Vraag
Reacties
Rob-VZ
Level 5

Kabelschade afhandeling, poging twee, jaren later. Meer ter info

Vandaag is monteur langs geweest, ivm mindere modem data. Gaf niet zoveel problemen wanneer ik het modem elke dag opnieuw opstart, maar goed zo zou het niet moeten werken. Jaren geleden is er al eens kabelbreuk geconstateerd, na maanden discussie met BAM, over hoe zie die nieuwe kabel mijn huis in moesten krijgen, stop gezet die order, en is signaal verhoogd, wat voldoende leek, merkte geen problemen met internet en tv. Er zit nu alleen een modem aangesloten op het aansluitpunt. Daarvoor POA, met aangesloten next media plus ci+ module wat wel problemen gaf soms.

En hier veel discussie over het toezenden van een POA(splitter). 

Monteur constateerde vanmorgen uiteraard kabelschade, heb de situatie toegelicht, hoe het destijds ging met BAM. Hij heeft een order aangemaakt voor schadekabelservice, of zoiets. Daar heb ik voor vrijdag een afspraak mee. We gaan kijken hoe het verder gaat. Heb account laten verwijderen hier, dus historie is lastig, of niet terug te halen. Eigenlijk zonde besef ik nu.

e-mail meldingen
Aan Uit
49 Reacties 49
Rob-VZ
Level 5
Topicstarter

Er is vanmorgen door de aannemer een afspraak gemaakt met de drie betreffende huizen voor a.s. vrijdagmorgen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator

Fijn te horen dat er een afspraak staat! We houden het in de gaten 👍

Rob-VZ
Level 5
Topicstarter

Update: Monteurs zijn geweest vanmorgen, er zit schade in de kabel voor ongeveer 40 meter, kabel moet in zijn geheel  worden vervangen. Aansluit punt zit in de hoek van de woonkamer. Op een meter of tien daarvan af zit de meterkast.  Daar wordt nu naar toe gewerkt, dan zou ik dus via wifi  tv moeten kijken, wifi pods werden ook nog geopperd als het wifi signaal problemen mocht geven. Los daarvan heb ook wel eens ethernet kabel aansluitingen op het modem, en als het modem dan in de meterkast komt wordt dat een lastig verhaal. Vraag me trouwens af als je coax verbinding wilt blijven gebruiken en je modem staat in de meterkast, is dat dan uberhaupt nog wel mogelijk.  Anyway, ik laat het gaan, als KPN ooit glasvezel aansluit zal het ook via de meterkast gaan, loop ik tegen dezelfde problemen aan. Wat het vervangen van de kabel betreft, er is bepaalt waar de oude kabel loopt, en men komt dan toch aan de voorzijde van de huizen, en die kabel moet dan via de onderburen door de meterkast, naar de buren onder mij, en zo mijn meterkast in.  Dat zou wel even gaan duren, dachten we eerst, want er moest eerst een vergunning worden aangevraagd voor de graaf werkzaamheden. Nu stond het mij bij, dat heb ik gezien toen de grond open was toevallig, dat er al een keer een kabel was neergelegd door de firma BAM die nooit is afgemonteerd, omdat men niet wist hoe het verder moest. Ik dacht dat de firma BAM 2 a 3 jaar geleden een poging had gedaan, wat ik de monteur gelijk vertelde,  maar de monteur vanmorgen zei me nou dat moet langer geleden zijn, want firma BAM is al meer dan vijf jaar weg . Is er iemand binnen Ziggo die dat kan zien? Ik heb er geen correspondentie over, misschien wel iemand van Ziggo. Niet onder dit klantnummer, maar misschien valt er nog iets te achterhalen, werkzaamheden gekoppeld aan mijn adres.  Monteur is trouwens nog even bij betreffende buur geweest die moeite had met een afspraak maken:-) maar meer om in de meterkast, niet zo zeer om metingen te doen of zo.  Monteurs waren bij mij in huis klaar en hebben ook gegraven buitenshuis bij die brievenbussen waar ik vermoedde dat er al een nieuwe kabel lag. En die lag er inderdaad:-) met een behoorlijke lengte er nog aan.  Het andere deel bleek ergens in de wijkkast onder een tegel te leggen of zo.  Monteur kreeg er ook signaal op zei hij, dus naar alle waarschijnlijkheid kunnen ze die kabel gebruiken, om naar en door de meterkasten te leiden.  Dat scheelt een hoop tijd, geen graafwerkzaamheden meer te doen en/of vergunning aan te vragen(Hij kon ook zien dat de kabel van 2019 was overigens). Het punt van de kabel steekt nu boven de tegels uit en dan moet weer worden opgepakt in een vervolgopdracht. Monteurs zaten al aan hun tijd en hadden nog meer afspraken. Snap ik wel. Ik wacht het wel af, er moet wel nog een afspraak komen, ook met de buren. Heb bij de ene buur alvast aangegeven dat er nog een vervolgafspraak komt, dan is men  op de hoogte alvast:-)  . Tevreden over monteurs, vriendelijk, met verstand van zaken. Ik wacht de vervolgorder af.

Rob-VZ
Level 5
Topicstarter

E-Mail ontvangen voor nieuwe afspraak te plannen. Heb gebeld met aannemer en aangegeven dat ik me aanpas aan wanneer de andere twee buren kunnen. Daar wordt contact meegezocht. Even afwachten dus. Meeste werk zit bij onderburen denk ik , kabel van af buiten naar binnen en dan door naar meterkast huis er boven en vervolgens naar mijn meterkast.

Rob-VZ
Level 5
Topicstarter

Weekje verder weer, niets gehoord van aannemer, aannemer zelf weer gebeld, die hebben wel geprobeerd de 27e Oktober  contact op te nemen met de buren, is niet gelukt, toen werd er gezegd na die 27e niet meer geprobeerd, later oh toch de 30e ook nog geprobeerd. Ze gaan het vandaag weer proberen. Heb aangegeven dat ik hoop dat het niet weer zes weken gaat duren eer er een afspraak is. Dat hopen zij ook:-).

Je zou wat meer pit verwachten als het al zoveel moeite kost om een eerste afspraak voor elkaar te krijgen.

Ik vind het allemaal een beetje te zwart wit, na drie keer poging geen gehoor, eventueel weer brieven. Dat schiet niet erg op. Kan er weinig aan doen, irriteert me wel.  Je zou het ook in stappen kunnen doen, het meeste werk zit bij de buren op de begane grond, handel dat desnoods eerst af.

Maar zo werkt het niet blijkbaar.  Weet niet of ZIggo er iets in kan betekenen dat het allemaal wat sneller verloopt.

MR_CHIP
Level 19

Juridisch kan er een hoop tijd dat iemand er wat meer geforceerde druk opzet 

GOLDENLION67
Level 8

Wat een chaos.

Rob-VZ
Level 5
Topicstarter

E-mail ontvangen net, omdat ze mij niet konden bereiken(? ben gewoon thuis, geen oproep gemist ook, dus hoezo niet bereikbaar )met het verzoek om te bellen voor een afspraak. Net gebeld met ze, een aangegeven wanneer de afspraak uit zo komen voor mij. Afwachten tot wanneer er een daadwerkelijk een afspraak op de planning staat.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goed dat je zelf de telefoon in bent geklommen om de aannemer zelf te bellen @Rob-VZ 

We gaan er vanuit dat de aannemer zo spoedig mogelijk met een planning komt. Helaas hebben wij er geen impact op en kunnen dit traject niet versnellen.
Mocht je komende weken niks van de aannemer vernemen, meld het dan hier in het topic.

Rob-VZ
Level 5
Topicstarter

Het lijkt gewoon weer als nieuw verzoek te zijn ingevuld door de aannemer, ipv een vervolgorder. Ik wacht het verder af. Als er geen update is voor de laatste week van November kom ik er hier op terug. 

0 Kudos