Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

 

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Probleemomschrijving: 

 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven >

 

e-mail meldingen
Aan Uit
4.370 Reacties 4.370
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Tonio60,

 

Dank je! De aflevering ligt nog enige tijd in de toekomst en is mogelijk een soort placeholder. We zien vaker dat het dichterbij de datum alsnog goed is gevuld. Ik zet hem op de agenda om later opnieuw even te controleren.

0 Kudos
jenson
Level 13

Datum uitzending: 31 okt & 1 nov 23

Tijdstip uitzending: 18:25 & 18:55

Zender: FOX

Programma: Geordie Hospital

Probleemomschrijving:  duur > 5 uur

 

24 okt 18:55  1:05 S.1, Afl.1

..

31 okt 18:25  5:35 S.1, Afl.6  ..  11 juli 2023  19:00  1:05

S.2

02 nov 18:55  5:05 S.2, Afl.1

 

https://www.imdb.com/title/tt16502122/

Episode #2.1

Episode aired Sep 6, 2023

47m

0 Kudos
j.janssen226
Level 9

Datum uitzending: Maa 23 okt.

Tijdstip uitzending: 20.30 - 21.26

Zender: Net 5

Programma: NCIS: Hawaii

 

Probleemomschrijving: De omschrijving van deze aflevering is 10. Deep Fake, maar dit moet zijn 11. Rising Sun. Dit is dus niet aflevering 10, maar aflevering 11.

Op Woe 15 mrt. 23:11 is aflevering 10 uitgezonden. Maar daar staat bij  11. Rising Sun. Deze 2 aflevering zijn dus omgedraaid.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor je melding, @j.janssen226 ! Erg slordig natuurlijk, nu lijkt er een gat te zijn ontstaan (van 10 naar 12). Ik ga hem doorzetten, maar weet nog niet zeker of het hersteld gaat worden. Dit omdat de uitzending inmiddels heeft plaatsgevonden en we liever hebben dat eventuele opnames in tact blijven.

0 Kudos
User77939
Level 17

@Alex Schreef: Erg slordig natuurlijk, nu lijkt er een gat te zijn ontstaan (van 10 naar 12).

 

En kun je ook vertellen, hoe deze slordige fout is ontstaan, want bij andere providers (KPN & Odido) staan wel gewoon de juiste afleveringnummers. Dus graag een uitleg waarom het hier weer is mis is gegaan?

MR_CHIP
Level 19

die uitleg krijg je toch niet

HBO Fan
Level 15

Misschien dat ook de EPG soms last heeft van vastzittende data-feeds en dat deze dan met de hand via CTRL+C  (⌘+C) / CTRL-V (⌘+V) moet worden ingevoerd. Veel zaken moeten blijkbaar manuaal tegenwoordig... er is maar 1 ding dat volledig automatisch en feilloos werkt bij Ziggo.  🤔

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Nee, ik heb op dit moment helaas geen idee @User77939

 

Ik zie alleen dat het seizoen op 21 augustus is begonnen op Net 5. Dan zijn we nu 10 weken onderweg. Maar goed, dan gaat er nog steeds ergens iets mis.

0 Kudos
martwoutnl
Level 16

Ik ben er even vroeg bij maar bij het kijken wanneer de finale van Masterchef Australië op Net5 zou komen, zag ik iets vreemds. De finale wordt in 2 afleveringen uitgezonden (niet vreemd) maar zowel die van vrijdag 3-11 als die van maandag 6-11 zijn afl 50 alleen titel is anders. Hopelijk gaat de serie-opname op maandag niet denken dat de aflevering al is uitgezonden.

 

MAU.jpg

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Datum uitzending: Woe 1 nov.

Tijdstip uitzending: 18.25-00.00

Zender: Fox

Programma: Hospital Diaries

 

Probleemomschrijving: De eerste afl. duurt wel erg lang.

@Tonio60 - Deze heeft zichzelf inmiddels opgelost zie ik!

 

@martwoutnl - Ik verwacht geen problemen op dit moment, juist omdat de titel anders is 🙂 Maar we gaan hem maandag, wanneer ze ook beide in de gids staan, checken!

0 Kudos
Paul1966
Level 5

Datum uitzending: Zondag 29 oktober

Tijdstip uitzending: 5:55

Zender: Ziggo sport racing

Programma: Supercars Championship

 

Probleemomschrijving: Dit programma is weer eens opgesplitst in 2 delen nl van 5.55 - 7.00 uur en van 7.00 - 8.25 uur. Waarschijnlijk wordt het 2e deel gezien als een herhaling van het 1e deel, waardoor dit niet opgenomen wordt. Kunnen julle er voor zorgen dat het als 1 uitzending gezien/geprogrammeerd wordt?

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Goeie, @Paul1966 . Dit ga ik snel doorzetten, want de uitzendingen zullen op dit moment inderdaad worden gezien als dezelfde/herhaling. Het ID van het 2e blok moet veranderd worden. Ik zet het door. Bedankt! 

0 Kudos
User77939
Level 17

@Lycke Het blijft toch wel heel slordig dat het afhangt van een oplettende klant of dit soort fouten (tweede deel wordt gezien als de herhaling van het eerste deel), worden opgemerkt. Dit is zelfs een uitzending van jullie eigen sport zender en nog gaat het fout als de klant niet oplet. En het is nu niet dat dit probleem pas aan de orde is, dit speelt nu al jaren en nog steeds heeft Ziggo geen oplossing voor dit probleem gevonden (buiten het zelf laten melden door de klanten).

 

Wanneer gaat Ziggo nu is een echte oplossing voor dit probleem inbouwen in het opnamen systeem? 

Marco72s
Nieuwkomer

Datum uitzending: 28-10-2023

Tijdstip uitzending: 20:40

Zender: canvas

Programma: Black Water

Tonio60
Level 7

@Lycke @Alex 

Datum uitzending: Di 31-10 en Do 2-11

Tijdstip uitzending: 03:20 en 00:00

Zender: FOX

Programma: The Net S01

 

Probleemomschrijving:  Er missen twee afl.

Screen Shot 10-28-23 at 03.56 PM.PNG

User77939
Level 17

@Tonio60 Schreef: Probleemomschrijving:  Er missen twee afl.

 

Er missen niet alleen twee afleveringen, sommige afleveringen hebben ook weer verkeerde informatie, de juiste volgorde zou moeten zijn

 

Op 31 oktober 1 t/m 4

Screenshot_20231028_162854.jpg

Op 1 november 5 & 6

Screenshot_20231028_162919.jpg

Op 2 november 7 & 8

Screenshot_20231028_162940.jpg

 

@Alex @Lycke > Hoe kan het dat het hier nu toch weer fout gaat? Deze serie is namelijk al eerder uitgezonden (het zou dan toch goed in jullie EPG database moeten staan lijkt mij). En bij de andere providers zoals KPN en Odido staat het ook gewoon goed in de EPG. Ook dit probleem speelt nu al geruime tijd (dat het elders wel goed in de EPG  staat, alleen bij Ziggo niet), wanneer komt daar nu eindelijk is een oplossing voor???

 

En zoals jullie zelf aangaven in 2021 "Achter de schermen zijn we heel druk bezig geweest om de goede mensen te verzamelen zodat we beter kunnen communiciëren over issues en dat we meer achtergrond informatie kunnen geven." dus kom nu niet alleen aan met een flut antwoord, als "Geen idee waarom dit fout is gegaan, we zetten het door voor onderzoek" en vervolgens niks meer laten horen. Ik wil nu ook wel is de achtergrond informatie horen waarom het fout is gegaan.

 

En ik zou het heel erg op prijs stellen, dat Ziggo nu is zelf is met een antwoord gaat komen en ik er niet weer weken lang om moet gaan vragen.

Pasi
Level 19

@User77939  schreef:

@Tonio60 Schreef: Probleemomschrijving:  Er missen twee afl.

 

Er missen niet alleen twee afleveringen, sommige afleveringen hebben ook weer verkeerde informatie, de juiste volgorde zou moeten zijn.....


Ach ... @User77939 niet zo boos 😉 op @Tonio60 !

Om de vele fouten in de Ziggo EPG te kunnen lezen/vinden, moet men ondertussen wel een specialist/professor/doctorandus zijn, want anders is er geen doorkomen aan.
Er zijn ondertussen zoveel soorten fouten ( en combinaties daarvan ) gevonden in Ziggo's EPG, dat ik ( maar wie ben ik ? ) er beslist stapelgek van zou worden, als ik al dié mogelijkheden in de gaten moet houden, als ik door Ziggo's EPG lees.

Zelfs Ziggo zelf, kan er geen kaas meer van maken, gezien de dagelijkse en vaak terugkerende fouten.

User77939
Level 17

@Pasi Schreef: Ach ... @DON PAPA niet zo boos 😉 op @Tonio60 !

 

Op klanten die fouten uit de EPG opsporen, zal ik nooit boos worden. 😉 Ik wordt alleen heel verdrietig dat zo'n groot bedrijf als Ziggo, zijn klanten nu al jaren nodig heeft om dit soort fouten uit zijn eigen EPG te krijgen. Terwijl als Ziggo gewoon de informatie zou gebruiken wat de zender aanleverd (wat ook de andere providers doen) er niks aan de hand zou zijn in heel veel gevallen (zoals in dit geval). 🙃

Pasi
Level 19

@User77939  schreef:

 

 

....Ik wordt alleen heel verdrietig dat zo'n groot bedrijf als Ziggo, zijn klanten nu al jaren nodig heeft om dit soort fouten uit zijn eigen EPG te krijgen. Terwijl als Ziggo gewoon de informatie zou gebruiken wat de zender aanleverd (wat ook de andere providers doen) er niks aan de hand zou zijn in heel veel gevallen (zoals in dit geval). 🙃


Ik verwacht dat Ziggo's EPG systeem/database te simpel is opgezet, om alle mogelijke 'smaken' ( o.a. m.b.t. afleveringen nummer, subnummer, naam, seizoenen, series, ... ) die zenders wel in hun EPG gebruiken, apart te kunnen opslaan. Daardoor valt er informatie weg en is het daarna blijkbaar onmogelijk b.v. om onderscheid te maken en blijven dezelfde fouten iedere keer maar weer optreden.


Dit zal m.i. NOOIT veranderen ! Omdat de EPG nu voldoet aan Ziggo's minimale eisen en iedere aanpassing om e.o.a. beter te maken, in Ziggo's ogen parels voor de zwijnen is.

joepke-m
Level 15

Dit was niet S2 afl 10 van NCIS Hawai’i. Aflevering 10 is eerder dit jaar uitgezonden i.c.m. NCIS en NCIS LA, een zgn. crossover. Deze aflevering is nr 11 van seizoen 2, dus stond fout in de EPG

IMG_4519.jpeg

Volgende keer klopt ie weer

image.jpg