Vraag
Reacties
Rheijn
Level 3

Momentje en afstandbediening

Goedemorgen dit is een kopie van een eerder geplaatste reactie,

Momentje’ rechtsboven soms een paar keer per dag en een afstandsbediening die het niet doet of over alle zenders raast komt volgens ziggo door het niet correct geplaatste modem ( binnen 1,5 m van binnenkomende kabel met een zgn goedgekeurde ziggo goedgekeurde stekkerdoos) wordt ook wel verderop geplaatst door ziggo personeel, maar bij klachten gezien als probleem voor klant.

zgn zou dit de internetsterkte beïnvloeden maar op het moment dat dit zich voordoet en je doet tergelijkertijd een speedtest zal je zien dat het daar zeker niet aan ligt, hetzelfde als u zegt hij is doorgemeten.)

1/ aangelegd door ziggo monteur die constateerde dat er 6 meter tussen binnenkomend en meterkast zat en daardoor wellicht signaalverlies zou kunnen zijn.

2/ na opnieuw opstarten next mini doet de afstandbediening het wel ?

3/ telefonisch contact gehad die constateerden wat schommelingen en wordt erop gewezen dat het aan de bekabeling zal liggen en wordt niet verder geholpen.

4/ als bv streamingsdiensten bekeken worden, dan niet het probleem met momentje !

5/ ik kan leven met het momentje maar zga elke dag de next mini opnieuw installeren/opstarten om de afstandbediening te laten werken is wel vervelend en lijkt mij niet aan signaalverlies te wijten.?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
35 Reacties 35
jansmarcel
Level 16

Je eerste regel wekt al een vraag bij me op... "Kopie van een eerder geplaatste reactie". Wat is de reden dat dit "Nodig" is?
Wat je schrijft over het aansluiten van de modem op een ander punt dan het AOP dat klopt. 
Bij problemen is het in die zin voor de klant dat als het probleem zich voordoet in de, door ziggo niet voorgeschreven manier van aansluiten, je dus zelf de modem op het AOP moet proberen om dat kijken of de storing dan ook aanwezig is. Als het dan niet is, is dat stukje inderdaad voor de klant. 
Wat betreft de afstandsbediening die vreemd doet. 
De Next mini doet inderdaad alles via internet. Maar of dit dan ook betekent dat de afstandsbediening kuren mag hebben als de internet verbinding hapert dat denk ik eerlijk gezegd niet. De afstandsbediening maakt gebruik van Bluetooth. Dit heeft niets tot weinig te maken met wifi. Tenzij de 2,4 GHz band toevallig op dezelfde frequentie zou zitten. 
Ik denk dan eerder aan een defect van de afstandsbediening.

Wat betreft "momentje" de meest stabiele verbinding met de modem is voor de mini ook de verbinding met netwerkkabel. Heb je de mogelijkheid te testen of je dan het probleem ook ervaart?

Lucas01
Level 13

Hi @Rheijn ,

De "momentje meldingen kunnen door een slechte verbinding van het modem komen, het verbreken van de verbinding van de afstandsbediening niet. 

Kun je deze vragen beantwoorden? 🙂

1 - kun je een foto maken van het AOP/coax aansluitpunt?

2- is de Next mini draadloos of bekabeld verbonden met het modem?

3- hangt de Next mini achter de TV of staat deze vrij? Staat er andere apparatuur dichtbij die eventueel zou kunnen storen? Bijvoorbeeld Philips Hue. Dit kan invloed hebben op de verbinding met de afstandsbediening.

Rheijn
Level 3
Topicstarter

Hallo beste Jansmarcel,

ik werd gevraagd om een eigen topic te maken aangezien ik het verhaal als reactie had geplaatst, gekopieerd en geplakt en dat heb is wat ik heb gedaan, en daar heb jij op gereageerd, alvast “ bedankt daarvoor”

ik begrijp het verhaal van de AOP en kan daar weinig aan veranderen aangezien de voorgangers van ziggo, UPC dit zo’n 35 jaar geleden hebben aangelegd en het toen niet nodig was om dit in de meterkast te plaatsen, ze noemden dit kabel tv en dit kon je gewoon doorlussen, dit is tijdens verbouwing van de woning 2020 nogmaals gebeurd door een monteur van ziggo met de eisen van toen en niets meer of minder aangezien Next toen nog previos was, 😌

De Next mini is bekabeld door een monteur aangesloten en getest en heeft het de eerste maanden goed gedaan.

Hij hangt onder de tv zonder andere apparatuur,en voor de rest wordt er geen Bluetooth gebruikt in de woning.

het vervelende om te testen is, dat het niet constant is ,mijn test was simpel een speedtest doen tijdens momentje of als afstandbediening weer niet werkte, maar dat zal jij niet bedoelen als testen denk ik ?

0 Kudos
Lucas01
Level 13

Hoi @Rheijn ,

Kun je een foto plaatsen van het AOP? Wat bedoel je precies met het doorlussen? 

Lucas01_0-1760355678791.png

Dit is een voorbeeld van een AOP 🙂

Heb je de mogelijkheid de Next mini wat verder bij de TV vandaan te zetten? Ik ben benieuwd of dat verschil maakt in het verbreken van de afstandsbediening. Heb je ook al eens nieuwe batterijen geprobeerd?

Als dat beide niet werkt kun je via deze link een nieuwe afstandsbediening aanvragen: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/61522

0 Kudos
panda_snorkel
Level 11

Heeft u al uw Ziggo tv kastje 30 seconden van het stroom gehaald/ U zou dat eens kunnen proberen, dit verhelpt vaak de meest van dit soort problemen met de melding Momentje. Wat u ook nog zou kunnen doen is uw Next (mini) kunnen terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik heb dit soort problemen heel vaak en dan kan ik het meestal door deze twee handelingen oplossen. Wat echter wel even erbij moet worden gezegd is dat ik sinds enkele weken geleden er achter ben gekomen dat de Next Mini (ten minste) niet meer uit zichzelf updates door voert dus wellicht is uw Next (Mini) al een tijdje niet meer up to date qua geinstalleerde nieuwste software updates.

jansmarcel
Level 16

Duidelijk. Dat het AOP niet in de meterkast zit kunnen wij niks aan doen daar is bij de oudere huizen zo voor gekozen inderdaad. 

Kun je uitleggen wat je bedoelt met "doorlussen". Dit geeft Lucas01 ook al aan. 
Dat hij bekabeld is aangesloten is al goed. Dan zou er nog iets in de (internet)verbinding kunnen zitten wat op de mini stoort. 

Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Goedendag @Rheijn we zijn alweer een paar dagen verder en de users hebben nog aangehaakt binnen het topic. Had je de laatste punten nog doorgenomen? We horen graag nog eens van je.

0 Kudos
Rheijn
Level 3
Topicstarter

Hallo Ryan, ik zal het ff uitleggen, de bekabeling is van de week nageken en opnieuw geinstaleerd daarna door Ziggo gepingd en die zagen geen problemen.

het probleem was een dag weg en jammerlijk kwam het gisteren weer even terug. Beide problemen en niet tegelijk.

hij is geupdate, terug naar fabrieksinstellingen gegaan, next mini verplaatst, regelmatig uitgezet en opnieuw geïnstalleerd.

En ik ben niet de enige ivm de reactie van Panda/Snorkel die zegt in een eerdere reactie”ik heb dit soort problemen heel vaak” en dat baart mij toch wel zorgen.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Rheijn dank voor je update. Ik snap je wat verontrust raakt van de opmerking van panda_snorkel. Ik verwacht dat die meer toelichting hierop geven kan en het in algemeenheid bedoeld is: herstart apparaat/terugzetten naar fabrieksinstellingen. @panda_snorkel, klopt hierin mijn gedachte? En wat is heel vaak?

In het eerste bericht meldt je dat je in het weekend de Next Mini opnieuw ging instellen. Is dit nog gelukt en is daarmee het probleem ook weg? 
Speelt het probleem op datzelfde moment op beide Next Mini's? Herstart dan je modem! We horen je update graag.  

0 Kudos
panda_snorkel
Level 11

Nou het is iets van de laatste tijd, dit is slechts een aanname maar ik denk dat het aan de server side van Ziggo een programmeerfout betreft. Inderdaad, terugzetten naar Fabrieksinstellingen helpt zo goed als altijd ook het stroom er af halen werkt.

In de afgelopen weken is de melding van momentje toch minimaal een keer per week a 3 drie keer week weergegeven op mijn beeldscherm. Het fluctueert zo af en toe.

Vandaag tot nu toe nog geen last van gehad. Zou het misschien kunnen komen door een overbelasting van een beperkt aantal poorten vanuit de servers van Ziggo? Ik zeg maar wat maar misschien als daar eens naar kan worden gekeken zo dit misschien uitkomst bieden.

Ik had aan een Ziggo moderator Anne B al aangegeven dat het mij opvalt dat de laatste tijd de Next Mini  kastjes niet meer automatisch uit zichzelf updates inlaad en installeert, dit moet handmatig gebeuren en gebeurt enkel wanneer je de Next Mini terugzet naar fabrieksinstellingen, dan pas gaat die updaten.

Ook de opnames gaan de laatste tijd fout, het is meermaals voorgekomen dat wanneer ik series probeer op te nemen dat series niet opgenomen kunnen worden. Wel lukt het om losse afleveringen van uitzendingen op te nemen. Ook sommige programma's zoals DORA op NPO 3 zijn niet vanuit de tv gids te bekijken/af te spelen. Net als Hart van Nederland op SBS 6 en SBS 9. Dit is wat ik heb geconstateerd

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@panda_snorkel dank voor het aanvullen van je bevindingen. Als het aankomt op testen, bespreek het binnen de testersomgeving door een topic te starten of met Anne B zelf. 

panda_snorkel
Level 11

Zal ik doen👍

0 Kudos
Rheijn
Level 3
Topicstarter

Hallo Jos, ook de modem herstart en ik heb nog eenmaal last gehad van de afstandbediening en tot nu toe geen “momentje” in beeld gekregen.

maar.. normaal nooit last gehad tijdens kijken streamingsdiensten, en afgelopen zondag tijdens F1 is het internet zeker 10x uitgevallen (geen verbinding met server) en na de race de rest van de avond, totaal geen problemen met streamen gehad.

Ik heb ook een beetje hetzelfde idee als panda_snorkel dat er iets overbelast is en dat bij mij althans, tijdens spitsuren.

en ik heb geen idee of de problemen op de tweede next-mini zich voordoen op dezelfde momenten aangezien het momenten zijn 😌

panda_snorkel
Level 11

He Chipz daar had ik niet aangedacht de modem resetten, scherp van u @Rheijn 🙂👍

Rheijn
Level 3
Topicstarter

Het is weer feest, de afstandbediening doet het weer eens niet, vreemd want via de tv afstandbediening doen de streamingsdiensten het wel , dit ligt dus niet aan het internet toch?
zondag 10x geen internet, gisteren sloeg afstandbediening op hol van npo tot kanaal 470 en vandaag doet hij het helemaal niet meer. Ik wordt nu wel een beetje misselijk van Ziggo. 
niets dan goed over jullie adviezen en reactie,s , maar ik hoor jullie niet dat het wel eens een probleem bij ziggo zelf kan zijn en misschien via een kort lijntje een monteur kunnen regelen die de ellende oplost.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Rheijn , sorry dat het een beetje stil is gebleven in dit topic na je laatste reactie. Wanneer dit probleem blijft aanhouden, is een monteur mogelijk wel de verstandige optie.

Even voor mijn beeldvorming: hoe is het dit weekend gegaan hiermee? 

0 Kudos
Rheijn
Level 3
Topicstarter

Hallo meindert, het probleem met de afstandbediening is dagelijks en soms meerdere keren per avond, de stekker eruit en opnieuw opstarten en 3 minuten later doet hij het weer.

Het probleem “momentje” in de rechterhoek is lijkt wel opgelost, het is nog een keer geweest na resetten van modem en update van next mini, 2 x bellen met klantenservice , maar al zeker een week niet meer.

wel is het internet onverklaarbaar een paar keer weggevallen hierover ook gebeld met klantenservice en daar kwam ook niets uit.

ik zou graag weer terug naar mijn oude modem en de next mini’s er weer uit, dit was een stuk stabieler.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Bedankt voor de toelichting, @Rheijn . Ook met deze huidige apparatuur moet alles stabiel werken. Teruggaan naar een ouder type modem zal op de lange termijn meer problemen geven. Ik heb ondertussen de werkbon van de monteur ook bekeken die in juli bij je is geweest. Deze heeft een lang verhaal achtergelaten over je hoofdaansluiting. Daarnaar ben ik nu erg nieuwsgierig. Wil jij een foto delen van deze hoofdaansluiting in je woning? Deze zie ik nog niet terug in het topic.

Rheijn
Level 3
Topicstarter

Beste Meindert, nou nee dat is zo goed als onmogelijk aangezien ik die niet heb, de inkomende groene kabel is in 1985 naar het pand geschoten door upc en kwam 6meter vanaf de meterkast de woning in en 2023 met een rechte koppeling doorgelust naar de meterkast, daar is het signaal getest en goed bevonden maar… zoals een monteur van ziggo zich moet indekken omdat het niet is zoals het sinds 2025 hoort, heeft hij er een groot verhaal van moeten maken waarom hij 3 uur bezig was,waarvan 2uur aan de telefoon om goedkeuring te krijgen van de hoofdpiet.

0 Kudos