Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven >

e-mail meldingen
Aan Uit
4.411 Reacties 4.411
jenson
Level 13

Van gisteren 28 juli 2024.

Porsche Supercup : GP van België: Race

crid:~~2F~~2Fgn.tv~~2F27728024~~2FEP029391360109

28 juli  11:40  0:40  Ziggo Sport

28 juli  11:37  4:15  Viaplay TV

Dezelfde crid.

Bij Viaplay TV (SBS9) eindigt de race na ongeveer 1 uur. 

Daarna een aflevering van 'Man bijt hond', dan TelSell.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Hans LeJeune, Dank voor je melding! Ik moest even twee keer kijken voordat ik het doorhad: Om 20:30 speelde namelijk wel eerst de film Sundown af. Alleen mist vervolgens de entry van Anatomy of a Fall. Deze begon na +-1h20m na Sundown (dus rond 21:45). Ik zie het ook bij alle andere gidsen op deze manier staan en het lijkt er op dat we dit niet hebben doorgekregen. Goed nieuws voor iedereen die (alleen) Anatomy of a Fall wil zien: Deze wordt maandag aanstaande (5 augustus) weer uitgezonden, om 20:30 op Film 1 Premiere.

@jenson - Erg gek, wellicht wordt er bij Viaplay extra tijd "gereserveerd" in verband met mogelijke uitloop, want deze afspeelduur zie ik overal terug, ondanks dat het wel extreem is inderdaad.

0 Kudos
martwoutnl
Level 16

Sinds een korte tijd klopt de gids van TV5 niet meer inzake het journaal van France om 20.30. Ze zenden ineens het avondjournaal van de RTBF uit. Is geen fout van Ziggo maar wellicht dat jullie intern TV5 hierop kunnen wijzen c.q. vragen of dit tijdelijk is of structureel. En dus dat ze de gids aanpassen. Op hun website staat het ook fout.

Ik heb ze net een mail gestuurd met de vraag of dit tijdelijk is of niet. Telematin zijn ze ineens ook mee gestopt. Gelukkig heb ik de app TV Francaise op de box dus kan het via die weg alsnog kijken.

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @martwoutnl . Bedankt voor je melding. Ik zal dit inter door laten geven aan TV5! Goed dat je zelf ook gemaild hebt. Ben benieuwd wat je hierop voor reactie krijgt 🙂 

0 Kudos
jenson
Level 13

30 juli 2024.

"Wordt aangekondigd"

310: BabyTV  :  is zojuist aangepast

201: Curiosity Channel : vanaf 1 aug 24 18:00

NPO 2, "Geen uitzending" :

30 jul 24  1:55 - 7:00

31 jul 24  5:30 - 7:00              

Net5: vandaag 30 jul 24:  0:56, duur 6:33 : Station 19

Dit is gistermiddag 29 juli 2024 tussen 13:00 en 18:00 veranderd, was 56 minuten.

0 Kudos
Hans LeJeune
Level 8

Maar dit is niet de eerste keer dat Anatomy of a Fall slachtoffer is. Paar dagen eerder exact delfde truc met de tijd. (wist alleen de naam van de film toen niet) Ik hoop dat hij 5 augustus wel bij naam wordt genoemd!

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Hendrik Jan 

vrt1  1-8  sporza parijs 2004  blok van 3 uur is gelijk aan blok van 5 uur kunt ze dus niet allebei opnemen

0 Kudos
jenson
Level 13

1 augustus 2024.

"Wordt aangekondigd"

201: Curiosity Channel : vanaf 3 aug 24 18:00

NPO 2, "Geen uitzending" :

1 aug 24  5:30 -  7:00

2 aug 24  1:20 -  7:00

3 aug 24  1:55 -  8:15

4 aug 24  5:35 -  8:05

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor de meldingen! We hebben de 'wordt aangekondigd' van Curiosity Channel in onderzoek. Hoewel het voor dit weekend weer gevuld is, is het opnieuw maar voor +-3 dagen vooruit.

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  10 augustus

Tijdstip uitzending:  21:00

Zender:  Discovery Science

Programma:  The Alaska Triangle

Probleemomschrijving:  Aflevering nummer ontbreekt.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @MiVo - Gaan we aanpassen, dank je voor melding!

0 Kudos
User77939
Level 17

@Alex Schreef 2 weken geleden: Ik zou verwachten dat als er meerdere volgordes zijn, dat alleen gebeurt bij programma's waarbij de volgorde niet uitmaakt, maar begrijp uit je bericht dat dat niet het geval is. Ik ga deze checken

En wat is eruit je check gekomen? Jammer dat Ziggo bijna nooit is zelf een terug koppeling geeft, je moet er altijd zelf om vragen....

0 Kudos
freekgroen
Level 2

Datum uitzending: Altijd

Tijdstip uitzending:  Continu

Zender: GIDs

Programma: 

Probleemomschrijving: Als ik “guide” op de afstandbediening indruk, krijg ik de Gids te zien met per kanaal 2 regels waarvan 1 (de eerste) blank . Doorbladeren met de pijltjestoets lukt alleen 1 omlaag en 1 omhoog.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@freekgroen  schreef:

Datum uitzending: Altijd

Tijdstip uitzending:  Continu

Zender: GIDs

Programma: 

Probleemomschrijving: Als ik “guide” op de afstandbediening indruk, krijg ik de Gids te zien met per kanaal 2 regels waarvan 1 (de eerste) blank . Doorbladeren met de pijltjestoets lukt alleen 1 omlaag en 1 omhoog.

De box al eens even van de stroom gehad?

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Hendrik Jan 

en ziggo kan nog steeds niet met tennis overweg op hun eigen zender ziggo sport

tennis national bank open 2024 een blok van 4 uur op 7 augustus is gelijk aan een blok van 2 uur op 8 augustus

0 Kudos
jenson
Level 13

Datum uitzending: 9 aug 2024

Tijdstip uitzending: 20:25

Zender: RTL 8 

Programma: Dalziel & Pascoe

Probleemomschrijving: andere titel

Op 2 aug 24: S2E1 Dalziel and Pascoe | Ruling Passion

Op 9 aug 24: S2E2 Dalziel & Pascoe | A Killing Kindness

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @jenson . Ik snap deze niet helemaal, sorry. In de gids zie ik Dalzien & Parcoe s2e2 staan. (en op 2 augustus inderdaad s2e1). Wat is er nu precies fout? 

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Lycke @Alex @Hendrik Jan 

Hoe lang meld ik de problemen op zigo sport al ? 3 maanden en het gemelde probleem bestaat al veel langer

Dus in al die tijd heeft ziggo niet kunnen bedenken om bij de samenvatting het woordje samenvatting in de titel te laten opnemen ? Of is ziggo gewoon niet in staat om hun eigen zender aan te sturen ?

Wederom een afgang van ziggo

0 Kudos
joepke-m
Level 15

Zondag 11-8 NPO2 23:27-07:00 geen uitzending 

IMG_5149.jpeg

0 Kudos
joepke-m
Level 15

Morgen 10-8 NPO2 23:47-01:30 geen uitzending 

IMG_5150.jpeg

0 Kudos