Opgelost! Ga naar oplossing.
Star83 wrote:
Willem-A
Ik loop dan geen risico op storing door een te sterk signaal?
Op 11-02-2026 heeft Ziggo netwerk werkzaamheden uitgevoerd. Sindsdien heeft mijn Humax 5200C artefacten in het scherm dat het eerst niet had.
Vanuit het AOP een directe kabel naar mijn HUMAX geeft geen artefacten, alleen als de coax vanuit het AOP in de Modem zit wel.
Maar ja zonder coax in het modem (Sagemcom) geen internet, dus dat is geen optie.
Klantenservice (in Paramaribo??) gebeld, kon alleen aangeven dat mijn decoder te oud was.
Wat bullshit is omdat het dan ook artefacten moet geven als de coax NIET in mijn modem zit.
Dan toch maar overstappen op een glasvezel provider? Als mijn HUMAX niet meer werkt bij Ziggo is de hele meerwaarde van het Ziggo abonnement weg.
Het is mogelijk dat (de upstream vanuit) het modem storing veroorzaakt op de tuner van de IRHD-5200C, dit kan waarschijnlijk opgelost worden met een upgrade van de coaxinstallatie. De IRHD-5200C is inderdaad een ouder type STB, maar werkt nog steeds naar behoren bij Ziggo.
Je reageert op een oud topic dat al geruime tijd gearchiveerd had moeten zijn. Kun je een nieuw topic starten? Plaats daarin een of meerdere foto’s van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker. Als de IRHD-5200C op een andere contactdoos dan het AOP is aangesloten, dan graag ook een foto van die contactdoos.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.