Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven >

e-mail meldingen
Aan Uit
4.370 Reacties 4.370
Zwiggelaar
Level 3

Datum uitzending:  Vanaf Woensdag 05 november 2025 

Tijdstip uitzending: 20.30 

Zender: TLC 

Programma: Nieuwe Serie seizoen 3 van

De Frogers Groeten uit..... Maar wat nu op 03 November nog steeds opt Epg vermeld staat klopt echt niets van. 

Probleemomschrijving: Sorry ik herhaal nogmaals de klacht die ik zaterdagnacht 01 novembe al  hier heb vermeld Mediabox harde reset gegeven maar..... 

Helaas staat de betiteling in Epg nog steeds niet goed vermeld.

Deze hele nieuwe serie seizoen 3 heet de Frogers groeten uit.... en er staat nu in epg : de Frogers

seizoen 1 afl. 1 - groeten uit,

maar met tekst dat de Frogers naar Engeland  en zuid Engeland met de camper gaan. 

• Dit zijn de oude series en afleveringen van seizoen 1 en 2 uit 2023 en 2024 .En net als afgelopen jaar vrees ik dat de nieuwe serie seizoen 3 die start op TLC op woensdag 05 november om 20.30 niet worden opgenomen. Maar worden de oude seizoenen weer opnieuw in opname gezet. En specials datums en rare tijden vanaf 12 november? terwijl nieuwe seizoen 3 op 05 november begint. Heel apart en bijzonder. 

Woensdag 05 november 2025 begint bij tlc seizoen 3 van de Frogers met serie titel erbij groeten uit.... dit jaar vanuit Scharzwald Duitsland.

Alsjeblieft medewerkers van Ziggo, maak deze epg fout in orde zodat we met een gerust hart de nieuwe serie van de van de Frogers kunnen opnemen en later op de avond als gezin kunnen kijken.

Alvast bedankt. 

0 Kudos
martwoutnl
Level 16

Keuringsdienst van Waarde is sinds gisteravond weer gestart. Echter in de EPG staat de aflevering van aanstaande maandag op NPO 1 2130 uur als afl 3. Dat moet afl 2 zijn. Die van gisteravond dus afl 1 i.p.v. afl 2.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@A333 - Het lijkt op dit moment goed te staan: Aflevering 9 volgt morgen na 8, om 00:00.

@Zwiggelaar - Er zijn inderdaad nog nieuwe aanpassingen gekomen, maar het staat nog steeds niet goed. Ik vermoed dat de verwarring ontstaat omdat niet duidelijk is of het gezien wordt als nieuw seizoen van een bestaande show, of als nieuwe show. Op dit moment denk ik eigenlijk dat laatste. Die van morgen staat in ieder geval hoe dan ook niet goed, ik heb 'm onder de aandacht gebracht en hoop op spoedige verbetering.

@martwoutnl De aflevering van gisteren (Merinowol) is doorgegeven als aflevering 2. Het is inderdaad de start van het nieuwe seizoen, dus dat klinkt niet logisch, maar ook bij NPO Start zie ik dit zelfs terug: Keuringsdienst van waarde | NPO Start (zij het bestempeld als S26 vs S28)- Waar aflevering 1 dan is gebleven, weet ik niet, maar om deze reden laat ik deze eerst gaan.

0 Kudos
ChielOver
Level 9

Hebben ze niet afelevering 1 overgeslagen? En dat deze later alsnog wordt uitgezonden? Zo is ook al eerder gebeurt dit jaar.

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Ah dank, daar lijkt het inderdaad op @ChielOver ! - Voor zover ik nu opmaak uit verschillende artikelen, stond aanvankelijk de eerste aflevering (Vlaamse Friet) gepland voor 27 oktober, maar is deze uitgesteld i.v.m. uitzendingen omtrent de viering van 750 jaar Amsterdam. Dan verwacht ik inderdaad dat de aflevering later in het seizoen wordt uitgezonden.

Zwiggelaar
Level 3

@Alex

Hoera voor woensdag 05 november de Frogers groeten uit.... staat nu goed in de epg vermeld, alleen als ik in serie wil opnemen zie ik geen vervolg met afleveringen en als ik doorscrol op Tlc naar woensdag 12 november 20.30 staat het weer niet goed in epg vermeld en gaan we weer naar Engeland en niet naar Duitsland, dus er is nog wel wat mee aan de hand helaas. kan dit nog gerealiseerd gaan worden voor de hele serie morgen begint?

Dank alvast voor je inzet 

0 Kudos
Mawa1973
Level 1

Datum uitzending: 11-11-2025

tijdstip uitzending: hele dag

zender: L1

programma: nachtcarroussel

probleem is dat de EPG de hele dag, in 2 blokken, nachtcarroussel als programma toont.

in werkelijkheid komen er verschillende andere programma’s. De dagen ervoor en erna tonen wel de juiste programmas, alleen 11-11 niet. Op de website van L1 staat helaas hetzelfde foute programma…

0 Kudos
A333
Level 3

@Alex Ja dat klopt nu staat 9 wel in de gids voor morgen maar aflevering 8 niet meer. Vorige week is aflevering 7 uitgezonden en dan zou nu inderdaad deze week aflevering 8 en misschien ook 9 uitgezonden moeten worden maar er staat maar 1 aflevering in de gids. Voor volgende week staan er wel 2 afleveringen in dd gids aflevering 10 en 11. Het klopt nu dus nog steeds niet.

0 Kudos
Piet vd Vooren
Level 6

@Alex @Jeroen1956 De afgelopen drie dagen heeft het probleem met het tijdsverschil in de EPG zich niet meer voorgedaan op mijn Humax 5500. Het lijkt er dus op dat het is opgelost.

Mocht het probleem toch weer terugkeren, dan zal ik dat hier laten weten. Ook zal ik dan de stappen die Jeroen heeft voorgesteld uitvoeren.

Piet.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Het kan zijn dat er wat verwerkingstijd overheen is gegaan, maar inmiddels staat Duitsland ook weer in de metadata @Zwiggelaar

@Mawa1973 Opvallend dat het ook bij de bron - L1 in dit geval - zelf niet goed in de EPG wordt weergegeven. Dank voor het melden, ik verwacht dat het automatisch nog wordt bijgewerkt, maar we houden het in de gaten sturen bij waar nodig.

@A333 Nogmaals gecheckt. Inmiddles staat Chicago P.D. op Net5 weer juist in de EPG!

0 Kudos
jenson
Level 13

7 nov 2025.

Datum uitzending: 9 nov 2025

Tijdstip uitzending: 17:33 .. 18:00

Zender: 192TV

Programma: Wordt aangekondigd

Datum uitzending: 10 nov 2025

Tijdstip uitzending: 6:03 .. 9:00

Zender:  192TV

Programma: ??