Vraag
Reacties
Marcvane86
Level 4

NPO start app op Next Mini speelt niets af

Goedenavond, als wij via de next mini proberen via de npo start app iets te kijken blijft het scherm met een oranje ronddraaiend laad icoontje en gebeurd er helemaal niets verder.

Opnieuw starten, van stroom halen etc maakt geen verschil. Tevens geen verschil of ik met of zo der account in de app ga. Verder werkt alles is de verbinding prima, werkt NPO start wel als ik het direct op de tv als app open. Echter zou ik graag gewoon de app vanuit de next mini gebruiken vanwege het gebruiks gemak van het gezin. Helaas kun je niet de app herinstalleren oid. Heeft iemand een idee?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
7 Reacties 7
Bert
Level 21

De fabrieksinstellingen zou dan de volgende stap zijn, wel even opnieuw inloggen in apps en in de Instellingen Beeld en Geluid even kijken of alles staat zoals je het wenst.

Ik zie verder geen meldingen hierover.

Geen resultaat, laat het hier weten.

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Wat gek dat je ineens niets meer kunt bekijken via de NPO Start app op de Next Mini @Marcvane86 Goed dat je al even een aantal zaken hebt geprobeerd en die hier ook deelt. Maar het heeft je niets verder gebracht begrijpt ik. Nu ben ik benieuwd of je de stap die @Bert tipte inmiddels ook gevolgd hebt? Laat het maar weten!

0 Kudos
Marcvane86
Level 4
Topicstarter

Daar ben ik nog niet aan toegekomen in een druk huishouden waarbij iedereen iets wil kijken. Als ik volgende week weer een dag alleen thuis ben zal ik het even op het gemak proberen waarbij ik eerst even mn instellingen moet nalopen zodat alles weer hetzelfde terug gezet kan worden mits ze verspringen door de reset.

Zodra ik weet of het iets oplost kom ik hier terug met de info.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator

hi @Marcvane86 

Is het nog gelukt wat dingen te testen de afgelopen dagen? We horen het graag!

0 Kudos
panda_snorkel
Level 12

En NPO Start op een andere manier benaderen zoals via spraak opdracht met de microfoon? Heeft u dat al eens geprobeerd? Werkt het dan wel?

0 Kudos
Marcvane86
Level 4
Topicstarter

Spraak werkt helaas ook niet dat was wel even snel te testen en resulteert in zelfde feit dat de aflevering op het laad icoon blijft staan ipv daadwerkelijk gaat afspelen.

Mn netwerk blokkeert niets is al wel helemaal uitgeplozen in de DNS en Firewall rules.

Op dit moment kijkt het gezin via de samsung tv app van NPO de gewenste series. Ik heb helaas nog geen tijd gevonden om rustig even alle settings te doorlopen tbv backup van de settings die evt in de laatste jaren zijn ingeregeld op de Next mini. (geen actieve herinneringen of ik zaken heb aangepast namelijk.) Dat moet ik dus echt eerst doen voor de complete reset, en dat vindt ik ook eigenlijk vrij rigoreus voor 1 falende app. Beter zou zijn dat je de app alleen zou kunnen reseten van cache bijvoorbeeld net als op je telefoon mogelijk is.

Wordt dus even geparkeerd tot na deze hectische maand, wellicht komt er nog een update vanuit ziggo die de setup box al automatisch opfrist.

Bert
Level 21

"Dat moet ik dus echt eerst doen voor de complete reset, en dat vindt ik ook eigenlijk vrij rigoreus voor 1 falende app."

Je kunt ook proberen door de stroom 30 seconden van de Next af te halen, dan blijft alles zoals het is en start de Next alleen opnieuw op.

Geen resultaat?

De fabrieksinstellingen zijn niet meer dan opnieuw de software installeren die al op de Next staat en is in 10 minuten gebeurt, alleen even de instellingen Beeld en Geluid zo nodig weer aanpassen en inloggen in de apps.