Vraag
Reacties
Oplossing
Carla63
Level 1

Hoe kan ik een opname langer bewaren dan 1 jaar?

Ik wil graag een opname via Ziggo langer bewaren dan 1 jaar.

Hoe kan ik deze overzetten op mijn laptop of een harde schijf?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MR_CHIP
Level 19

dat is niet mogelijk als je een  mediabox xl/next/next mini heb

Bekijk in context

12 Reacties 12
MR_CHIP
Level 19

dat is niet mogelijk als je een  mediabox xl/next/next mini heb

Garihd
Level 18

@Carla63  schreef:

Ik wil graag een opname via Ziggo langer bewaren dan 1 jaar.

Hoe kan ik deze overzetten op mijn laptop of een harde schijf?

Het is niet ideaal maar een camera richten op uw TV en zo vastleggen tijdens het kijken dat is mogelijk.

Er waren nog wel andere omslachtige methoden maar of dat nog werkt kan ik niet bevestigen.

0 Kudos
Carla63
Level 1
Topicstarter

We hebben mediabox next maar hoe kan ik zien of het een mini next is? Sorry misschien domme vraag maar ik ben hier niet zo in thuis…

0 Kudos
Carla63
Level 1
Topicstarter

Dank u wel, ik houd dit in gedachten voor als er geen andere oplossing is.👍

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Carla63  schreef:

We hebben mediabox next maar hoe kan ik zien of het een mini next is? Sorry misschien domme vraag maar ik ben hier niet zo in thuis…

Maakt niet uit, het kan bij allebei niet.

De Mini.

Steefb_0-1720378106632.png

0 Kudos
Karel.
Level 17

@Carla63  schreef:

Bijkomend probleem is dat op de HDMI uitgang in het video signaal een HDCP kopieer beveiliging zit. En dit maakt het ook onmogelijk om bijvoorbeeld met een in de game wereld gebruikte HDMI video capture apparaat het op een computer harde schijf op te slaan.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@Karel.  schreef:

@Carla63  schreef:

Bijkomend probleem is dat op de HDMI uitgang in het video signaal een HDCP kopieer beveiliging zit. En dit maakt het ook onmogelijk om bijvoorbeeld met een in de game wereld gebruikte HDMI video capture apparaat het op een computer harde schijf op te slaan.

Die capture dingen ondersteunen soms gewoon dhcp 2.2 hoor

0 Kudos
Karel.
Level 17

@MR_CHIP  schreef:

..

Mijn ervaring is dat je dan gebruikt moet maken van een HDMI splitter/audio extractor die HDCP van het signaal ript. En die zijn hier niet te verkrijgen.

Ben daarom reuze blij dat ik nog gewoon een DVB-C/S2/T2 ontvanger met harde schijf heb.

Carla63
Level 1
Topicstarter

Duidelijk, dank u wel!

0 Kudos
Carla63
Level 1
Topicstarter

Dit is allemaal te technisch voor mij hoor!

0 Kudos
Garihd
Level 18

@MR_CHIP  schreef:

@Karel.  schreef:

@Carla63  schreef:

Een capture card is inderdaad wat ik bedoelde.

Als de makers hiervan HDCP ondersteunen dan moeten ze zich aan de voorwaarden van Intel vertegenwoordigd door Digital Content Protection LLC houden, ze moeten dan zelfs een licentie betalen om dit te mogen gebruiken. HDCP ondersteunen betekent dat kopieren van beschermde content onmogelijk moet worden gemaakt.

Er zijn toestellen die hdcp 'omzeilen' daarmee zou het in theorie wel mogelijk moeten zijn. 

Een kopie voor eigen gebruik mag altijd het probleem is dat verder verspreiden niet mag en daarom wordt het lastig gemaakt.

Wat  @Karel. Ook noemt voor de Ziggo klanten die hun opnamen langer willen bewaren kunnen beter een Humax of andere DVB-C tuner met harddisk gebruiken, via de tuner in een TV bijvoorbeeld en een harddisk aansluiten aan de tv nadeel daarvan er wordt opgenomen wat je kijkt of de tv moet twee tuners hebben.

Het is net de belasting leuk kunnen we het niet maken wel lastig.

0 Kudos
bloemen64
Level 18

@Carla63 er zijn diensten zoals kijk/rtlgemist/npostart waar de opname kan staan. Die kan best langer dan een jaar blijven staan. Bij een aantal kun je zelfs de opname downloaden. Via niet altijd legale methoden maar het is mogelijk.

Noem het programma en opname datum dan zijn er misschien wel mensen hier die de opname toevallig op een Humax hebben opgenomen en die kunnen aanbieden.

Heel soms kun je bij het tv station een kopie opvragen. Nee, heb je. Ja, kun je krijgen.

Success.