Om de een of andere reden krijg ik (te) vaak deze melding op de TV:
Geen signaal
Controleer de verbinding van de HDMI-kabel ... etc. etc.
(zie afbeelding)
De Ziggo Next Mini is met HDMI op de TV aangesloten, en de Bose Soundbar via Toslink (optisch) aan de TV (om er voor te zorgen dat ik altijd geluid heb, ook als een bepaalde Netflix serie of film met modernere audio instellingen werkt). Zowel de TV als de Ziggo Next Mini zijn via een kabel (dus geen WiFi) via een hub aangesloten op internet (lekker stabiel lijkt me).
De AB van de Ziggo fungeert als hoofd afstandsbediening (zoals door Ziggo geadviseerd), maar toch krijg ik die 'Geen signaal' melding te vaak.
Die melding kan ik omzeilen door het 'witte' aan/uit knopje op de Ziggo AB te gebruiken om de TV uit te zetten. Maar de volgende dag begint de TV dan meteen te zeuren met die 'Geen signaal' melding. Ook dan weer een paar keer de witte en/of de rode knop op de Ziggo AB indrukken, en het probleem is verholpen, maar het is verre van ideaal.
Ofwel, wat is de meest probleemloze instelling waardoor ik dat geneuzel van dat 'Geen signaal' niet meer hoef te omzeilen. Ligt het aan de Soundbar verbinding, de Ziggo Next mini of wat ...
Graag een reactie
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zet in ieder geval CEC aan in beide apparaten:
Dat gaat als volgt.
Eén knop voor aan- en uitzetten in de Next instellingen op AAN en in de Philips TV zet EasyLink op AAN.
Dan zou de Philips een signaal moeten krijgen dat de Next aangaat en op welke HDMI ingang.
Zet in ieder geval CEC aan in beide apparaten:
Dat gaat als volgt.
Eén knop voor aan- en uitzetten in de Next instellingen op AAN en in de Philips TV zet EasyLink op AAN.
Dan zou de Philips een signaal moeten krijgen dat de Next aangaat en op welke HDMI ingang.
Belangrijk om te controleren als je de melding weer ziet.
Is de mediabox next mini blauw of wit?
Bij blauw is de box uit.
Bij wit staat de box aan.
Kijk ook even bij de instellingen van de next mini en ga naar systeem en haal hem van de " eco stand ".
Dat lost vaak dit probleem op.
Goedemiddag @Woohoo, welkom op de VodafoneZiggo Community! 😄
Ik zie dat @Bert en @PeterH2020 goede tips hebben gegeven. Kun je hiermee verder?
Ok. Heb de hele boel gereset naar de fabrieksinstellingen, zowel de Philips TV, de Bose Sounbar alsook de Ziggo Next.
Het probleem wordt alleen maar erger: ik kan nu het audio level van de Bose Soundbar niet meer via de Ziggo afstandsbediening regelen, dus weer de Bose ab uit de kast gehaald. Zit ik wéér met drie (!) afstandsbedieningen op de tafel (Philips + Ziggo + Bose).
De TV, na ik alles uitzet via de Ziggo AB, blijft zeuren over missende HDMI koppelingen.
De Ziggo staat niet op ECO stand, en als ik alles uitschakel is de Ziggo Next Mini uit (lampje = blauw).
Heel vervelend allemaal.
Had verwacht en gehoopt dat die Ziggo Next veel zou oplossen voor het geld dat ik ervoor betaal.
Maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Erg jammer ...
Ik heb nu een totaal andere instelling gekozen:
De Bose Sounbar op de TV als Bluetooth audio ingesteld.
Dit betekend dat ik het audio level via de Ziggo AB door de TV laat regelen, dus geen koppeling met een extern audio systeem maar direct via de TV.
Dit lijkt vooralsnog te werken, en geen gezeur meer van de TV.
Fingers Crossed
Ik heb de Next mini met een HDMI kabel naar de TV en van de TV met een HDMI kabel naar een Bose soundbar.
Ik gebruik alleen de afstandsbediening van de Next met als Versterker gekozen de Bose: Afstandsbediening aan tv koppelen| Klantenservice | Ziggo
Of kies welk apparaat je wilt gebruiken met de AB van de Next: Instellingen = Beeld en Geluid - Zoek naar 'Bepaal je volume' om de afstandsbediening te koppelen met uw televisie of soundbar door daarop OK te klikken.
en Eén knop voor aan- en uitzetten in de Next instellingen op AAN en in de TV ook CEC op AAN.
Als ik de Next mini aanzet, dan gaat de Next mini en de TV en de Bose aan en kan ik het volume van de Bose sounbar regelen met de Next afstandsbediening en alles gaat uit als ik nogmaals op de rode knop druk - rechts bovenin, de Bose gaat na 20 minuten vanzelf uit.
877935_og_smart-soundbar-600_nl.pdf
Als de soundbar is aangesloten op de HDMI eARC-poort (of ARC
poort), zorg dan dat Consumer Electronics Control (CEC)
is ingeschakeld in het systeemmenu van de tv. De tv kan
naar CEC verwijzen met een andere naam. Raadpleeg de
gebruikershandleiding van de tv.
Controleer de instelling Geavanceerd CEC in de Bose-app.
Deze optie bevindt zich in het menu Instellingen. Ga voor meer
informatie naar: support.Bose.com/SB600 support.Bose.com/SB600_CEC
Jammer,
De soundbar via bluetooth werkt, maar het probleem met alles uitzetten blijft bestaan (zie mijn eerste post).
Dus die bluetooth oplossing had eigenlijk niet gehoeven.
Kan het te maken hebben met het feit dat we het liefst Netflix kijken direct via de TV?
Waarom? Omdat met name het openingsscherm van Netflix veel 'smoother' is dan via de Next mini, zeker als je wat gaat scrollen en iets op wilt zoeken.
Via de Next mini gaat dat nogal stotterend, en vaak ervaren we dat ook als we een film of serie afspelen via de Next mini.
Loopt gewoon niet erg lekker. (Die klacht heb ik al eerder voorbij zien komen).
Na Netflix kijken via de TV zetten we de bron van de TV altijd terug naar de Next mini, vraag me niet waarom, maar dat doen we...
En daarna zetten we alles uit, maar in 60% van de gevallen krijg ik dan weer die melding zoals in mijn eerste post.
Er gaat dus blijkbaar iets niet goed tussen de Philips The One en de Ziggo Next Mini.
Wellicht een andere HDMI kabel proberen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan: ik heb netjes alle kabels in gootjes weggewerkt (advies van mijn partner).
Maar goed, is het proberen waard binnenkort.
Hoi Bert,
Bedankt voor je bericht.
Ik overweeg nu ook om alles (TV + Next mini + Soundbar) opnieuw te gaan koppelen.
En inderdaad de Bose SB600 toch maar weer via HDMI in plaats van optisch.
Maar met HDMI (wat ik in eerste instantie had gedaan) had ik geluidstechnische problemen met bepaalde streams van met name Netflix. Het geluid werd dan in een dusdanig moderne codec ('supra surround 9.3 met supra dolby Atmos') verzonden die de Bose Soundbar niet begreep met als resultaat geen geluid ?!
Echter, ik weet inmiddels hoe ik op de TV daar bepaalde instellingen voor kan aanpassen om dit probleem te omzeilen.
Maar, wat ik al eerder had gepost, wellicht ook een andere HDMI kabel tussen de TV en de Next Mini.
Die gaat dan voorlopig even 'buitenom' voordat ik de kabelgootjes open ga maken om het een en ander te vervangen 😊
Goedemorgen @Woohoo
Is het inmiddels gelukt met de installatie van de TV - Next Mini en Soundbar?
Heb je de Bose daarbij met de HDMi aangesloten?
Hoe ervaar je de verbinding nu? Heb je een update voor ons?
Hoi Jamyla,
Het lijkt nu allemaal goed te gaan.
Ik heb de Next Mini opnieuw gekoppeld aan de TV.
De Soundbar is weer via Toslink (optisch) aan de TV aangesloten, dus niet via HDMI.
Maar tot op heden gaat het goed.
Geen vervelende meldingen meer als ik alles uitzet (zie eerste post), en ook geen problemen meer als ik de boel aanzet.
Voorheen kwam het (te regelmatig) voor dat ik twee of drie keer de boel aan- en uit moest zetten om beeld en geluid te krijgen.
Ik heb overigens geen andere HDMI kabels hoeven te gebruiken.
Voor nu ben ik blij dat het weer normaal werkt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.