Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven >

e-mail meldingen
Aan Uit
4.415 Reacties 4.415
MiVo
Level 6

Ik vraag me nu af of ze bij de zender ONS er zelf geen zooitje van maken.  Bij hun op de site staat voor dinsdag 25 februari om 17:00 uur aflevering 6: Sabine, maar die was er gisteren al om 17:00 uur.

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  21 februari

Tijdstip uitzending:  Ergens tussen 5:00 en 6:30 (Verschillende andere gidsen geven verschillende tijden)

Zender:  NPO 1 Extra

Programma:  Elfstedentocht 1985

Probleemomschrijving:  Aflevering 1 ontbreekt in de EPG bij Ziggo, hopelijk kan dit nog op tijd gecorrigeerd worden.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @MiVo - De Elfstedentocht is gelukkig gisteren al goed gezet en voor zover ik kan beoordelen is alles in orde gekomen 🙂 Er is inderdaad één en ander nog onduidelijk over de aflevering, maar verwacht eigenlijk dat het op tijd wordt aangepast.

@Dokie -Dank voor je melding! Vooral gek dat het probleem opgelost wordt en dan toch weer terugkeert, we gaan het controleren.

0 Kudos
joepke-m
Level 15

Misschien moet Ziggo eens stoppen met “controleren”, maar eens beginnen met “oplossen “. Het houdt niet op, niet vanzelf…

RSmidt
Level 1

Datum uitzending: Maandag 24 februari 2024

Tijdstip uitzending: 20:30 uur

Zender: RTL 5

Programma: Big Brother 

Probleemomschrijving: Programma is niet op te nemen. Gids bevat verkeerde gegevens. Alleen Homeshopping  

0 Kudos
martwoutnl
Level 16

Bij het programma Classic Cartoons op ONS wordt een achtergrondafbeelding en tekst vermeld die niet kloppen.
In EPG staat:
cartoons1.jpg

Echter volgens ONS gaan de cartoons over Betty Boop, Daffy Duck en anderen zie https://www.kijkbijons.nl/classic-cartoons/programmas/detail?id=ba5AeNpLdrioTniYL8xi69leDxsh7fPw. 0,0 dus over Disney. En zo zijn de uitzendingen ook tot nu toe. Misschien handig als de leverancier dat aanpast.

0 Kudos
Hans LeJeune
Level 8

Het is niet direct een fout in de EPG. Maar ik zag zo geen betere plek of een EPG gerelateerde topic. Op Eurosport worden wedstrijden in de EPG allemaal "UCI Pro Series Mannen" genoemd, Of "UCI WorldTour Mannen" (er is ook een vrouwen variant). Als er meerdere wedstrijden uit de Pro Series worden uitgezonden krijg je een hele kudde "Pro serie"' in de EPG. Maar sowieso, waarom gewoon niet de naam van de koers vermelden? Ruta del Sol, Ronde van Algarve, UAE Tour etc.? Bij GTST staat er ook niet alleen maar "soap"...

0 Kudos
CPV
Level 10

@Alex  schreef:

@CPV- Erg slordig, ik verwacht dat de uitzending nog zonder informatie is binnengekomen en direct aan de film is gekoppeld op basis van de titel. Gezien het over anderhalf week is, verwacht ik eigenlijk dat dit nog automatisch aangepast gaat worden. We gaan het in de gaten houden!

@Alex 

Over The Summit: ik zie dat je trots aan @MiVo  meldt, dat het probleem van The Summit is opgelost. Nou, en hoe!

Ik kijk toevallig afgelopen vrijdag naar de opnames en zie dat hij niet opgenomen is en dat mijn geplande opname ook verdwenen is.

De oplossing was dus blijkbaar om hem uit de programmering te halen en daarmee ook mijn geplande opname van de uitzending weg te gooien.

Vervolgens is hij er dan weer ingezet, zonder dat ik een opname planning er voor krijg.

Het resultaat van de botte bijl methode is dat ik aflevering 1 niet meer als opgenomen programma kan zien wanneer ik wil (ik kom er voorlopig niet aan toe) en na wat zoeken kan ik hem ook (nog ) niet ergens downloaden, dus ben ik hem kwijt.

Moeten we nu niet alleen fouten detecteren en melden, maar ook de oplossingen nog een keer gaan controleren???

Lekker weer allemaal.

Het is bijna maart, jullie moeten wel met een heel goeie aanbieding komen, wil ik mijn abbo nog een keer verlengen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator

@MiVo - Ik zie dat wij inmiddels dezelfde update hebben gekregen van ze en er nu inderdaad aflevering 6 in staat, terwijl deze vorige week was. Opvallend genoeg ook volgende week alsnog 7. Er wordt nog naar gekeken, maar ben inmiddels wel minder zeker van een tweede aanpassing morgen.

@RSmidt - Ik zie dat alles inmiddels (weer) goed staat vanavond 🙂

@martwoutnl - Ook classic, maar iets minder classic. We gaan een nieuwe afbeelding en omschrijving uitvragen!

@Hans LeJeune - Goede feedback. De informatie is er volgens mij wel en staat er als subtitel bij, maar dat is via de Mediabox niet direct zichtbaar. Ik zou me kunnen voorstellen dat andersom mogelijk en logischer is, zoals wordt toegepast bij voetbalwedstrijden:

Staat als "UCI ProSeries Mannan" in de gids

Staat als Feyenoord - Almere City in de gids.

Ik weet nog niet zeker of dit bewust is en wat de mogelijkheden zijn, maar kom er op terug!

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@CPV - Normaal gesproken wordt altijd de voorkeur gegeven aan het behouden van bijv. een serie-opname. In dit geval stond er iets totaal verkeerd in (een film die niet wordt uitgezonden). Als je daarop een opname hebt ingepland, is deze inderdaad verdwenen als gevolg van deze wijziging. Daar valt enigszins iets voor te zeggen als jij juist die film had willen opnemen en bleek dat deze helemaal niet uitgezonden was. Het was hoe dan ook netter geweest als je daar een notificatie o.i.d. van krijgt, maar kan het helaas niet mooier maken dan het is, sorry. Je kunt inderdaad de aflevering niet gratis ergens terugkijken.

martwoutnl
Level 16

Film1 Première staat vanaf 1-3 op "wordt aangekondigd."

0 Kudos
jenson
Level 13

25 feb 2025.

Minder dan +6 dagen EPG.

.. 1 mrt 2025:  2:16 Stingray DJAZZ

.. 1 mrt 2025:  6:00 Film1 Premiere

.. 1 mrt 2025:  6:00 Film1 Drama

.. 1 mrt 2025:  6:00 Nicktoons

.. 1 mrt 2025: 10:00 Film1 Family

.. 2 mrt 2025:  6:00 Mediaset Italia

.. 3 mrt 2025: 18:00 Curiosity Channel

.. 3 mrt 2025: 18:00 AT5

Ontbrekende dagen:

TV538 : 1, 3 t/m 8 mrt

Mezzo : 3 en 5 mrt

Tip: gebruik de zoekfunctie in de TV gids:

Wordt aangekondigd,  To Be Announced, Non annunciato

0 Kudos
Hans LeJeune
Level 8

Als er een film is zie je direct de filmtitel, voor meer info klik je dan op 'ok'. Als er een kwis is, zie je de titel van de kwis, etc.. Je ziet gewoon direct wat er is en voor meer infoo is er dan 'ok'. Zou graag als eerste zien welke wedstrijd/koers er te zien is... Ruta del Sol, UAE Tour, Ronde van Vlaanderen, Paris - Roubaix, Giro d'Italia etc.  Film heet ook niet 'film', een kwis heet ook niet 'kwis', een soap heet ook niet 'soap'... Nou ja, je begrijpt me nu wel denk ik.

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending: 27 februari en 2 maart

Tijdstip uitzending:  20:25 en 02:40

Zender:  NPO 1 Extra

Programma:  Flikken Rotterdam

Probleemomschrijving:  Van deze aflevering ontbreekt de aflevering titel.

0 Kudos
CPV
Level 10

@Alex  schreef:

@CPV-  maar kan het helaas niet mooier maken dan het is, sorry.

Dat is nou net het frustrerende aan dit forum, we kunnen wel klagen, maar veel resultaat heeft het niet.

Het lijken net inspraakavonden, de burger mag zeggen wat die er van vindt, waarna er gewoon op de oude weg verder gegaan wordt.

Overigens was er toch iemand, die hem beschikbaar heeft gesteld, dus ik heb hem kunnen downloaden. 

MiVo
Level 6

Ik zie inmiddels dat de aflevering titel van Flikken Rotterdam is toegevoegd, maar dan is de vraag, zou dit ook gebeurd zijn als ik er gisteren geen melding van had gemaakt ? 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @MiVo - Ik verwacht van wel; De melding was vanuit hier nog niet doorgezet en zie ook geen dergelijk verzoek aan onze leverancier, dus ik verwacht dat er een update vanuit de bron is gekomen. Top dat 't is opgelost!

Wat betreft Der Bergdoktor van afgelopen dinsdag, was er zoals verwacht enige onduidelijkheid: Er is gecheckt met de bron, maar ook daaruit kwam opnieuw de aflevering 6 'Sabina' naar voren zoals ik heb begrepen. Ik ben niet bekend met de serie, maar op basis van de data staat hij er volgens mij nu in als herhaling van de week ervoor, of dat het geval was weet ik niet? Volgende week staat erin als afl. 7, net als in hun eigen gids.

@martwoutnl - Ik zie dat Classic Cartoons is aangepast, maar nu de 'placeholder' concert-afbeelding wordt gebruikt 😅 Wordt hopelijk vervolgd.

0 Kudos
MiVo
Level 6

Van de serie Der Bergdoktor zijn 2 verschillende versies, die door ONS wordt uitgezonden is gestart in 1992. Een nieuwere die in 2008 is gestart is momenteel te zien bij ZDF.  ONS loopt nu een week achter met hun eigen schema, waardoor het zo ook staat in de EPG bij Ziggo en ook bij KPN heb ik gezien.  Afgelopen dinsdag was aflevering 7 te zien. NLZiet haalt de 2 versies door elkaar, die tonen aflevering informatie van de nieuwere serie, terwijl dit toch echt van de andere moet zijn van 1992.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Helder, dank! Het verschil in versies had ik gezien inderdaad. "ONS loopt nu een week achter met hun eigen schema, waardoor het zo ook staat in de EPG bij Ziggo en ook bij KPN heb ik gezien." Dit is jammer en waar we al bang voor waren dus. Vooralsnog worden er denk ik geen (nieuwe) wijzigingen doorgevoerd, tenzij het vanuit hun nog komt voor de komende afleveringen.

0 Kudos
GJE
Level 5

Datum uitzending: 27 & 28   feb

Tijdstip uitzending: avond en ochtend

Zender: starchannel

Programma: below deck seizoen seizoen 10 aflevering 12 & 13

Probleemomschrijving: 

Kan niet terug kijken en opnames kloppen geheel niet.
Tijden in EPG komen niet overeen met de werkelijkheid.
Teleurstellend weer.
Next Mini

0 Kudos