Goedemorgen dit is een kopie van een eerder geplaatste reactie,
Momentje’ rechtsboven soms een paar keer per dag en een afstandsbediening die het niet doet of over alle zenders raast komt volgens ziggo door het niet correct geplaatste modem ( binnen 1,5 m van binnenkomende kabel met een zgn goedgekeurde ziggo goedgekeurde stekkerdoos) wordt ook wel verderop geplaatst door ziggo personeel, maar bij klachten gezien als probleem voor klant.
zgn zou dit de internetsterkte beïnvloeden maar op het moment dat dit zich voordoet en je doet tergelijkertijd een speedtest zal je zien dat het daar zeker niet aan ligt, hetzelfde als u zegt hij is doorgemeten.)
1/ aangelegd door ziggo monteur die constateerde dat er 6 meter tussen binnenkomend en meterkast zat en daardoor wellicht signaalverlies zou kunnen zijn.
2/ na opnieuw opstarten next mini doet de afstandbediening het wel ?
3/ telefonisch contact gehad die constateerden wat schommelingen en wordt erop gewezen dat het aan de bekabeling zal liggen en wordt niet verder geholpen.
4/ als bv streamingsdiensten bekeken worden, dan niet het probleem met momentje !
5/ ik kan leven met het momentje maar zga elke dag de next mini opnieuw installeren/opstarten om de afstandbediening te laten werken is wel vervelend en lijkt mij niet aan signaalverlies te wijten.?
Je vermeld dat er rondom de meterkast dus genoeg gedaan is. Dat moet betekenen dat de groene kabel hier ook binnenkomt. Wat voor constructie is hier aanwezig? Dit moeten wij ook zelf even bekijken doormiddel van een foto
Nee beste Ryan, zoals eerder vermeld de groene kabel zit 6 meter van de meterkast.
Binnenkomend kabel komt achter de bank binnen met groen daar doorgekoppeld naar de meterkast thv krukje.
@Rheijn zou je de signaalwaardes van het modem kunnen delen? Zie deze uitleg: https://community.vodafoneziggo.nl/t5/Producttips-Updates/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-va...
Is de Next mini eigenlijk via een ethernetkabel of via wifi verbonden?
@moderator , misschien is het een idee dat jullie de logs van de Next mini uitlezen om te kijken wat er precies gebeurt?
Hallo Lucas, ik denk dat ik eerder op de maan zit met mijn auto als dat mij dit gaat lukken wat je vraagt over inloggen op mijn modem, sorry ik ben een bouwvakker 😏
de next mini is bedraad aangesloten , en de storing is dat de afstandbediening dagelijks niet meer werkt.
uitzetten en opnieuw opstarten, daarna doet hij het weer.
kan je mij een advies geven wie ik moet bellen bij ziggo en wat ik moet zeggen/vragen aangezien ik nu 3 weken en 24 x bijna hetzelfde heb verteld, ik nog geen stap verder ben en heb nog steeds het probleem en ik heb niet het gevoel dat dit mij gaat helpen aangezien ik niet weet waar jullie het over hebben.
ik ben eerder geneigd om over te stappen als door te modderen.
Hi @Rheijn ,
Een moderator kan het signaal van het modem ook op afstand uitlezen en hetzelfde met de logs van de Next mini, dat geeft hopelijk al meer duidelijkheid wat betreft de momentje melding. Of is dat probleem inmiddels al opgelost? Een moderator reageert binnen enkele dagen weer.
Heb je al eens een nieuwe afstandbediening besteld? Dat kan via deze link ; https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/61522
Als dat het niet verholpen heeft is een nieuwe Next mini wellicht een goede vervolgstap.
Ik denk dat dit een goed idee van Lucas01 is om eens een nieuwe afstandsbediening te proberen
Jammer dat de oorzaak nog niet gevonden is, @Rheijn . In de verbinding op je modem zie ik niet zoveel bijzonderheden dat dit probleem kan veroorzaken.
Ik zie dat je hierover contact hebt gehad met onze helpdesk. Klopt het dat je nu de mediabox in stand-by zet zodra je deze niet gebruikt? Merk je dan ook verschil? Als een mediabox langdurig niet in stand-by wordt gezet, is het mogelijk dat deze wat minder gaat werken.
In welke stand staat het energieverbruik van je mediabox? Als je deze in de ECO modus hebt staan, kan het voorkomen dat de mediabox trager reageert wanneer je langdurig naar 1 zender hebt gekeken. Dat kan soms de indruk wekken dat de mediabox is vastgelopen. Als dat het geval is, wil je dan de mediabox eens in de snelle start optie zetten?
Energieverbruik in stand-by aanpassen
-Druk op de Home-knop van je afstandsbediening.
-Ga naar het Tandwieltje (Opties) en selecteer Systeem.
-Selecteer Opstarttijd mediabox en druk op OK
-Selecteer Snelle Start en druk op OK
Alle informatie over deze optie vind je op onze website.
Ik ben heel benieuwd of je nu verbetering ervaart!
@Meindert schreef:
In welke stand staat het energieverbruik van je mediabox? Als je deze in de ECO modus hebt staan, kan het voorkomen dat de mediabox trager reageert wanneer je langdurig naar 1 zender hebt gekeken. Dat kan soms de indruk wekken dat de mediabox is vastgelopen.
Ik zie dit advies door moderatoren vaker, eerlijk gezegd vind ik dat niet kunnen.
De box dient gewoon prima te werken in alle energiestanden.
Ik heb persoonlijk overigens nog nooit 1 probleem ervaren met de ECO modus.
@Meindert heb je ook de logs van de Next mini bekeken?🙂 Misschien dat dat nog wat duidelijkheid geeft wat precies de oorzaak is?
heeft de energiestand niet alleen iets te maken met als de box standby staat en dat hij als hij aan is in alle standen even veel gebruikt?
Dan zou het verhaal dat de box trager reageert al niet op gaan als er langere tijd naar dezelfde zender wordt gekeken.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/energieverbruik-en-stand-by
Ik kan hier ook niet uithalen dat dit zo is.
Hallo Meindert, dankjewel voor je reactie.
De mediabox stond al op snelle start , gaat na 2 uur automatisch in standby, diagnose is perfekt en heb nogmaals de fabrieksinstelling hersteld.
en ja ik heb contact gehad met de helpdesk en zet hem handmatig uit maar tot nu toe geen succes met de afstandbedieningsproblemen, maar ik hou je op de hoogte !
Hallo Meindert, ik heb weer een nieuwe 1x het momentje en 2 minuten later, het netwerk is druk, in de rechterbovenhoek van de tv, en geen gebruik van internet of dergelijks op dat moment.spitsuur in de buurt ?
17.45 uur
Goedemiddag @Rheijn
Goed dat je deze melding nog even bij ons kenbaar hebt gemaakt.
De bufferingsproblemen die je gister hebt ervaren, lag 100% aan ons. Vanwege een technisch probleem veroorzaakt op ons netwerk ontstonden er tussen 17.30-18.30 bufferingsproblemen wat kan resulteren in de melding 'een momentje' o 'het netwerk is druk'
Ik ga er voor nu eerst vanuit dat het probleem zich daarna niet meer heeft voortgedaan. Mocht dat wel zo zijn, laat je het dan weten?
👍🔝
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.