Vraag
Reacties
Rob-VZ
Level 5

Kabelschade afhandeling, poging twee, jaren later. Meer ter info

Vandaag is monteur langs geweest, ivm mindere modem data. Gaf niet zoveel problemen wanneer ik het modem elke dag opnieuw opstart, maar goed zo zou het niet moeten werken. Jaren geleden is er al eens kabelbreuk geconstateerd, na maanden discussie met BAM, over hoe zie die nieuwe kabel mijn huis in moesten krijgen, stop gezet die order, en is signaal verhoogd, wat voldoende leek, merkte geen problemen met internet en tv. Er zit nu alleen een modem aangesloten op het aansluitpunt. Daarvoor POA, met aangesloten next media plus ci+ module wat wel problemen gaf soms.

En hier veel discussie over het toezenden van een POA(splitter). 

Monteur constateerde vanmorgen uiteraard kabelschade, heb de situatie toegelicht, hoe het destijds ging met BAM. Hij heeft een order aangemaakt voor schadekabelservice, of zoiets. Daar heb ik voor vrijdag een afspraak mee. We gaan kijken hoe het verder gaat. Heb account laten verwijderen hier, dus historie is lastig, of niet terug te halen. Eigenlijk zonde besef ik nu.

e-mail meldingen
Aan Uit
49 Reacties 49
PeterH2020
Level 13

Als de kabel wordt vervangen komt hij altijd op de plek van de oorspronkelijke kabel. 

WIl je de kabel in meterkast of ergens anders gaat die via Mijnaansluiting.nl - Nuts aansluitingen aanvragen

Rob-VZ
Level 5
Topicstarter

We gaan het zien, ik woon twee hoog ,  ik weet vrij wel zeker dat de nieuwe kabel jaren geleden is gelegd op de begane grond  bij de brievenbussen.

Alleen was men heel lang bezig om te kijken hoe je dat nu bij mij in de woonkamer kreeg. 

We hebben ook andere aannemers dan BAM werd er ook gezegd:-)  ik zie het wel, staat niet zo'n druk meer op wat mij betreft, ben ook nog via KPN verbonden, maar goed heb nog (minimaal) contract met ziggo tot dec-2026, dus een storingsvrije verbinding zou wel leuk zijn.

Rob-VZ
Level 5
Topicstarter

Update, twee mensen geweest net van kabelschade van Ziggo. Metingen gedaan, uiteraard weer kabelschade vastgesteld. Een en ander toegelicht hoe het in verleden ging toen er ook al kabelschade was geconstateerd. Ze zijn vandaag bij onderburen geweest,  kruipruimte bekeken, stond water in. Ze vermoeden wel dat de kabel daar door  moet. Moet verder worden onderzocht, betreffende buren. gaan op vakantie eerst, 19 augustus terug. 

Vraag me af hoe dat werkt als je helemaal geen tv of internet meer hebt.

Dus dat gaan nog even duren, aannemer wordt ingeschakeld. Die gaat weer contact opnemen hoe het verder wordt afgehandeld. Wacht het verder af.  Weinig problemen verder als ik het modem dagelijks aan en uit zet.

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Rob-VZ, allereerst fijn om te lezen dat de verbinding nog werkbaar is ondanks de dagelijkse resets.

Zou je ons hier op de hoogte willen houden? Kabelschades kunnen helaas lange trajecten zijn. Uiteindelijk moet het natuurlijk wel opgelost worden.

PJD_
Level 12

Moet verder worden onderzocht, betreffende buren. gaan op vakantie eerst, 19 augustus terug.

Vraag me af hoe dat werkt als je helemaal geen tv of internet meer hebt.

Nu precies hetzelfde als dat het nu gaat, moet men via een andere woning moet er toestemming komen om dat te kunnen uitvoeren, en als de buren weigeren dan kan het een heel lang traject worden, het is nog steeds geen kwestie van op leven en dood.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

Je kan bepaalde dingen gewoon afhandelen via een kort geding 

Internet heb je nodig voor belangrijke zaken natuurlijk 

0 Kudos
Bert
Level 21

@PJD_ "Vraag me af hoe dat werkt als je helemaal geen tv of internet meer hebt."

Dan komt er mogelijk een tijdelijke noodkabel of een mobiele router of met regelmaat extra data op je Vodafone mobiel die dan als wifi router gebruikt kan worden, als tijdelijke oplossing, zoals in vrijwel alle vergelijkbare gevallen die je hier op her forum kunt vinden.

PJD_
Level 12

Idd @MR_CHIP , een kort geding, wat een giller word dat, er is namelijk geen enkele grond waarop een bewoner direct toegang moet verschaffen omdat er ergens een Ziggo kabeltje stuk is, je kan wel denken dat het zo is maar daar zijn gewoon normale procedures voor, sterker nog is die eigenaar kan die het gewoon weigeren, zal men via de buitenkant een oplossing moeten bedenken, dat gaat dan via de VVE.

En @Bert idd zijn er noodoplossingen mogelijk, maar ging mij op het nieuwe kabel item.😉

MR_CHIP
Level 19

Ik heb genoeg situaties gehoord om te weten dat er wetsartikelen zijn waar ze zich op kunnen beroep als provider zijnde in de wet

Gelukkig zelf geen ervaring mee

0 Kudos
Bert
Level 21

@MR_CHIP  schreef:

Ik heb genoeg situaties gehoord om te weten dat er wetsartikelen zijn waar ze zich op kunnen beroep als provider zijnde in de wet

@MR_CHIP Dat klopt, maar dan ben je grofweg 4 maanden verder voor je een uitspraak hebt, gezien de 3 keer pogingen die geboden moeten worden aan een leverancier van producten of diensten om het op te lossen, voordat je van een rechter een zaak met een uitspraak mag verwachten, anders wordt je terug gestuurd en dat is dan geen kortgeding rechter, maar een kantonrechter die voor een simpele zaak ook 6 weken erover doet van begin tot eind.

MR_CHIP
Level 19

Ik heb casussen meegemaakt ( alsin mensen die ik ken hebben Ziggo buurman verleende continu geen toegang en samen met advocaat via rechtsbijstand kort geding tegen de tegenpartij gedaan )dat er gewoon binnen 1 week een uitspraak lag om toegang te verlenen aan een Ziggo monteur die daar moest werken

0 Kudos
PJD_
Level 12

Dat is sterk, ik ben met een simpele zaak al vanaf half januari bezig, bij gratie is er 16 september een zitting en hopelijk een uitspraak.

En dit is toch eerst de dialoog aangaan, dus binnen een week red je nooit, op die termijn krijg je geen enkele rechter zover.

0 Kudos
Bert
Level 21

@MR_CHIP "( alsin mensen die ik ken hebben Ziggo buurman verleende continu geen toegang en samen met advocaat via rechtsbijstand kort geding tegen de tegenpartij gedaan )"

Hoelang heeft dit voortraject geduurd?

En dit gaat niet over een leverancier die iets moet doen, zoals Ziggo, maar de ene consument tegen de andere consument die iets niet wil toelaten, dat is een andere wet.

MR_CHIP
Level 19

2 weken omdat er volledige uitval van dienst was is het 1 persoon samen met de verhuurder ( die geen VvE heeft niet iedereen heeft dat ) in dit geval dus 1 huurder met verhuurde woonkracht 10 tegen andere huurder

0 Kudos
PJD_
Level 12

Hier is de verhuurder de eigenaar en dan heeft de huurder toegang te verlenen, en dat kan best vlot gaan, maar als je er een rechtzaak van maakt lukt dit niet in 2 weken, alleen de zaak voorbereiden kost je 3 weken, dan nog de planning  van de rechtbank, de 

Gedaagde moet gedagvaard worden en tijd krijgen voor verweer, dus op zijn korts 6 tot 8 weken met geluk, en dan hebben we het voor traject nog.

Ik heb 5 weken nodig gehad om bij een buur in de tuin de HWA ontstopt te krijgen, en dat was meer overlast omdat het water naar binnen liep bij regen, en dat was allen de woningbouw die bemiddelde.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

Tsja verschil moet er zijn het was middels een kort geding due zaken kunnen heel snel gaan

0 Kudos
Rob-VZ
Level 5
Topicstarter

ja , ik geef een update, als er iets van ontwikkeling is.

Rob-VZ
Level 5
Topicstarter

Aannemer stuurde een e-mail over afspraak maken, of dat ze mij zouden bellen voor een afspraak. Heb zelf gebeld, moet een gezamenlijke afspraak komen met mij en buren, vanwege vakantie is dat dus pas mogelijk vanaf 19 augustus, wat de aannemer ook had begrepen.  In overleg met aannemer besloten dat ze eerst de buren benaderen voor een afspraak, waarna ze dit kortsluiten met mij.  Wordt vervolgt dus er ergens in de derde week van augustus. 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

Kan er geen KeepGo geleverd worden dan heb je wel internet 

0 Kudos