alleen de laatste paar weken.
Ik heb de HDMI kabels gecontroleerd en zitten goed in de connector.
De HDMI kabel loopt van de Next mini naar de Marantz Home cinema set en vanuit de home cinema set loopt de een HDMI naar de televisie.
Op aanraden van Ziggo hebben we kabels met HICH SPEED gebruikt.
We hebben alleen last met tv kijken.
Tijdens het streamen van o.a. Netflix, Videoland, Skyshowtime, enz hebben we geen last.
Wat zijn de gevolgen als ik de mini terug zet naar fabrieksinstellingen?????
Gr; Tong59
@Tong59 hoe is de next mini op het netwerk aangesloten via WiFi of bekabeld?
Blokken in beeld kunnen door IP tv alleen veroorzaakt worden door verstoring in het netwerk.
Hoe ziet het netwerk er verder uit tussen het modem en de next mini? Maak je gebruik van switches of mesh wifi punten etc etc.?
Hallo Jos,
De Next Mini is middels een Lan kabel verbonden.
De Lan kabel loopt vanaf de router naar een TP link switch en vanuit de switch gaat er een Lan kabel naar de Next mini, een naar de TV en een naar de home cinema receiver.
@Tong59 schreef:Hallo Jos,
De Next Mini is middels een Lan kabel verbonden.
De Lan kabel loopt vanaf de router naar een TP link switch en vanuit de switch gaat er een Lan kabel naar de Next mini, een naar de TV en een naar de home cinema receiver.
FIjn dat deze bekabeld is, kun je op de kabel waar nu de next is aangesloten een laptop aansluiten en kijken of deze via de kabel een netwerkverbinding krijgt en ook de juiste snelheid (1gbit)
Als dit niet het geval is dan is mogelijk je kabel kapot. Of test dit tijdelijk met een andere kabel mocht dit makkelijker zijn dan met een laptop.
Het is onmogelijk om blokken in beeld te krijgen vanuit een signaal verstoring, want het is IP tv. Als er blokken zijn wordt het dus ook zo aangeleverd vanuit Ziggo of daarvoor zelfs nog. Of het ligt aan je eigen tv of HDMI ingang/kabel.
Is het een bepaalde zender die het doet?
Heeft u al gekeken of een van de HDMI poorten misschien vervuild zijn of dat er stof in zit? Indien dit het geval is, wat gebeurt er op het moment dat deze gereinigd zijn/stofvrij zijn? Het beste wat u ook nog kunt doen is een electronica geleidende Isopropanol spray busje kopen, en uw contact punten hiermee insprayen 99,00% alcohol dus dit droogt zo weer op. Hierdoor zullen uw contacten beter verbinding maken.
Beste Peter,
Wij kijken het meest op RTL 4, hier zien we dan ook het blokken.
Dat het beeld blokt gebeurd niet zo vaak, soms 1 keer en soms wel een keer of 4 op een avond.
Ik heb afgelopen zondag alle verbindingen gecontroleerd en opnieuw in de connector gestoken.
Gisterenavond (1-12) heeft de TV niet geblokt.
Het blokken gebeurt nog al eens bij een snelle beweging.
Gr: Tong59
Heb je geprobeerd de next mini op de modem aan te sluiten i p.v. de router?
Beste Jos,
Ik heb een speedtest gedaan, zie bijgevoegde foto's.
Ik heb twee testen gedaan, deze komen aardig overeen.
Wij hebben hier Ziggo nog via de kabel, we hebben alleen glasvezel via Delta en Glaspoort is in opdracht van KPN begonnen met de aanleg van glasvezel.
Wij hebben een abonnement bij Ziggo van 500 mbit download, ik weet niet of deze hoger kan met kabel.
Gr; Tong59
Omdat je aangeeft dat de blokken met name bij snelle bewegingen voorkomen denk ik dat het om zogenaamde macroblocking gaat. Dat is een artifact van videocompressie en heeft niets met de verbinding te maken, je kunt er ook zelf ook niets aan veranderen. Zoals PeterH2020 aangaf ontstaat dit al bij de aanlevering/transcoding bij Ziggo.
Ik durf het eigenlijk niet voor te stellen maar als suggestie zou ik willen doen, wat gebeurt er als u, uw kastje draadloos verbind en dan op een minder druk bezocht wifi kanaal zet. Dus een wifi kanaal waar niet veel gebruikers op zijn verbonden. Heeft u dan nog steeds hetzelfde probleem of is het dan opgelost. Dan zou er mogelijk iets mis zijn met uw netwerk kabel
Er schiet me iets te binnen, sommige TV's bewerken het beeld heel overdreven om perfect te laten lijken, omdat die meestal ingesteld staan voor analoog signaal en dan vlakt het beeld heel sterk af tegen ruis en dat geeft kleurenblokken/vlakken.
Als de TV via een HDMI kabel het signaal binnenkrijgt is dat zonder verstoring en ruis en is zoals het is, wel of geen beeld en er zit niets tussenin.
Zet daarom alle beeldverbeteraars uit in je TV en/of zet hem mogelijk op Filmmaker en de HDMI ingang voor hoog kleurbereik.
Filmmaker Mode is een functie van je tv die je de film laat beleven zoals de regisseur hem voor ogen had.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.