Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
Aflevering 61 Mastercef Australië Back to Win
Datum uitzending: 24 novermber 2025
Tijdstip: 19:30 u
Zender: Net 5
staat niet op Tv & terugkijken.
(In plaats daarvan staat aflevering 60 er, maar die is op vrijdag 21 november uitgezonden)
1 dec 2025.
"Wordt aangekondigd":
Disney Channel: alleen op 6 dec 2025
"Wordt aangekondigd", vanaf:
. 7 dec 6:00 Mediaset Italia
. 7 dec 6:00 SLAM!TV
TV5Monde : Ligue 1 | Paris Saint-Germain - Stade Rennais
6 dec 21:00 + 1:05
6 dec 22:05 + 1:01
Twee helften van een voetbalwedstrijd, met dezelfde ID, dus is de 2e helft niet op te nemen.
Datum uitzending: 3 december 2025
Tijdstip uitzending: 20:30-21:55
Zender: RTL5
Programma: Scam Alert
Probleemomschrijving:
kan het programma niet opnemen maar wel kijken. Die week daarna 10 december 2025 kan ik aflevering 2 seizoen 1 wel opnemen.
Noem dit heel raar en merkwaardig.
Aflevering 1 is al geweest op 26nov dus niet gek dat je die niet kan opnemen maar wel kan kijken
Aflevering 2 en 3 kan ik wel opnemen
@MR_CHIP dank je aflevering 2 heb ik staan op de gehele serie. Maar 26 november wist ik niet.
Dank je wel, dan weet ik dat ik gids moet gaan kopen 😂 😉
Haha ik gebruikte gewoon de Ziggo gids
Als je wilt tip kan je het nog terugkijken 😉
Ik zag dit bij toeval en dacht dit is wel interessant seizoen 1 aflevering 1 en op te kunnen nemen, mis niet terug gekeken, anders hadden we Videoland nog 😉
@Dave dave ik zie niets raars.
Morgen gaat afl 2 opgenomrn worden en volgende week afl 3
Dat staat bij "gepland. Of het ook gebeurt is de vraag.
Bij problemen of vreemde zaken moet je de geplande opname verwijderen en opnieuw invoeren. Je kunt pech hebben dat je een corrupte opname pland. Een dag ervoor of erna kan al invloed hebben op dit dynamische opname systeem.
Ik loop daarom wekelijks alle geplande opnames na. Met de Veronica gids erbij waar de opnames ook aangetekend zijn. Op papier. Ouderwets. Maar vaak beter dan de EPG.
@jenson - Dank voor de meldingen! Bij zowel Disney Channel als de Ligue 1-wedstrijd gaat het inderdaad niet goed zaterdag, en zijn doorgezet. Ook bij de andere verwacht ik spoedig verbetering.
Terug kijken gedaan, via RTL 5 heb toch TV Max en Videoland staat ook alles van RTL
6 december 2025.
De EPG via DVB-C (Coax) wordt niet bijgewerkt.
. Vrijdag 24 okt: EPG voor 24, 25, 26 en 27 oktober
. Maandag 27 okt: EPG voor 27, 28, 29 en 30 oktober
. Er zijn geen verschillen tussen de 27 oktober van vrijdag en de 27 oktober van vandaag.
Donderdag 4 dec: EPG voor 4, 5, 6 en 7 december
Zaterdag 6 dec: EPG voor 6 en 7 december identiek aan donderdag 4 december
Voorbeeld: 6 dec 2025, Ziggo Sport 5
Ziggo GO:
8:55 + 7:25 SVNS Rugby | Kaapstad: Dag 1, Mannen & Vrouwen
DVB-C/Coax:
11:01 + 0:19 SVNS Rugby: Kaapstad: Dag 1, Mannen & Vrouwen
11:20 + 0:25 The Front Row
11:45 + 0:25 The Front Row
....
Datum uitzending: maandag 8 december (in de nacht van zondag op maandag)
Tijdstip uitzending: 00:46 - 01:46 uur
Zender: Net5
Programma: Royal Flying Doctor Service
Probleemomschrijving: Het is weer zover, de aflevering 7 van seizoen 3 van Royal Flying Doctor Service is uit de EPG verdwenen. Gisteren stond het er nog goed is, maar nu is de film die ervoor wordt uitgezonden verlengd tot 01:40 uur. Dit is nu de derde keer bij dit seizoen van dit programma dat de gids in eerste instantie correct is en deze dan 1 of 2 dagen ervoor ineens wordt aangepast naar iets wat niet klopt, d.w.z. dat de aflevering er ineens niet in staat.
Kan dit alsjeblieft worden opgelost? Het is erg kortdag maar dat komt omdat het steeds op het laatste moment wordt gewijzigd naar iets wat niet klopt. Ik heb nu maar een opname ingesteld voor de film zodat als het niet wordt gecorrigeerd ik het in ieder geval via die opname kan kijken, maar toen ik dat eerder dit seizoen deed werd het pas achteraf aangepast (nadat mij werd verteld dat dit op mijn verzoek niet gedaan zou worden zodat de opname zou blijven werken) en was ik de opname dus alsnog kwijt. Twee weken geleden werd door @Alex gezegd dat dit een bekend probleem is dat vaker voorkomt, dus waarom wordt dit niet opgelost?
Het zijn 3 afleveringen. Er wordt als je ze aanklikt echter maar 1 aflevering opgenomen. Zelfde id?
Dit is 'gewoon' dezelfde versie als vanavond, niet een tekenfilm.
In de gids van de zender staat oveirgens een heel ander programma: https://kijkbijons.nl/tvgids/
9 december 2025.
Al gemeld op 6 dec 2025.
De EPG via DVB-C (Coax) wordt niet bijgewerkt.
De EPG van vandaag 9 dec 2025 is identiek aan wat er gisteren al stond.
Bij Ziggo GO zijn er honderden wijzigingen.
En: de EPG is vandaag niet voor 4 dagen, maar eindigt op 12 dec 2025, 05:00.
Dat hoort te zijn 13 dec 01:00
Hi @Lucy91 - Ontzettend frustrerend dat deze weer mis is gegaan, het spijt me. We gaan laten uitzoeken wat hier is gebeurd. Ik zie dat de aflevering op dit moment wel weer in de gids staat, maar weet niet wat het voor gevolgen voor je opnames heeft gehad.
@ChielOver - Ik vermoed inderdaad dat ze alle 3 dezelfde ID hebben gekregen. Gaan we laten nakijken. Dank je!
De uitzending van 21 december lijkt inderdaad verkeerde data te hebben meegekregen. Wat betreft vanavond/vandaag; Sandokan staat er wel in, maar een uur later volgens hun gids. Als ik kijk naar enkele uitzendingen van gisteren en vandaag, lijkt hun gids een uur achter te lopen.
@jenson - Dank, we gaan er achteraan!
De tv gids loopt weer eens niet verder als tot vrijdag 5 uur in de ochtend!
Dit gebeurt de laatste maanden vaker echt heel vervelend
Ja precies heel vervelend
Beste Alex, wanneer wordt de epg weer op gang gebracht? Er is nog steeds niets vanaf aanstaande vrijdag 6 uur.
10 december 2025.
De EPG via DVB-C (Coax) is vanaf circa 12:00 aangevuld tot 4 dagen, en
er zijn wijzigingen aangebracht.
NPO 1, nu 12:45: NOS Debat over verslag Informateur
13:50 + 3:10 NOS Debat over verslag Informateur
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.