Vraag
Reacties
Mark
Oud Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven >

e-mail meldingen
Aan Uit
4.585 Reacties 4.585
Jos_V
Level 9

@Arnold1310  Het ging afgelopen maandag 26 mei ook al mis met De Bondgenoten (en ook met Nieuws van de Dag), was er toen soms ook iets mis met de afl.nummers?  Had die fout gisteren gemeld in het "gemiste serie-opname" topic.

0 Kudos
Arnold1310
Level 15

Dat weet ik niet. Ik kwam er van de week toevallig achter net voor ik van huis ging dat de aflevering niet opgenomen werd dus kon deze gelukkig nog handmatig opnemen. Ben verder vergeten om te kijken wat er nou verder mis aan gegaan was.

0 Kudos
Alex
Moderator

Hi @MiVo - We gaan contact zoeken met ONS om te checken wat hier misgaat, dank voor de details.

@jenson - Dank! Gaan we laten controleren.

@Jos_V, @Arnold1310 - Er lijkt inderdaad iets achteraf te zijn gewijzigd aan de Bondgenoten afgelopen maandag. Het is onduidelijk wat er precies is gebeurd, maar het zou kunnen verklaren waarom bij jou de opname is overgeslagen, terwijl het nu wel goed staat. We gaan achter de afleveringen van 5 en 6 juni aan!

jenson
Level 13

Datum uitzending:  1 juni 2025 (vandaag)

Tijdstip uitzending:  20:00

Zender:  Net5

Programma:  Pirates of the Caribbean: At World's End

Probleemomschrijving:  duurt circa 3 uur, niet 5:45

0 Kudos
Alex
Moderator

Dank, @jenson! De film "Cutthroat Island" ontbreekt inderdaad van 23:20 tot 01:45, ik heb het doorgezet!

0 Kudos
MiVo
Level 6

Bij ONS staat het nog steeds allemaal fout, geen seizoen en aflevering nummer en geen aflevering titel. De tijden zijn ook anders, maar dat zie ik elders ook, ik weet nu niet of dit wel of niet klopt.

0 Kudos
Alex
Moderator

Hi @MiVo - Uit een eerste reactie begrijp ik dat we geen afl. informatie hebben ontvangen en er contact over gelegd wordt. Volgens mij is er al wel een klein beetje voortgang, want bij sommige uitzendingen zie ik inmiddels wel meer informatie (wat er volgens mij eerst ook nog niet was), maar nog lang niet bij alles inderdaad. We moeten helaas afwachten op dit moment.

0 Kudos
ChielOver
Level 9

ChielOver_0-1748861736348.png

0 Kudos
Arnold1310
Level 15

Kan de extra uitzending van VI vanavond om 20:30 uur op SBS6 nog in de gids gezet worden? Wil deze graag opnemen

0 Kudos
jacques55
Level 1

Hallo Arnold,

Mocht de extra uitzending van VI vanavond niet in de gids staan dan kun je altijd Jellies & Gnodde en de Oranjezomer vanavond opnemen
dan neem je ook VI op ipv de 2 eerder genoemde programma's. Wellicht wordt VI nog in de gids gezet de komende uren. Succes!!

0 Kudos
MiVo
Level 6

Volgens de website van Vandaag Inside duurt de extra uitzending van 20:30 tot 22:30 uur, en komen zowel Jelles & Gnodde als Oranjezomer te vervallen.  Hopelijk wordt het nog op tijd bijgewerkt, maar Ziggo kennende heb ik me twijfels en hebben we morgen te maken met mislukte opnames. 

0 Kudos
User77939
Level 17

Wat dat betreft doet NLZiet het een stuk beter, en is nog goedkoper ook 😉

1000008965.jpg

0 Kudos
jenson
Level 13

3 juni 2025

Programmawijzigingen

20:30 +  2:00  . SBS6 | Vandaag Inside

20:40 +  0:50 . NPO 1 | Eva

Vanavond een extra uitzending van Eva over de val van het kabinet.

Met Joost Vullings,Ron Fresen, Eelco Heinen, Ingrid Coenradie en Frans Timmermans

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  4 juni (vandaag)

Tijdstip uitzending:  21:00 uur

Zender:  ONS

Programma:  De Provincie

Probleemomschrijving:  Deze film staat niet in de EPG. Overigens staat deze film bij anderen ook niet in de epg/gids, zoals bij KPN, Delta, NLZiet en tvgids.nl.  Hopelijk gaat dit nog gecorrigeerd worden vandaag. 

0 Kudos
Alex
Moderator

Dank, @MiVo - Ik zie inderdaad de film terug van vanavond op hun website en via Facebook, maar nergens in een EPG. We hebben het signaal gedeeld, maar er zal eerst bevestiging moeten komen vanuit de bron vermoed ik. Op dit moment weet ik niet of dit op tijd gaat zijn voor vanavond.

Ik zie tevens dat zowel de extra uitzending van Eva als VI zichtbaar zijn in de EPG. Beide programma's zijn ook beschikbaar voor Replay TV.

0 Kudos
ChielOver
Level 9

Het lijkt me sterk dat NET5 begin met aflevering 4 van het eerste seizoen. En de week er op de tweede aflevering van seizoen 3.

ChielOver_0-1749196559756.jpeg

Tvgids.nl zegt het volgende:

ChielOver_1-1749196666840.png

Dat klinkt logisch ook met jullie aflevering de week erop die er op aanslaat.

0 Kudos
Alex
Moderator

Hi @ChielOver - S3E01 klinkt inderdaad een stuk logischer. Mogelijk is er een fout ontstaan door de titels (Zero Dollars vs. Zero Logic). We gaan het laten controleren en (vermoedelijk) aanpassen, dank je!

A333
Level 3

@Alex , afgelopen dinsdag is op SBS6 aflevering 6 van de Jelies en Gnodde grote families emigreren niet uitgezonden omdat VI inside langer duurde. Nu staat voor komende dinsdag 10 juni aflevering 6 in de gids maar neemt deze nu niet op in mijn serie opname. Hoe kan dit?

Een andere vraag is dat de mediabox de afgelopen maanden en  nu nog steeds heel veel programma's opneemt die er als serie opname in staan maar dit zijn nu steeds herhalingen. Waarom wordt dit opgenomen? 

A333
Level 3

@Alex op dinsdag 10 juni staat om 21.30 uur staat dokter Hart in de gids terwijl er anders Chicago fire werd uitgezonden . Seizoen 12 zou deze week beginnen. Zou dit aangepast kunnen worden want op dinsdag 17 juni wordt wel aflevering 2 van seizoen 12 uitgezonden. Alvast bedankt.

0 Kudos
panda_snorkel
Level 12

Epg Productie tv versie 5.16

Kanaal 76

TRT Turk

11:00 - 11:30

Maysa ve Bulut

10-06-2025

Er zou een Turkse tekenfilm serie moeten afspelen maar in plaats daarvan wordt er een Turks Kookprogramma uitgezonden

Kanaal 201

Breakthrough S1, afl. 18

11:32 12:00

10-06-2025

In plaats van een natuurprogramma wordt er een wetenschappelijk  programma uitgezonden over Straaljagers uitgezonden.

*Bericht aangepast door moderator i.v.m. testversie*