Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
vrt canvas 28-10 20:38 - 21:36 Don't Leave Me S1`afl7
vrt canvas 28-10 21:36 - 21:40 Don't Leave Me S1`afl8
1) deze 2 afleveringen zijn vorige week al op canvas uitgezonden
2) afl 8 is 4 minuten ?
3) dus nog steeds geen kwalitatieve controles op speelduur
volgens tvgids.nl is het 2x blackwater achter elkaar, en ziggo beweert dat s1 met afl 2 begint en dat er vanavond maar 1 aflevering is
Dus eerste klas gepruts weer
Vanavond komt "de bende van Oss". Eerst 1 minuut daarna de echte aflevering.
Als dit op de normale manier afgehandeld wordt dan blijft er 1 minuut opname over. De andere uitzending wordt als herhaling gezien.
Ik krijg niet de kans om alleen de tweede op te nemen.
Ben benieuwd wat er morgen opgenomen is.
Misschien morgen maar huren op VHS in de videotheek.
Ik weet niet of mensen een serie-opname van Dokter Ruben op NPO 2 hebben. Volgens de EPG zou vanavond om 2018 afl 2 komen. Om die reden staat er geen opname-teken bij aangezien het vanavond afl 3 moet zijn. Afl 2 is vorige week uitgezonden. Ik heb maar een handmatige opname ingesteld.
@martwoutnl Schreef: Volgens de EPG zou vanavond om 2018 afl 2 komen. Om die reden staat er geen opname-teken bij aangezien het vanavond afl 3 moet zijn. Afl 2 is vorige week uitgezonden. Ik heb maar een handmatige opname ingesteld.
En ook bij dit voorbeeld is het weer alleen Ziggo zijn EPG waar het fout gaat, bij Odido en KPN staat wel de juiste informatie in de EPG

Dit zou Ziggo zich toch veel meer moeten aantrekken, dat ze elke keer de slechte leerling van de klas zijn, en constant de hulp van de klanten nodig hebben om deze fouten op te sporen in de EPG...
@User77939 zou het niet kunnen dat alle andere aanbieders het fout hebben?
Dit is zo structureel dat het haast zo moet zijn.😌
Ik hoef niet naar de videotheek. De "bende van Oss" staat er helemaal op. Niet alleen de ene minuut. Wel vreemd. De software zal toch wel iets doen met te korte opnames. Negeren of zo iets.
NPO 3
28 okt 2023
22:39 0:01 De Bende van Oss
22:40 1:55 De Bende van Oss
Deze programma's hadden dezelfde crid: ~~2F~~2Fgn.tv~~2F12758726~~2FMV010324360000
@Ziggo Vroeger kon een aflevering met dezelfde titel niet worden opgenomen. Nu wel. Is dit nu bij alle programma's zo? En waarom staat er niet (zoals bij andere series) 'gewoon' deel 1, deel 2 bij. Door de data is het nu prima overzichtelijk, maar later (bij herhalingen) niet.
@ChielOver bij aflevering 1 en waarschijnlijk 2 opnames stonden wel deel 1 en deel 2. Maar dat was op de media next, op de website ziggogo.tv stond geen deel 1 en deel 2. Dat heb ik toen gemeld en daarna stond bij afl 3 en 4 geen deel 1 en deel 2 meer. Helaas werd het dus niet beter maar slechter.
Ik ben dus benieuwd of jij op de media next nog wel deel 1 en deel 2 ziet bij afl 1 en 2
@mdpeters124 Zowel op pc als Mediabox niet.
Hi all,
Zoals ik nu kan beoordelen zijn zowel De Bende van Oss als Dokter Ruben op tijd hersteld. Ook de opname van in ieder geval eerstgenoemde is gelukt en het is beide ook terug te kijken. Mochten jullie toch nog problemen ervaren, hoor ik het graag!
Datum uitzending: 28-10-2023
Tijdstip uitzending: 20:40
Zender: canvas
Programma: Black Water
@Marco72s, @mdpeters124 - Dit is inderdaad niet goed gegaan en we zijn aan het onderzoeken waar dat misging. Dank voor jullie meldingen.
Datum uitzending: Di 31-10 en Do 2-11
Tijdstip uitzending: 03:20 en 00:00
Zender: FOX
Programma: The Net S01
Probleemomschrijving: Er missen twee afl.
@Tonio60 Hier klopt inderdaad niet veel van en hebben we doorgezet, het is inmiddels hersteld en zal hopelijk snel zichtbaar worden. Eerder zagen we ook dat dit een 'moeilijke' is en handmatig verwerkt moest worden. Des te vervelender dat het nu wederom mis ging.
Dit was niet S2 afl 10 van NCIS Hawai’i. Aflevering 10 is eerder dit jaar uitgezonden i.c.m. NCIS en NCIS LA, een zgn. crossover. Deze aflevering is nr 11 van seizoen 2, dus stond fout in de EPG
Yes, deze is bekend inderdaad, maar helaas pas na de uitzending en daarom is er niet meer aan de opname gesleuteld. De crossover verklaart dan nog de 'missende' aflevering in de opbouw. Top dat het volgende week wel weer klopt.
Vroeger kon een aflevering met dezelfde titel niet worden opgenomen. Nu wel. Is dit nu bij alle programma's zo?
Dat kan als het op de achtergrond een unieke (/andere) ID heeft. Uiteraard geniet het altijd de voorkeur dat er 'part x' achterkomt in deze gevallen. Ik weet nog niet zeker of het hier een bug betreft of niet, gaan we checken!
@Alex Schreef: Hier klopt inderdaad niet veel van en hebben we doorgezet, het is inmiddels hersteld en zal hopelijk snel zichtbaar worden. Eerder zagen we ook dat dit een 'moeilijke' is en handmatig verwerkt moest worden. Des te vervelender dat het nu wederom mis ging.
Een heel mooi verhaal weer, maar totaal geen uitleg, waarom het weer mis is gegaan. Er werd juist om een uitleg gevraagd. Dat het eerder fout ging (toen het vorig jaar voor het eerst werd uitgezonden) weten wij ook wel, want dat hebben we toen ook zelf gemeld aan Ziggo. Maar waarom gaat het dan nu weer mis, terwijl het toen goed in jullie database is gezet? En waarom gaat het alleen steeds bij Ziggo mis, en niet bij de andere providers? Daar willen we nu wel is een antwoord op hebben, want het antwoord "het is in onderzoek kunnen we nu wel dromen"
@Alex Schreef: Yes, deze is bekend inderdaad, maar helaas pas na de uitzending en daarom is er niet meer aan de opname gesleuteld.
Even voor de goede orde, de eerste melding werd op maandag ochtend, voor de uitzending gedaan. Alleen kwam de reactie op deze melding pas twee dagen later (woensdag) vanuit Ziggo. Misschien wordt het toch tijd dat er wat eerder gereageerd word op de meldingen ???
Een heel mooi verhaal weer, maar totaal geen uitleg, waarom het weer mis is gegaan. Er werd juist om een uitleg gevraagd. Dat het eerder fout ging (toen het vorig jaar voor het eerst werd uitgezonden) weten wij ook wel, want dat hebben we toen ook zelf gemeld aan Ziggo. Maar waarom gaat het dan nu weer mis, terwijl het toen goed in jullie database is gezet? En waarom gaat het alleen steeds bij Ziggo mis, en niet bij de andere providers? Daar willen we nu wel is een antwoord op hebben, want het antwoord "het is in onderzoek kunnen we nu wel dromen"
The Net is een lastige, omdat het drie losse mini-series zijn die tegelijkertijd weer met elkaar verbonden zijn. Ik vermoed dat er nu bepaalde data mist vanuit de aanvoer, want ik zie dat het bijvoorbeeld hier als heel ander seizoen wordt aangeduid. In het algemeen zul je het toch vaak met die laatste zin moeten doen, want waar het ook misgaat en waarmee we het ook vergelijken; we hebben nu (o.a.) op een rij aflevering 1,2,3 en 5. Dat klopt niet, dat ziet iedereen. Een exacte uitleg waar dat misgaat lijkt me minder relevant voor hier, dat had gewoon beter gemoeten en dat is aan ons. En zéker als we het programma al kennen als aandachtspunt.
Even voor de goede orde, de eerste melding werd op maandag ochtend, voor de uitzending gedaan. Alleen kwam de reactie op deze melding pas twee dagen later (woensdag) vanuit Ziggo. Misschien wordt het toch tijd dat er wat eerder gereageerd word op de meldingen ???
De melding was van maandagavond, tijdens de uitzending. We doen ons best hier altijd tijdig te zijn, maar sneller/eerder is niet altijd haalbaar.
Datum uitzending: 1 + 2 nov 2023
Tijdstip uitzending: 22:26 & 00:08
Zender: NPO 1
Programma: De Avondshow met Arjen Lubach
Probleemomschrijving: herhaling is 10 min, geen 30. Daarna 1 + 25 minuten Politieke Partijen.
@AlexZoals je al aangeeft Ziggo moet beter controleren. Maar waarom zijn er dan aflevering van 4 minuten die 60 minuten moeten zijn ? Waarom zijn er gaten in serie ?
Dit is allemaal geautomatiseerd te detecteren en Ziggo weet dit al jaren en ziet het ook al jaren lang fout gaan.
Dus wat nu ?
@Alex Schreef: Ik vermoed dat er nu bepaalde data mist vanuit de aanvoer
----
Ach ja natuurlijk ligt de fout weer elders, alleen wel gek dat andere providers zoals Odido en KPN daar dan geen last van hebben...
@Alex Schreef: In het algemeen zul je het toch vaak met die laatste zin moeten doen, want waar het ook misgaat en waarmee we het ook vergelijken; we hebben nu (o.a.) op een rij aflevering 1,2,3 en 5. Dat klopt niet, dat ziet iedereen. Een exacte uitleg waar dat misgaat lijkt me minder relevant voor hier
---
Dus de mooie beloftes die jullie in het begin van deze topic deden "Achter de schermen zijn we heel druk bezig geweest om de goede mensen te verzamelen zodat we beter communiciëren over issues en dat we meer achtergrond informatie kunnen geven. Wij zien dit ook als een nieuwe start en willen het oprecht beter doen" zijn weer sprookjes geweest? Of is die hele groep mensen voor de show bij elkaar verzamelt? Want nu wordt erom achtergrond informatie gevraagd, en dan geeft Ziggo geen gehoor eraan...
@Alex Schreef: dat had gewoon beter gemoeten en dat is aan ons. En zéker als we het programma al kennen als aandachtspunt.
---
Ja dat roepen jullie nu al jaren dat het beter moet, alleen gebeurd het niet. Sterker nog, zonder de hulp van jullie eigen klanten, zouden de fouten niet eens opgemerkt worden door Ziggo. Want jullie eigen controle systeem is gewoon een aanfluiting weten we inmiddels wel....
Maar al deze ellende noemt Ziggo "we maken vandaag fantastisch"
@Alex > Leuk dat je mijn postings een duimpje geeft, maar ik had 10x liever een antwoord op mijn vragen gehad...
Ach ja natuurlijk ligt de fout weer elders
In hetzelfde bericht geef ik aan dat het hoe dan ook aan ons ligt; als er inderdaad vanuit de aanvoer iets misgaat, had het alsnog bij de controle opgemerkt moeten worden. En zeker bij een situatie als deze.
Dus de mooie beloftes die jullie in het begin van deze topic deden "Achter de schermen zijn we heel druk bezig geweest om de goede mensen te verzamelen zodat we beter communiciëren over issues en dat we meer achtergrond informatie kunnen geven. Wij zien dit ook als een nieuwe start en willen het oprecht beter doen" zijn weer sprookjes geweest? Of is die hele groep mensen voor de show bij elkaar verzamelt? Want nu wordt erom achtergrond informatie gevraagd, en dan geeft Ziggo geen gehoor eraan...
Niet bij elke situatie valt er (direct) een duidelijke uitleg of informatie te geven, er moet altijd de afweging gemaakt worden wat het meest efficient werkt met het oog op het probleem. In een situatie als deze weten we al dat het een relatie heeft met de opbouw van deze serie en hoogstwaarschijnlijk daar de fout vandaan komt. We zien allemaal dat 1, 2, 3 en 5 achtereenvolgens worden uitgezonden, dan zijn die details overbodig want dat had linksom of rechtsom beter gemoeten. Wederom; zeker in een situatie als deze, die al eerder is voorgekomen.
@Alex Schreef: We zien allemaal dat 1, 2, 3 en 5 achtereenvolgens worden uitgezonden, dan zijn die details overbodig want dat had linksom of rechtsom beter gemoeten.
Ja en het herstellen van deze fout had ook wel beter gemogen, want nu mist afl4 niet meer in de opnamen lijst maar is afl2 naar de kl*te geholpen door het herstel gepruts 😡

Nou lekker bezig hoor Ziggo, hoe was het ook alweer, owja "Wij maken vandaag fantastisch"
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.