Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

Aanvullende info: (optioneel)

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >

e-mail meldingen
Aan Uit
2.418 Reacties 2.418
aj wanders
Level 1
  • Regelmatig worden er geen programma’s opgenomen. Ingepland de slimste mens  npo3 diverse dagen worden niet opgenomen . Zo ook masterchef net 5 of reizen met wase npo 2 niet op genomen .. programma’s worden niet opgenomen  op diverse dagen .. kortom
  • hoe op te lossen. Volgens klantenservice kan dit niet.. er is al van alles gedaan maar het probleem blijft 
0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @aj wanders - Goed dat je je hier meldt. Worden er zomaar willekeurige afleveringen overgeslagen of gaat er iets anders mis? Gaat het om afleveringen of de hele serie?

Er kunnen verschillende oorzaken hiervoor zijn. Op basis van de voorbeelden die je noemt, vind ik het lastig om te bepalen of ze allemaal dezelfde reden hebben of niet. De Slimste Mens wordt op drie kanalen uitgezonden, waarbij NPO1 de 'reguliere' uitzending is, maar uit je bericht maak ik op dat je de opname op NPO3 hebt lopen? Recent is er helaas een aflevering geweest die is overgeslagen bij iedereen, omdat deze verkeerde data had meegekregen.

Bij Masterchef en Reizen Waes vind ik het lastig te beoordelen of en wat er mis is gegaan. Zijn het recente afleveringen die je mist?

0 Kudos
LeoGraper
Level 10

Even een bumpje, en nog meer verwarring, ineens is s25a10 weer weg en weer een ander opgenomen, weet het even niet meer, ik heb echt de SERIE opgegeven, maar het lijkt er op dat er iedere keer weer opgenomen wordt (steeds uit een anders seizoen) en dat dan de vorige overschrijft ofzo, vermoed dat als ik de laatste weggooi de vorige (s25a10) weer tevoorschijn komt, kan er geen chocolade van maken

0 Kudos
Seilfinkie
Level 4

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 10 oktober 20:25

Zender: NPO2

Programma: 2 voor 12

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

Aanvullende info: (optioneel)

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Seilfinkie , het lijkt erop dat de aflevering van afgelopen vrijdag het verkeerde seizoen heeft meegekregen; 52 i.p.v. 59. Daardoor is deze vermoedelijk niet meegenomen in je serie-opname. Helaas kunnen we ook niet herstellen, sorry; de aflevering is wel tot vrijdag terug te kijken via Replay TV.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Wordt aangekondigd (NOS Studio Sport Voetbal) maar handmatig opgenomen, hopen dat het morgen te zien is.

Steefb_0-1760822573103.png

Mijn serie opname van NOS Studio Sport Voetbal niet opgenomen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Steefb , Ik durf niet te zeggen wat hier precies is gebeurd en waarom deze opeens niet meer aanwezig was in de gids. Ik zie dat de aflevering er op dit moment wel weer in staat, maar vrees daardoor eigenlijk dat je opname alsnog is mislukt?

0 Kudos
ChielOver
Level 9

332268.jpg

Aflevering 1 van seizoen 2 stond niet in de gids. Ik neem de serie (vanaf seizoen 1) op, deze zou ook opgenomen moeten worden.  Ik weet dat er niks meer aan te doen is,  maar wel slordig weer...

0 Kudos
ChielOver
Level 9

332282.jpg

Het zit 'in' de opname van dit programma.

0 Kudos
Harald D.
Level 8

Hallo, er was een foutje met opname, Veronica, Oz, 25-10-2025, 22:24 - 22:35, 11 minuten??

Opname was gesplitst in 2 delen, het 2de deel, (22:35 - 01:10 uur, 25-10-2025, Veronica) staat niet bij de opnames.

0 Kudos
ChielOver
Level 9

ChielOver_0-1761553988441.png

De aflevering van deze week duurde 4 minuten. En het bleek nog een ander programma te zijn ook.

Heel Holland Bakt kids werd in reeks ook niet opgenomen. De laatste twee afleveringen al niet. 
Erg vermoeiend om NOG STEEDS bij te moeten houden of alles wel wordt opgemomen. 

0 Kudos
CPV
Level 10

@ChielOver 

Neem je soms "alleen nieuwe afleveringen" op? Dat gaat nogal eens fout.

"Alles" opnemen heeft dit probleem niet en "opnemen vanaf Sxx en volgende" lijkt ook wel goed te werken.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@ChielOver Dat is inderdaad slordig. Aflevering 1 zit dus gebakken in de opname van Drake, als ik je goed begrijp? Voor wat betreft de 2e aflevering is het ook opmerkelijk dat er slechts 4 minuten in de EPG voor dit programma gereserveerd was. Zit het programma niet in de Replay van het programma erna?

@Harald D. Bizar, mogelijk dat het is ontstaan door of na een wijziging. In dit geval heb je nog wel de mogelijkheid om de titel met Replay te kunnen bekijken, maar daarbij heb je nog maar enkele dagen de tijd. Ik kan natuurlijk niet in jouw agenda kijken of je hiervoor ruimte hebt. 

ChielOver
Level 9

Het programma zat inderdaad in het programma Drake. De tweede aflevering zal ik ook wel ergens vinden. Maar het is toch handiger als het gewoon wordt opgenomen onder de programmanaam. En dat het programma er ook 'in' zit 🙂 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Ja, je hebt volkomen gelijk. Een behoorlijke slordigheid! We delen deze feedback uiteraard met de leverancier. 

panda_snorkel
Level 11

Datum uitzending: Donderdag 23-10-2025

Tijdstip uitzending: 13:55 

Zender: Comedy Central

Programma: According to Jim

Er een uitroepteken bij (mislukt)?: Opname is mislukt.  

Aanvullende info: Ik heb de serie According to Jim opgenomen als geheel en slechts deze enige aflevering is niet opgenomen. De rest van de afleveringen zijn wel opgenomen.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @panda_snorkel - Dank voor je melding! Ik kan helaas niet exact terughalen wat hier mis is gegaan. Ik zie wel dat er meer niet helemaal vlekkeloos is gegaan in deze periode. Ook bij deze serie, waarbij de dag erna tweemaal een aflevering er dubbel in stond (eenmaal 5 minuten, daarna 15 minuten). Het lijkt erop dat er (last-minute) wijzigingen zijn geweest die niet goed zijn verwerkt. De opname is helaas ook niet te herstellen, sorry 😞

Racer
Level 2

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 04-11-25

Zender: RTL5

Programma: Kom Je Bij Me Eten? VIPS

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

Aanvullende info: Reeks stond ingesteld, maar opname was er weer uit. Gebeurd vaak de laatste tijd dat de opname van een reeks stopt. Als nog programma kunnen opnemen aangezien deze nog uitgezonden werd.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Fijn dat het alsnog is gelukt @Racer. Waarom de opnamereeks eruit leek te zijn, kan ik helaas zo niet verklaren. Afgaand op de EPG van gisteren zie ik geen bijzonderheden en leek het goed te staan.

0 Kudos