Hallo allemaal,
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Zoals de titel al aangeeft, heb ik problemen met lip sync sinds de laatste update van de Next. Dit is alleen bij streamingsdiensten zoals Netflix en NPO Plus.
Ik gebruik echter geen versterker zoals een soundbar dus ik snap niet hoe dit kan.
Bij de instellingen "beeld en geluid" heb ik al gekozen voor de instelling "audio gesynchroniseerd". Ook heb ik al wat geprobeerd bij te stellen met de instelling "audiovertraging", maar dit werkt allemaal niet. Voor deze update heb ik nog nooit eerder dergelijke problemen gehad.
Wie o wie heeft een oplossing, want dit is echt zo storend vind ik😔.
Alvast bedankt voor het meedenken 🙏.
Groetjes Gerda🙋♀️
Je box en/of je tv al eens even van de stroom gehad?
Hallo Steef,
Nee, nog niet van de stroom. Wel met de knop achterop de box uitgezet voor een paar minuten.
Ik ga nu gelijk beide dingen die je voorstelt even uitproberen en laat nog weten of het geholpen heeft 👍.
@Steefb het heeft helaas niet geholpen.
Heb je misschien nog andere ideeën?
Het viel me trouwens net ook op tijdens gewoon tv kijken. Dat doe ik niet zo vaak dus dat had ik nog niet gezien. Ik neem bijna alles op en verder gebruik ik vooral streamingsdiensten.
Met opgnomen programma's heb ik geen problemen. Nog bedankt voor je reactie 👍.
Groetjes Gerda
@Ekster niet fijn dat die problemen aanhouden en zelfs bij live TV zichtbaar zijn. Omdat het geen algemene storing is, kijken we eerst of dit aan deze Mediabox Next een oorzaak is. Installeer daarom de mediabox eens opnieuw met de fabrieksinstellingen. Je vindt deze terug via Huisje -> tandwiel -> systeem -> fabrieksinstellingen.
Het kan ook een HDMI kabel probleem zijn of iets van instellingen in de TV(pass-through) of Mediabox Next zoals Dolby-Stereo.
Ik hoor je terugkoppeling graag na deze fabrieksinstellingen!
@Jos bedankt voor je reactie👍.Voor ik dat doe zou ik graag willen weten of ik niet al mijn opnames kwijtraak door het terugzetten naar fabrieksinstellingen☺️.
Ik ben het woord "pass through" overigens nog nooit tegenkomen in de instellingen van mijn TV. Ook daar heb ik namelijk al zitten zoeken nav mijn probleem. Ik heb sinds een half jaar een nieuwe Philips Ambilight TV. Ben wel het woord eArc tegengekomen wat aan zou moeten staan, omdat dat juist voor lipsync problemen goed zou zijn?
Graag hoor ik van je of ik mijn mediabox veilig terug kan zetten naar de fabrieksinstellingen.
Groetjes Gerda
Goed dat je het checkt! De opnames zijn in de cloud bewaard, die raak je gelukkig niet meer kwijt bij technische problemen aan de mediabox.
@Jos bedankt voor de reactie😀. Dan set ik hem vanavond even terug naar de fabrieksinstellingen en laat morgen weten of dat tot een oplossing heeft geleid🤞.
Groetjes Gerda
@Josik zou het je laten weten vandaag, maar het heeft helaas niet geholpen🤷♀️.
Kan ik nog iets anders doen?
En "set" moest natuurlijk "zet" zijn in mijn vorige bericht. Zie het nu pas en kan het niet meer wijzigen helaas😆.
Groetjes Gerda
@Jos ik zag net in het nieuws een terugblik op het verkiezingsdebat en het was niet om aan te zien.
Hoe kan het de ene keer zoveel erger zijn dan op een ander moment?
Nu bewogen de lippen nog terwijl de tekst al afgelopen was. Het verpest echt het tv kijken.
Heeft het zin om Ziggo hierover te bellen?
Gerda
@Ekster schreef:
Heeft het zin om Ziggo hierover te bellen?
Gerda
Nee, je hebt al geluk al je iemand treft die weet waarover het gaat, en die zal ook niet verder komen dan suggesties die hier al gegeven zijn.
Heb je ergens in je tv iets van auto sync staan? Zet deze een uit.
@Steefb ik heb gezocht, maar het woord auto sync is niet te vinden in het geluidsmenu van mijn Philips tv. Ook niet in de gebruiksaanwijzing.
Ik heb ook helemaal niks veranderd in mijn instellingen en toch heb ik nu plotseling problemen. Ik heb mijn TV een half jaar en nooit problemen gehad hiermee.
Het is echt sinds de update van de Ziggo box.
Ik las op het forum dat je in de TV moet kiezen voor Meerkanaals of bypass. Ik heb echter een optie meerkanaals en een optie die meerkanaals(bypass) heet. Welke moet ik dan kiezen?
Daarbij gebruik ik niet eens een soundbar dus hoe kan dit dan zomaar ontstaan?
Ik hoop dat iemand nog met een idee komt....
Gerda
@Jos heb jij nog ideeën? Sinds gister is mijn beeld namelijk ook heel schokkerig.
Als ik Netflix kijk via mijn TV zonder de tussenkomst van de Next is dat schokkerige er niet, maar met kijken via de Netlix app op de box dan wel. Het lijkt mij dat het probleem dus aan de box ligt.
Zou je hier misschien antwoord op kunnen geven?
Groetjes Gerda
Dit lijkt eerder op een next box die langzaam aan het "sterven" is.
Misschien dat ze een nieuwe box kunnen versturen......
Moet wel zeggen dat mijn vrouw en dochter op Pathe thuis "the sound of music" aan het kijken waren en hier klopte helemaal niets. Maar dat was alleen bij die "oude" film. Andere films geen problemen.
@PeterH2020 ik krijg ook sterk het vermoeden dat de box gewoon niet meer goed is. Ik heb hem nu 12 jaar dus dat zou kunnen toch?
Mijn tv is nog maar een half jaar oud en aangezien Netflix wel goed is zonder tussenkomst van de box...
Ik ga er morgen achteraan bellen en hoop dat ik een nieuwe kan krijgen. Qua instellingen heb ik nu echt alles gedaan. Ook wat er aangeraden wordt in een stuk over soortgelijke problemen op dit forum geschreven door iemand van Ziggo.
Gelukkig was het bij jullie alleen maar bij een oude film.
Bedankt voor je reactie hè 👍.
Groetjes Gerda
Helaas verder geen oplossing hier gekregen dus ik ga toch naar Ziggo bellen.
Goedemorgen @Ekster,
We zijn je topic niet uit het oog verloren en zagen dat je contact hebt gehad met onze klantenservice. Er is toen een nieuwe Mediabox Next opgestuurd. Daarna had je nogmaals gebeld vanwege een foutcode en toen is er een nieuwe kabel opgestuurd (3 meter - IEC steek groen / blauw).
Ik heb op afstand je mediabox uitgelezen en zie dat het signaal verder in orde is (0 dBmV op de tuners en 40 SNR zonder RS BER of FEC uncorrected codewords). Ik zie dat de Next rechtstreeks op de Philips TV is aangesloten zonder tussenkomst van een versterker en constateer geen HDCP fouten. De UTP-verbinding is ook in orde; geen TX of RX errors op het pakketverkeer. Verder zie ik dat je de afgelopen week geen foutcodes hebt gehad in beeld of foutcodes die betrekking hebben op audio/video pakketjes die niet goed doorkomen. En qua instelling van box staat alles ook goed (geen audio delay of iets dergelijks).
M.a.w. alles lijkt goed. Bovenstaande is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar belangrijker is wat jouw praktijkervaring is geweest de afgelopen dagen? Is het probleem met de lip-sync opgelost of nog niet? In ieder geval is er heel wat uitgesloten al. Het enige wat mogelijk nog niet is gedaan, als ik het allemaal goed heb gelezen, is het vervangen van de HDMI kabel.
Mocht je nog steeds problemen hebben en dat is nog niet gedaan, dan raad ik aan om een nieuwe/andere HDMI kabel te testen. Ik hoor in ieder geval erg graag van je en help je zodoende graag verder!
@Jesse bedankt voor je antwoord. De coaxkabel die was opgestuurd was tot 2 mask toe te kort dus ik heb zelf eentje gekocht en ik heb ook een HDMI ultra high speed kabel gekocht. Al met al is dus alles vervangen. Heb zelf ook een speedtest op Ziggo gedaan wat betreft het internet en dat is volgens jullie allemaal prima in orde.
Toch ervaar ik nog altijd problemen helaas. Een YouTube filmpje afspelen op mijn slaapkamer, die zich op de begane grond bevind net als mijn modem, is heel vaak niet mogelijk zonder onderbrekingen.
Daar heb ik jaren geleden al een Devolo voor gekocht . Dan lukt het wel. Het is zelfs zo dat ik op nog geen halve meter van mijn modem zit in de woonkamer en mijn telefoon dan soms toch overspringt op het netwerk van de Devolo. Die heeft dan een beter signaal dan dat van Ziggo.
Ook zei de man van de klantenservice dat ik allerlei storingen in het signaal had en daarom moesten alle coaxkabels vervangen worden en de splitter. Vreemd dat de mediabox dan toch steeds aangaf dat alles prima in orde was....
Mijn lipsync is wel beter geworden, maar ik heb nog steeds problemen met bewegende beelden. Het loopt absoluut niet vloeiend.
Mijn Philips tv heb ik nu een half jaar en tot de 5.20 update van de box geen enkel probleem gehad met het beeld. Nu dus nog steeds ondanks dat werkelijk alles vernieuwd is.
Ik vind het ook raar dat Ziggo op internet reclame maakt voor het feit dat je een gratis monteur kunt krijgen bij problemen met je verbinding, beeld of geluid en het eventueel aansluiten van nieuwe apparatuur, maar dat dat echt niet aangeboden is nu ik met deze problemen zit. Heb alles door een ander aan moeten laten sluiten. Had dit echt niet zelf gekund.
Ook kon ik niet een Next mini krijgen. Dit terwijl mijn moeder ,die nog nooit eerder een box van Ziggo had tot voor kort, wel meteen een mini kreeg mèt gratis monteur voor installatie tot 2 keer toe. Wat een willekeur en vreemde omgang met trouwe klanten tov nieuwe.
De mini had voor mij veel makkelijker geweest omdat die draadloos is. Die had ik neer kunnen zetten en installeren. Nu heb ik best een tijd zonder fatsoenlijke tv gezeten, omdat ik afhankelijk was van hulp en zit ik nog steeds opgescheept met allemaal kabels die achter mijn radiator lopen.
Al met al ben ik niet tevreden over de kwaliteit van hoe mijn beeld nu is. Het loopt niet soepel. Welke motionstijl van mijn TV ik ook kies. Kijk ik Netlix zonder tussenkomst van de mediabox is er geen probleem dus het ligt niet aan mijn TV.
Als ik niet een ziggo e-mailadres had gehad, dan was ik allang opgestapt bij Ziggo. Ik ben niet tevreden over hoe de klantenservice dit heeft aangepakt, niet over mijn internetverbinding waarmee ik al jaren niet eens een simpel YouTube filmpje kan afspelen op mijn slaapkamer op 6 meter afstand van mijn modem, niet over mijn beeldkwaliteit van de TV en niet over het feit dat ik weer een box heb gekregen welke verbonden moet zijn met Coax kabels terwijl de mini bestaat...
Als je nog een idee hebt om van dit vervelende probleem af te komen dan hoor ik het graag en anders vrees ik toch maar eens werk te moeten maken van een overstap naar KPN.
Groetjes Gerda
Die DEVOLO gaat je niet helpen, je kan beter een paar wifi6 pods krijgen vanuit Ziggo. Eventueel dit alles laten installeren door een monteur. Dan kan deze ook ook kijken op locatie!
@PeterH2020 die Devolo helpt me tot nu toe iig wel bij het kunnen afspelen van filmpjes op mijn slaapkamer.
En WiFi pids van Ziggo moet je maandelijks voor betalen. Daar heb ik al eens naar geïnformeerd. Daar voel ik weinig voor. Ik betaal al genoeg vind ik persoonlijk zonder goede resultaten. Dat terwijl ik notabene naast de router zit.
En zoals in mijn vorige reactie staat, is me nog nooit een monteur aangeboden ondanks de beloftes op hun site hierover.
Groetjes Gerda
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.