Ik heb alle instellingen volgens opgave gewijzigd en kan alle mogelijke zenders ontvangen behalve die van de NPO.
Eerst werd mij verteld door Ziggo dat het aan het kastje zou liggen , maar later kwamen ze daar op terug en zeiden dat het een storing was die nog niet is verholpen. Heel vreemd . De storing begin ongeveer eind september. Wie weet hier meer van? Veel dank!
Zorg ervoor dat de QE317 de juiste instellingen gebruikt, deze zijn in de periode juni t/m oktober aangepast (Ziggo zenderwijzigingen | Ziggo Service). Zie het stappenplan hieronder (klik om te vergroten). Met name het aanpassen van de modulatie van 64- naar 256-QAM is belangrijk. De "opgave" die je hebt gebruikt kan verouderd zijn.
Voor 'geen signaal' op specifieke zenders/frequentie(s) is een mogelijke oplossing om de QE317 via een ander type splitter (POA-550) aan te sluiten. De tuner van de QE317 is gevoelig en kan storing ondervinden van andere signalen dan DVB-C waar deze zelf gebruik van maakt. Met een POA-550 worden deze andere signalen gefilterd.
Ik ben helaas niet zo technisch. De huidige installatie is indertijd door een ziggomonteur gedaan en twee weken geleden heeft een ziggomonteur er naar gekeken
Bedoel je waar de kabek uit de muur komt of de achterkant c=van het kastje?
kabel . c= typfout
Misschien eenvoudiger: kun je laten zien hoe de hoofdaansluiting c.q. het AOP eruit ziet en welke onderdelen/kabels tussen het AOP en de QE317 aangesloten zijn?
P.S.: Door naar … te gaan en 'Reactie bewerken' te kiezen kun je de betreffende reactie tot een uur na plaatsing bewerken (bijvoorbeeld bij een typefout) of aanvullen.
Tobias, ik had een foto gestuurd. Kon je daar iets mee?
Ik heb (nog) niets ontvangen.
Ik heb je gisteren weer een foto gestuurd. Ook niet ontvangen?
Ik heb gisteren ook niets ontvangen, nu wel. Tussen het AOP (links) en de versterker (rechts) dient de eerder genoemde splitter/filter POA-550 geplaatst te worden. Dit zou het probleem met de QE317 moeten oplossen. Indien je ook internet hebt van Ziggo dan dient op de splitter ook het modem aangesloten te worden.
Een POA-550 kan voor zover ik weet niet toegestuurd worden maar kun je wel zelf bestellen via diverse webshops. Een andere optie is een storingsmonteur (kosteloos) laten komen.
Hi Tobias, dank voor je reactie.
wat ik niet begrijp is dat de monteur die hier twee weken geleden geweest is, dit niet heeft verteld. ik heb ook internet van Ziggo, maar het modem zit op een heel andere plek wel 8 m verder dan het spul waar ik je een foto van heb gemaild. Begrijp ik goed dat ik nu zelf een POA 550 moet kopen omdat de monteur dat niet bij zich heeft? Dank weer
Je hebt 28 dagen garantie op de door de monteur uitgevoerde werkzaamheden, dus ik zou een nieuwe monteursafspraak aanvragen. De monteur kan de POA-550 voor je plaatsen en modem + versterker daarop aansluiten.
Tobias, de monteur heeft geen werkzaamheden verricht want hij vertelde dat hij niets kon doen en dat het probleem bij Ziggo zit. Maar goed ik ga weer bellen. Dank voor je advies!
Het probleem ligt bij de gevoeligheid van de tuner in de QE317. Indien mogelijk zou het modem verplaatst en met een F/F-kabel rood/rood van 1,5 meter aangesloten moeten worden op de POA-550. Zekerheidshalve kan daarnaast nog een los filter (HPFX258-IECFM) geplaatst worden op de kabel tussen versterker en QE317.
Beste Tobias, het wordt wel heel ingewikkeld. Ik begrijp nog steeds niet wat er 4 weken geleden is gebeurd waardoor ik nu opeens de NPO zenders niet kan ontvangen maar wel de meest uiteenlopende buitenlandse zenders.
Mijn vorige reactie was meer t.a.v. de monteur. Er is waarschijnlijk iets aan de kanaalconfiguratie van DOCSIS 3.1 (t.b.v. modems) veranderd waar de QE317 storing van ondervindt.
Zou de kabelconfiguratie dan niet bijgesteld worden zodat er geen storing meer is?
Met die configuratie is op zichzelf niets mis, het gebrekkige interne ontwerp van de QE317 is de oorzaak van de zenderuitval.
Dank voor al je reacties maar ik blijf het raar vinden dat ik alleen de NPO zenders na jaren prima ontvangst opeens niet meer ontvang en alle andere zenders in Nederland , Engeland , België en Frankrijk wel krijg.. Dus jij bent er zeker van dat Ziggo niets kan aanpassen aan de configuratie behalve die POA splitter?
Juist omdat Ziggo de configuratie heeft aangepast in TV en radio kanalen t.b.v het Ziggo modem en hogere internet snelheden heeft de Quantis ontvanger nu problemen met de ontvangst. Dat is voor de meesten nu juist op te lossen door gebruik te maken van een POA-550 splitter en is al een paar maanden bekend. De Ziggo monteur en helpdesk zouden daarvan op de hoogte moeten zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.