Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

 

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Probleemomschrijving: 

 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven >

 

e-mail meldingen
Aan Uit
4.376 Reacties 4.376
User77939
Level 17

@Paul Maar wat ik dan niet helemaal begrijp als jullie overleg hebben gehad met Fox en dus al wisten dat het eigenlijk wel 3 losse series waren, jullie deze drie series niet gewoon allemaal in de map seizoen1 hebben geplaatst zodat het er zo uit had komen te zien

 

The Net Seizoen1

Promised Land afl1

Promotheus afl1

Powerplay afl1

Promised Land afl2

Promotheus afl2

Powerplay afl2

enz enz

 

Dat had dan toch beter geweest, zeker als er straks meerdere seizoenen van deze series komen in de toekomst?

 

0 Kudos
Dokie
Level 11

@User77939 @Paul Sorry Don Papa, maar door het als seizoenen te zien, lijkt het mij overzichtelijker. Per "serie" dan gescheiden en toch het verband houden. Ik verwacht ook geen vervolgen van elke serie. Het is een uitzonderlijke situatie.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@User77939 Ik snap je suggestie, alleen is dit qua implementatie weer niet logisch omdat het in feite wel 3 losse series zijn. Nu staan de afleveringen per serie overzichtelijk bij elkaar in een eigen seizoensmap. Dit is zoals @Dokie ook aangeeft overzichtelijker. 

Dus zo:

The Net - S1

Promised Land 1

Promised Land 2

Promised Land 3

etc. 

The Net - S2

Prometheus 1

Prometheus 2

etc. 

The Net - S3
Powerplay 1
Powerplay 2
etc.

0 Kudos
joepke-m
Level 15

Ik Vertrek van 2-2 en 9-2 hebben dezelfde tekst en afleveringsnaam

5CBC33E5-2CD1-4BE8-9CAE-A17B5C222421.png

0 Kudos
Frank Ouwerkerk
Nieuwkomer

Datum uitzending: 28-29 januari 

Tijdstip uitzending: 19:30 28 januari tot 20:00 29 januari 

Zender: Ziggo sport racing 

Programma: IMSA Weathertech Rolex 24h Daytona 

 

Probleemomschrijving: Omdat deze aflevering 24,5 uur duurt volgens epg kan deze niet afgespeeld worden, omdat de ziggo servers dit technisch niet kunnen replay tv werkt hierdoor ook niet. Hetzelfde probleem geldt ook voor 24h van le mans en 24h van nurburgring. Vorig jaar ging het wel goed met de epg toen waren het blokken van 6 uur met aflevering nummer. 

Pasi
Level 19

@Frank Ouwerkerk  schreef:

......Probleemomschrijving: Omdat deze aflevering 24,5 uur duurt volgens epg kan deze niet afgespeeld worden, omdat de ziggo servers dit technisch niet kunnen replay tv werkt hierdoor ook niet. Hetzelfde probleem geldt ook voor 24h van le mans en 24h van nurburgring....


Vreemd, want Ziggo weet zelf beslist wel, dat die programma blokken inderdaad een maximum lengte hebben, omdat anders het eigen Ziggo 'opname systeem' ze niet kan opnemen.

Blijkbaar is de Ziggo controle ( kuch ) weer eens ver te zoeken !!

jenson
Level 13

Zender: RTL Lounge (140)

Programma: Zonder Ernst, S.3, Afl.8

Datum: 31 januari 2023

Tijd: 17:00 - 00:00 

7 uur lang !

mdpeters124
Level 16

maandag 09:06 en ziggo heeft dus geen enkele tijd en energie aan het Nancy Drew probleem besteed

mdpeters124_0-1675066034250.png

 

En bijvoorbeeld 1 simpele oplossing zou zijn om de titel van alevering 3 vanavond te verandered in aflevering 3b  of aflevering 3 deel 2

 

Ziggo heeft voor de zoveelste keer zijn aard laten zien

 

 

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Paul  schreef:

...Ik zorg ervoor dat onze EPG leverancier controleert of de juiste info (seizoen, aflevering en beschrijving) staat zoals doorgegeven door de zender...

....
Goed dat je hiermee aan de bel trekt! Ik heb dit direct doorgegeven aan onze EPG leverancier zodat dit rechtgezet kan worden. 


Dat Ziggo steeds meer naar de "...EPG leverancier..." gaat wijzen en die aanwijst als schuldige, is misschien wel logisch. Maar dat is een zaak tussen Ziggo én de leverancier, wat mij als klant geheel niet interesseert !

Wij, de Ziggo klanten, betalen Ziggo voor een goede EPG en wie Ziggo daarvoor als derde partij inhuurt, dat zal mij worst zijn.
Tevens weten wij natuurlijk niet, niet welke afspraken Ziggo heeft met die leverancier en tegen welke vergoeding. Vaak wordt een zo minimaal mogelijk contract met lange response-tijden gekozen. Waarbij op papier misschien nog wel een snelle/goede response mogelijk is, maar in de praktijk natuurlijk nooit wordt geleverd ( want daar wordt tenslotte ook niet voor betaald ).

Voor mij als klant, is Ziggo verantwoordelijk voor een goede EPG en is Ziggo zelf aansprakelijk voor fouten daarin.

Dat Ziggo ( na jaren EPG ellende ) de EPG nog steeds niet fatsoenlijk controleert, blijkt wel uit hoeveel fouten er nu nog inzitten. Dat ( soms weken van te voren ) door klanten aangewezen fouten, toch niet op tijd hersteld zijn, geeft wel aan dat Ziggo na het doorsturen van die fouten, ook daarna geen enkele controle uitvoert of de aangegeven fouten wel hersteld zijn. En dan hebben we het nog niet eens over EPG fouten, die zich steeds blijven herhalen, waaruit toch echt blijkt dat Ziggo niet leert van vorige fouten en eigenlijk dom is én dom blijft.

Ziggo wil het blijkbaar niet beter maken, duurder wel !

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@joepke-m

Ik Vertrek van 2-2 en 9-2 hebben dezelfde tekst en afleveringsnaam

5CBC33E5-2CD1-4BE8-9CAE-A17B5C222421.png

Dank voor het doorgeven! Ik heb deze feedback doorgegeven zodat hierop actie ondernomen wordt. 

 

@Frans Ouwerkerk
Datum uitzending: 28-29 januari 

Tijdstip uitzending: 19:30 28 januari tot 20:00 29 januari 

Zender: Ziggo sport racing 

Programma: IMSA Weathertech Rolex 24h Daytona 

 

Probleemomschrijving: Omdat deze aflevering 24,5 uur duurt volgens epg kan deze niet afgespeeld worden, omdat de ziggo servers dit technisch niet kunnen replay tv werkt hierdoor ook niet. Hetzelfde probleem geldt ook voor 24h van le mans en 24h van nurburgring. Vorig jaar ging het wel goed met de epg toen waren het blokken van 6 uur met aflevering nummer. 

Ik zie dat dit inderdaad niet goed gaat! Hierover is inmiddels een melding gemaakt richting de partijen die hierop actie kunnen ondernemen. 


@jenson 
Zender: RTL Lounge (140)

Programma: Zonder Ernst, S.3, Afl.8

Datum: 31 januari 2023

Tijd: 17:00 - 00:00

7 uur lang !

Dit gaat inderdaad niet goed! Als ik in een andere (online) tv gids kijk zie ik inderdaad meerdere losse afleveringen terug. Ik heb dit doorgegeven aan de afdeling die hierop actie kan ondernemen. 

@mdpeters124 maandag 09:06 en ziggo heeft dus geen enkele tijd en energie aan het Nancy Drew probleem besteed

mdpeters124_0-1675066034250.png

 

En bijvoorbeeld 1 simpele oplossing zou zijn om de titel van aflevering 3 vanavond te verandered in aflevering 3b  of aflevering 3 deel 2

Ziggo heeft voor de zoveelste keer zijn aard laten zien


Op eerder doorgegeven feedback is wel degelijk actie ondernomen richting onze EPG leverancier. Vanuit de bron was volgens hen aanvankelijk geen afleveringnummer doorgegeven. Naar aanleiding hiervan heeft de EPG leverancier op basis van het advies v.d. bron de afleveringnummers aangepast. Inmiddels zie ik dit ook terug als ik het in de gids opzoek. 

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Paul @Alex @Lycke 

Paul doe je nu dommer dan je bent ?

Het gaat niet om het aflevering nummer het gaat erom dat de serie opname vanavond aflevering 3 niet opneemt bij alle ziggo klanten die deze serie opnemen en die het probleem (gestuntel van ziggo) niet opvalt

 

In 10 dagen tijd heeft ziggo hier NIETS aan gedaan en jullie wisten hier ook al 10 dagen vanaf

 

Dus Paul ik verwacht een inhoudelijke reactie waarom Ziggo niets gedaan heeft aan het feit dat de serie opname vanavond niet correct opneemt door het epg/ziggo gestuntel van vorige week

 

Tonio60
Level 7

@Paul @mdpeters124 

Het lijkt goed te gaan

Screen Shot 01-30-23 at 07.14 PM.PNG

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Tonio60  @Paul 

Bij mij niet ik heb 10 minuten geleden de foute opname van aflevering 3 van vorige week handmatig verwijderd en daarna moest ik handmatig aflevering 3 van vanavond opnemen

 

Tonio60 had jij aflevering 3 zelf verwijderd of heeft die "fake" opname van vorige week nooit bij jou gestaan ?

 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@mdpeters124 Laten we vooropstellen dat ik de frustratie van de EPG problematiek begrijp, echter is het niet de bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen. Dit is in strijd met de huisregels. Wil je hier in het vervolg rekening mee houden?

Wat betreft @Tonio60, heb je de foutieve opname handmatig verwijderd of heb je geen ingreep gedaan? Daar ben ik ook benieuwd naar!

0 Kudos
User77939
Level 17

@Vincent Het zou je sieren als je ook even inhoudelijk in zou gaan op de vragen die @mdpeters124 stelt, want het lijkt bijna een sport te worden om onze vragen stelselmatig te ontwijken, vrij logies dat dan de frustratie steeds hoger worden....

 

Zo zit ik ook al weer een week te wachten tot @Alex of welke andere moderator ook antwoord gaat geven op mijn vragen over de "leeftijdsrestrictie en Gold Rush" die ik gesteld heb. 

mdpeters124
Level 16

@Vincentdit was geen frustatie over de epg maar over het feit dat het werkelijke probleem (serie opname neemt niet op) niet benoemt werd en er alleen maar werd verwezen naar aanpassen aflevering nummer.

Dus Ziggo  negeerde in dit geval het echte probleem

 

Dus om mijn vragen maar te herhalen

1) Wat is de status van de bug dat verwijderde programma's uit de epg toch worden opgenomen en wat dus resulteert tot dubbele opnames ?

2) Waarom heeft ziggo in 10 dagen tijd er niets aan gedaan om de serie opname te corrigeren voor gisteravond met aflevering 3 ?

3) Waarom reageerde Paul niet op het serie opname probleem en had het alleen maar over aanpassen aflevering nummer ?

 

 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Zo zit ik ook al weer een week te wachten tot @Alex of welke andere moderator ook antwoord gaat geven op mijn vragen over de "leeftijdsrestrictie en Gold Rush" die ik gesteld heb. 

Wat betreft de leeftijdsrestrictie is alle informatie al gedeeld die er is: Er is inderdaad een verschil in werking zoals we al bespraken. Ziggo GO gaat anders om met erotische content, waardoor dit gedrag van 'age lock' ook anders is. Of en waarom dit eerder andersom weet ik helaas niet, meer informatie dan dit is er niet.

 

Op Gold Rush ga je geen bevredigend antwoord krijgen. Het is zonder afleveringnummer binnen gekomen en ze moesten het met de info van de bron matchen aan eerdere/beschikbare informatie. Dat bleek niet juist en is hersteld.

 

@mdpeters124 - Er is geen nieuwe informatie wat betreft de bug dat als een programma dat aangepast is, ook met de oude programma-informatie als opname erin blijft staan. We weten dan ook nog niet of en wat er precies is gedaan met het genoemde Nancy-Drew voorbeeld. Dit gaat via een andere afdeling dan via de EPG-leverancier. Voor het volledig beeld ben ik nog wel, net als Vincent ook in z'n bericht aanhaalt, benieuwd naar de situatie van @Tonio60.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Vincent zoals ik gisteren al aangaf julllie hadden zelf met een verzoek de titel van gisteren van aflevering 3 in aflevering 3b of aflevering 3 part 2 kunnen veranderen en dan had de serie opname het gewoon opgepikt. En ik geloof niet dat jullie dat niet zelf kunnen bedenken.


Dus nogmaals waarom heeft ziggo niet ingegrepen op dit serie opname probleem met bijvoorbeeld de simpele oplossing die ik had voorgesteld.

0 Kudos
Tonio60
Level 7

@mdpeters124 @Alex @Vincent 

Ik heb eerst afl. 3 van Nancy Drew als losse opname gepland, toen alle geplande opnames verwijderd en opnieuw als serie ingepland. Daarna 3 Nancy Drew 3 handmatig verwijderd omdat dat dezelfde was als afl. 1 The Warning .... Dit heb ik gedaan op dinsdag na de eerste twee (drie) afl.

0 Kudos
User77939
Level 17

@Alex Schreef:  Wat betreft de leeftijdsrestrictie is alle informatie al gedeeld die er is: Er is inderdaad een verschil in werking zoals we al bespraken. Ziggo GO gaat anders om met erotische content, waardoor dit gedrag van 'age lock' ook anders is. Of en waarom dit eerder andersom weet ik helaas niet, meer informatie dan dit is er niet.

 

Op Gold Rush ga je geen bevredigend antwoord krijgen. Het is zonder afleveringnummer binnen gekomen en ze moesten het met de info van de bron matchen aan eerdere/beschikbare informatie. Dat bleek niet juist en is hersteld

 

Weet je, zoek het lekker uit met jullie kl*te EPG, we zijn wel goed om fout na fout aan te dragen, maar als we vervolgens vragen stellen hoe en waarom er dingen gebeuren, dan komen er half bakken antwoorden en daar moeten we het dan mee doen. 

 

Eerst zeg je "Wat betreft Gold Rush: Daar heb ik inderdaad geen verklaring voor, sorry. Gisteren is de aflevering hersteld van 15 naar 13, maar een duidelijke verklaring hoe dit kon gebeuren hebben we nog niet ontvangen." en dan laat je mij een week wachten (als ik er niet opnieuw om had gevraagd had ik waarschijnlijk kunnen wachten tot ik een ons weeg) en komt dan met een antwoord waar totaal niks van klopt, want zoals ik je eerder al heb laten zien, stond er in alle andere EPG's gewoon de juiste afleveringnummers en de aflevering die er de week voor was, had gewoon afleveringnummer 12, dus als ze het hadden willen matchen, dan hadden ze voor afleveringnummer 13 gekozen en niet voor 15. En dat was ook gewoon de originele volgorde van uitzenden in Amerika geweest, dus gewoon lulkoek wat er nu verkondigd wordt...

 

Maar het is overduidelijk dat jullie gewoon de hele boel bij elkaar verzinnen om het prutswerk van jullie zogenaamde specialisten te verbloemen. 

 

En dan durven jullie ons ook nog aan te spreken op respectvol met elkaar omgaan, nou ik zou zeggen, begin is bij jullie zelf en behandel de klant niet als een stuk vuil 😡😡😡😡😡😡😡😡😡

0 Kudos