Vraag
Reacties
Oplossing
Erwin6
Level 3

Next mini steeds aan en uit sinds update 5.21

Sinds de software update 5.21 gaat de next mini steeds maar weer onregelmatig uit en weer aan. Dus van de witte LED naar de blauwe LED etc.  Ik had dit bij de vorige updates rond 5.16 ook en heb destijds de hdmi kabel eruit getrokken en dan was het vaak de volgende dag stabiel. Nu werkt dat helaas niet meer. Er is niets veranderd aan mijn hartware setup. Dit probleem heb ik iedere keer bij iedere software update. Zou het mogelijk zijn een nieuw kastje te krijgen? Anders zou ik graag terug willen naar de oude mediabox.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Ik zie aan deze kant in de logs van je mediabox dat er een upstream error optreedt, doordat de box te lang doet over verzoeken van de server en hierdoor de verbinding verliest. Dit zie ik ook terug als ik vanaf het modem je netwerk bekijk; dan valt de Next Mini weg, terwijl de rest van je apparatuur netjes online blijft. Ik kan zo niet exact achterhalen waar dit door komt, maar het is wel zichtbaar.

Ik heb je daarom (kosteloos) een nieuwe Next Mini opgestuurd. Hiervan krijg je per e-mail bericht. Voor de oude ontvang je te zijner tijd een retourdoos. Laat je na ontvangst weten of het probleem is opgelost?

Bekijk in context

14 Reacties 14
Dave
Level 20

@Erwin6 

Kijk even als je de Mini aanzet, bij de Home Knop :ab_hoofdmenu:, daarna naar het tandwiel :interface_go_instellingen: op rechts en dan Systeem of je modus op Eco of Snelle Start  staat. Misschien is daar iets veranderd.

En Tabblad Beeld en Geluid of je Beeldresolutie op de juiste staat of Match met TV staat.

Stekker er uit en weer in wil ook wel werken.

panda_snorkel
Level 12

En eventueel zou u ook nog uw Next Mini terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen. 

Wat ook nog de mogelijke boosdoener zou kunnen zijn is dat uw stroom en netwerk adapter (gedeeltelijk) defect is. @Dave weet jij of je bij Ziggo een nieuwe stroom en ethernet adapter gratis kan aanvragen? Volgens mij moet dit gewoon kostenloos kunnen worden geregeld.

Heeft u toevallig nog een reserve stroom en netwerk adapter die u zou kunnen uitproberen of hier hetzelfde probleem zich voordoet?

Dave
Level 20

@panda_snorkel  die was ik nog vergeten, was vroegertje vanmorgen 😉 thnx voor meedenken 

Erwin6
Level 3
Topicstarter

Ik heb alle weergegeven suggesties uiteraard geprobeerd, alleen nog niet die stroomnetwerkadapter. Dat is een goeie, moet alleen even bekijken hoe ik daar aankom.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Erwin6,

Het is zeker niet de bedoeling dat na iedere software update jouw Next Mini met regelmaat uitvalt en opnieuw opstart. Dit lijkt mij ook behoorlijk irritant. Zoals hier al is aangegeven is het goed om een nieuwe voedingsadapter te testen. Deze heb ik zojuist aangevraagd. Je ontvangt deze binnen enkele dagen kosteloos in de bus. Houd je ons op de hoogte of de problemen hiermee zijn verholpen? Zo niet, dan gaan we uiteraard opzoek naar dé oplossing!

Erwin6
Level 3
Topicstarter

Ah, dat is fijn Cecilia. Dankjewel, ik zal het resultaat hier melden 🤞

Erwin6
Level 3
Topicstarter

Ik heb gisteren de nieuwe adapter binnengekregen en hem direct uitgeprobeerd. Het biedt helaas geen soelaas. De next mini gaat nog steeds zeer regelmatig vanzelf uit en weer aan.

0 Kudos
Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Erwin6,

Jammer dat de nieuwe adapter niet heeft geholpen. In ieder geval lijken de UTP-kabel en de UTP-poorten van de Next Mini en het modem in orde te zijn; ik zie daarop geen fouten of errors. Wel zie ik op verschillende momenten een upstream error optreden op de mediabox.

Heb je een aantal datums en tijdstippen waarop het probleem merkbaar was? Dan kan ik aan mijn kant de logs van je mediabox grondiger controleren.

0 Kudos
Erwin6
Level 3
Topicstarter

Ik ben zojuist thuisgekomen en heb rond 16:30 uur de televisie weer aangedaan sindsdien is hij al een paar keer aan en uitgegaan.

Vanochtend rond 9:30 ook de televisie uitgeprobeerd en toen ging hij ook onregelmatig aan en uit. 

Nu 17:13 uur gaat de televisie weer uit. En schakelde om 17:17 uur weer aan om direct een paar keer even uit, aan en uit te gaan. Om 17:20 uur ging hij langer aan. Verder kan ik weinig exacte tijdstippen aangeven omdat we sinds de een na laatste update alleen maar TV via Ziggo Go op de Chromecast TV kunnen kijken, het is anders niet te doen.

Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Bedankt voor je snelle reactie en de tijdstippen. Begrijpelijk dat je er niet meer hebt, want op deze manier kun je niet fatsoenlijk tv kijken inderdaad. Ik ga de logs van je mediabox analyseren en laat straks nog wat van me horen.

0 Kudos
Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Ik zie aan deze kant in de logs van je mediabox dat er een upstream error optreedt, doordat de box te lang doet over verzoeken van de server en hierdoor de verbinding verliest. Dit zie ik ook terug als ik vanaf het modem je netwerk bekijk; dan valt de Next Mini weg, terwijl de rest van je apparatuur netjes online blijft. Ik kan zo niet exact achterhalen waar dit door komt, maar het is wel zichtbaar.

Ik heb je daarom (kosteloos) een nieuwe Next Mini opgestuurd. Hiervan krijg je per e-mail bericht. Voor de oude ontvang je te zijner tijd een retourdoos. Laat je na ontvangst weten of het probleem is opgelost?

PeterH2020
Level 13

Het probleem zit hem in het aan/uit knopje van de next mini zelf, deze blijft hangen. Je moet deze even een aantal keren goed in drukken zodat hij weer flexibel terugkomt.

0 Kudos
Erwin6
Level 3
Topicstarter

Ik heb inmiddels de nieuwe Next mini ontvangen en gisteren aangesloten. Hij heeft de hele avond foutloos gewerkt de televisie is niet meer uitgevallen. Het lijkt erop dat het probleem gevonden is. Hartelijk dank voor alle hulp.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Eindelijk weer een ongestoord avondje TV kunnen kijken @Erwin6. Fantastisch om te lezen! Bedankt voor jouw terugkoppeling. Mocht er in de toekomst iets zijn, dan weet je ons hier te vinden.