Vraag
Reacties
Navin3000
Level 2

Uitschakelen van WIFI op Mediabox Next en Next Mini

Ik vroeg mij af of deze functie inmiddels aangeboden wordt? Ik principe zou je op elke device, zoals TV, laptop en mediabox dit moeten kunnen uitschakelen, correct? Is het overigens ook mogelijk om Bluetooth uit te schakelen, of functioneert de AB dan niet meer?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
27 Reacties 27
Bert
Level 21

De afstandsbediening gaat via Bluetooth en de wifi gaat uit als je de Mediabox Next en Next mini instelt op de ethernet verbinding, dus deze apparaten aansluit via een UTP netwerkkabel.

Wim C.
Level 18

Dag @Navin3000 als apparaten zoals tv’s, laptops een netwerkaansluiting hebben, dan kunnen deze prima (en vaak beter) werken met een netwerkkabel. Hoewel de tegenwoordige schootcomputers minder vaak zijn voorzien van een vaste netwerkaansluiting.  
De Mediabox Next en Mini, hebben beide een netwerkaansluiting en kunnen zowel draadloos als via een netwerkkabel worden verbonden met het modem.

Maar, wat is de reden dat u blijkbaar zonder wifi wilt?

Navin3000
Level 2
Topicstarter

Dat is niet wat ik heb gelezen in een ander topic? Dus is er geen specifieke optie in het menu waar je WIFI mee kan uitschakelen? Ik heb begrepen dat WIFI gewoon ingeschakeld blijft, ook al gebruik je een LAN kabel. En als de AB niet kan werken via IR, maar alleen via Bluetooth, is dat toch wel een tegenvaller. Maar dat is bij de meeste mediaboxen en TV's het geval tegenwoordig. Er zou ook een IR optie moeten zijn vind ik.

0 Kudos
Navin3000
Level 2
Topicstarter

Ik wil zo min mogelijk straling in de woning, dus WIFI en Bluetooth schakel ik altijd uit op al mijn apparaten, ook op de modem en router. En ik gebruik een DECT toestel van Gigaset, die produceren minder straling.

anoniemforum
Level 19

waarom zou je zo min mogelijk straling willen en daarom alle apparaten de wifi etc uitschakelen wat is dat nou voor een grote onzin,

ook als je zelf op al je apparaten wifi bluetooth 4G 5G etc zou uitschakelen heb je nog steeds de straling van de buren zendmasten in de omgeving etc,

wil je helemaal straling vrij wonen dan zal je ergens in een vrijstaand huis moeten wonen ver van de bewoonde wereld en zelfs dan is het nog maar de vraag of het 100% straling vrij is   

Tjeerd85
Level 15

@anoniemforum Elektrohypersensitiviteit - Wikipedia in dit geval helpt een alumiumhoedje het beste 🙂 

Hatolex
Level 16

Misschien moet je even @Navin3000  op dit artikel wijzen.

0 Kudos
Wim C.
Level 18

Misschien is het een idee om mensen niet belachelijk te maken en de voorkeuren van @Navin3000 niet als “onzin” weg te zetten. Wat je er zelf allemaal van vindt doet helemaal ter zake en houd jouw mening lekker voor jezelf. Dan blijft het hier een beetje gezellig.

Dave
Level 20

Ik sluit bij @Wim C.  aan en waarom.

Straling is minimaal maar er zijn mensen die zijn gevoelig voor stralingen wegens handicap/ziekte of iets wat storing geeft op een belangrijk iets, als voorbeeld, ik hoor geen hoge tonen zoals kattenschrik paaltjes, maar mijn partner wordt helemaal gek van dat geluid als ze een huis voorbij loopt die dit heeft, dat kan dus ook met straling zo zijn, dat mensen hier gevoelig voor zijn.

Door mijn kunstheupen en de metalen en in mijn pols kan een Magnetisch veld of een sterke gewone magneet al pijn geven, klinkt vreemd en raar maar dit is helaas zo, ik heb kaartjes voor op vliegveld waar in staat dat ik implantaten draag, maar door mijn mini scoot mobiel weet men al dat de handscanner gebruikt wordt en ik door poortjes mag. ( moet je niet je horloge vergeten - gebeurt nog wel eens )

Als mensen hier een reden voor hebben is het gewoon goed te weten dat ze dit aangeven zoals hier in dit topic. 

Om straling tegen te gaan @Navin3000  kan je beste bekabeld de Next en apparaten doen, dan ben je al behoorlijk eind.

0 Kudos
Tjeerd85
Level 15

@Wim C.  niet bedoeld om mensen belachelijk te maken, ik kom gewoon met feiten dat Elektrohypersensitiviteit wetenschapelijk gezien niet bestaat c.q. geen invloed op een mens heeft, maar ik zou de feiten verder voor me houden. 

Rob-VZ
Level 7

Ik snap je vraag. Het zou wat mij betreft ook makkelijker moeten zijn om de wifi uit te kunnen schakelen via een schema in het modem, zoals bij een Fritzbox wel kan. Dat zou eigenlijk elk modem standaard moeten hebben, gaat alleen niet gebeuren. 

Rob-VZ
Level 7

Snap je gedachte.  Ben ook niet zo happy dat ik sinds men het modem in de meterkast heeft geplaatst, ik nog meer van wifi afhankelijk ben.

Terwijl ik een sterke voorkeur voor een ethernet verbinding heb.

Wim C.
Level 18

Dag @Tjeerd85 ik begrijp uw verhaal.

Misschien een wat andere discussie, maar er zijn nog wel veel meer dingen die wetenschappelijk gezien niet bestaan of in elk geval nooit zijn bewezen. Ruim 84% van de wereldbevolking (meer dan 6,5 miljard mensen) gelooft in dingen die wetenschappelijk gezien nooit zijn hard te maken.

@Rob-VZ als u een voorkeur heeft voor netwerkkabels, dan zou ik me daar zeker in verdiepen. Een beetje handigheid en u kunt het zelf aanleggen.

Rob-VZ
Level 7

Ja verdiepen doe ik me er wel in. KPN zal waarschijnlijk ook in die zelfde meterkast uitkomen als ze ooit een keer glasvezel aanleggen, dus dan krijg ik  met dezelfde situatie te maken. Vind het wel jammer dat aansluitpunten in de woonkamer worden verplaatst naar een meterkast, tien meter verderop.

En de klant mag verder kijken als hij dingen anders wil.

0 Kudos
Wim C.
Level 18

@Rob-VZ aansluitpunten in de woonkamer heeft meestal te maken met praktische overwegingen. In oudere woningen zit een coaxaansluiting meestal in de woonkamer omdat daar ook de televisie staat.

0 Kudos
Rob-VZ
Level 7

ja ik weet het, aansluiting zit in de woonkamer, maar vanwege kabelschade was het voor de nieuwe kabel geen optie meer,  en is het aansluitpunt naar de meterkast verplaatst

0 Kudos
Wim C.
Level 18

@Rob-VZ misschien is het een idee om over het aanleggen van netwerkkabels een nieuw topic aan te maken. Misschien zitten we anders het onderwerp over elektrohypersensitiviteit wat in de weg.

0 Kudos
Rob-VZ
Level 7

Wat mij betreft is het afgerond hier.

Navin3000
Level 2
Topicstarter

Ja inderdaad, ik zou daar eigenlijk niet op moeten reageren, op bekrompen reacties. Er zijn genoeg studies die bewijzen dat mensen wel degelijk gevoelig kunnen zijn voor elektromagnetische straling veroorzaakt door 4G/5G, WIFI, Bluetooth en DECT. En uiteraard krijg ik al straling binnen van de buren, maar waarom zou ik het nog erger maken? Vandaar dat het altijd uitschakeld staat op alle apparaten, zoals TV, laptop, desktop en modem/router.

0 Kudos