Vraag
Reacties
Oplossing
Harry Z.
Level 2

Kun je een opname op de Mediabox Next bewaren of kopiëren naar een ander apparaat?

Ik heb een mooie opname gemaakt op mijn Next en ik wil deze opname bewaren of kopiëren.

Is dit mogelijk en zo ja, hoe?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

Dat is niet mogelijk. 

zie ook https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Hoe-kan-ik-een-opname-langer-bewaren-dan-1-jaar/td-p/1384035

Probleem is dat op de HDMI uitgang in het video signaal een HDCP kopieer beveiliging zit. En dit maakt het ook onmogelijk om bijvoorbeeld met een in de game wereld gebruikte HDMI video capture apparaat het op een computer harde schijf op te slaan. Je zal dan gebruik moet maken van een HDMI splitter/audio extractor die HDCP van het signaal ript. En die zijn hier niet te verkrijgen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Karel.
Level 17

Dat is niet mogelijk. 

zie ook https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Hoe-kan-ik-een-opname-langer-bewaren-dan-1-jaar/td-p/1384035

Probleem is dat op de HDMI uitgang in het video signaal een HDCP kopieer beveiliging zit. En dit maakt het ook onmogelijk om bijvoorbeeld met een in de game wereld gebruikte HDMI video capture apparaat het op een computer harde schijf op te slaan. Je zal dan gebruik moet maken van een HDMI splitter/audio extractor die HDCP van het signaal ript. En die zijn hier niet te verkrijgen.

tobiastheebe
Level 20

Dat is helaas niet mogelijk, de opname is opgeslagen op een server bij Ziggo en niet op de Mediabox zelf. Met bijvoorbeeld een Humax decoder is dit wel mogelijk.

0 Kudos
Doman
Level 13

@Karel.  schreef:

Dat is niet mogelijk. 

Tja  "niet te verkrijgen" is natuurlijk ook maar betrekkelijk. 😏

Zie ook dit oude topic op het andere forum wat eigenlijk nog steeds hetzelfde principe is:

Providerforum: Opnemen vanaf Mediabox/HDMI naar dvd 

@tobiastheebe  schreef:

Dat is helaas niet mogelijk, de opname is opgeslagen op een server bij Ziggo en niet op de Mediabox zelf. Met bijvoorbeeld een Humax decoder is dit wel mogelijk.

Inderdaad, alles wat in de "Ziggo cloud" staat is maar tijdelijk.

Ziggo Community: Opnames langer bewaren? 

Met de Humax  boxen heb je dat (nog steeds) in eigen beheer.

Maar de meeste gebruikers staan daar helemaal niet bij stil of vinden dat niet belangrijk bij het overgaan naar een next/mini box.

Harry Z.
Level 2
Topicstarter

Eigenlijk vreemd dat je geen opname kunt maken van opnames in Ziggogo. Met  toetscombinatie Windows + Alt + R (gebruik ik vaak om prima schermopnames te maken) kun je kennelijk géén schermopnames van Ziggogo maken! Wie kan mij dit uitleggen?

0 Kudos
Tjeerd85
Level 15

@Harry Z. hier valt weinig uit te leggen, dat is puur een rechtenkwestie. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Dat kan met DRM te maken hebben. Je kunt een screen recorder add-on/extension in de browser proberen.

0 Kudos
User77939
Level 17

@Harry Z. Schreef: Ik heb een mooie opname gemaakt op mijn Next en ik wil deze opname bewaren of kopiëren.

om welke opnamen gaat het als ik vragen mag? Misschien heeft iemand anders dezelfde opnamen gemaakt op een manier, die wel te delen valt...

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Harry Z.  schreef:

Eigenlijk vreemd dat je geen opname kunt maken van opnames in Ziggogo. Met  toetscombinatie Windows + Alt + R (gebruik ik vaak om prima schermopnames te maken) kun je kennelijk géén schermopnames van Ziggogo maken! Wie kan mij dit uitleggen?

https://www.google.com/search?q=schermopnames+drm&oq=schermopnames

0 Kudos
Harry Z.
Level 2
Topicstarter

Dank je wel, Tjeerd, hier valt niets meer aan te doen.

CPV
Level 10

@Harry Z. @User77939 

Een goede vraag.

Overigens worden veel programma's op de bekende "download" sites gezet en kunnen zo worden gedownload. Daar zijn veel opnames te vinden van allerlei zenders.

0 Kudos