Vraag
Reacties
Oplossing
GPaulussen
Level 5

Probleem met AB ziggo bij uitschakelen TV

Hopelijk heeft iemand ervaring of het verlossende antwoord! Deze week voor slaapkamer een nieuwe TV gekocht Philips ambilight 43PUS8500/12 (model 2025 met Titan OS dus geen android)

Next Mini van ziggo aangesloten op HDMI 1 en de afstandsbediening gekoppeld. Alle toetsen werken naar behoren; enige probleem is dat als ik de TV wil uitzetten (of standby) met de AB van ziggo dan gaat de TV NIET uit maar springt op het Home scherm. Ik kan dus alleen uitschakelen door toch nog gebruik te maken van de tv afstandsbediening….dat is onhandig en niet wenselijk, toch? Wat kan ik hier aan doen??

Met hulp van Copilot al wat dingen uitgezocht, maar zonder resultaat. Zou iets te maken hebben met Easylink en/of eco instellingen ? Ik kom er niet uit….

Suggesties welkom! 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GPaulussen
Level 5
Topicstarter

Ik denk dat een software uodate en een paar minuten van de stroom de oplossing is geweest

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Level 21

Zet in de Next in de instellingen: Eén knop voor aan- en uitzetten op AAN en in de Philips TV de EasyLink op AAN.

Hopelijk werken deze instellingen.

0 Kudos
GPaulussen
Level 5
Topicstarter

Helaas! Deze optie had ik ook al geprobeerd. Bij onze vorige (ook philips) TV werkte het wel allemaal, maar nu bij dit nieuwere model gaat tv niet uit!!

0 Kudos
Bert
Level 21

Er lijkt dan geen goede communicatie plaats te vinden.

Soms wil het helpen om de stroom 5 minuten van de TV te halen.

0 Kudos
PeterH2020
Level 13

Heb je al geprobeerd de AB opnieuw te koppelen in het menu "beeld en geluid" daar staat het onderaan. Dan moet je  de procedure volgen en dan zal het moeten werken.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @GPaulussen 

Is het inmiddels al gelukt om de koppeling opnieuw te maken zoals Peter had uitgelegd?
We horen graag van je of het inmiddels is opgelost of dat je nog hulp nodig hebt 😄

0 Kudos
GPaulussen
Level 5
Topicstarter

Ik denk dat een software uodate en een paar minuten van de stroom de oplossing is geweest