Vraag
Reacties
Oplossing
Chris520617076
Level 5

Verticale strepen op Sony Bravia TV KD-49XE8099

Ik heb sinds kort en probleem op de Sony Bravia TV, er verschijnen vrij frequent verticale strepen over het gehele scherm, en het gehele scherm wordt hiermee gevuld. Zodra ik TV een zachte reset geef verdwijnen ze weer voor paar uur maar zijn dan weer terug. HDMI kabbel van next naar TV al vernieuwd, ook geen resultaat.

Graag advies of ik verder moet zoeken richting Sony of dat dit mogelijk bekend issue is met next ( en mogelijk met oplossing. )

IMG_0543.JPG

 Voorbeeld strepen

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gio2903
Level 17

Aangezien het menu oid op de foto die je plaatst niet van de mini is maar iets van de tv zelf weet je eigenlijk al zeker dat de next mini niet de boosdoener is en dus ook niet de hdmi kabel. In dit geval zal het een nieuwe tv worden

Bekijk in context

8 Reacties 8
Gio2903
Level 17

dit is heel simpel te testen. je haalt de hdmi van de next uit de tv. zijn de strepen er nog? tv defect. ik weet nu al voor 99% zeker dat je tv overleden is 😉

over 3 weken is het black friday, tv's zijn dan altijd mooi geprijst

tobiastheebe
Level 20

De foto toont een diagnostiekscherm van de TV zelf dus een probleem met de (HDMI-kabel naar de) Mediabox Next is onwaarschijnlijk. In Vertical lines on Sony KDL-40XBR9 : r/TVRepairHelp zie ik een vergelijkbaar beeld en is een probleem met het T-con board het vermoeden. Maakt het verschil als je de TV stroomloos maakt en vervolgens zonder aangesloten apparaten/HDMI-kabels weer inschakelt?

HaJee83
Level 15

Ik wil niet vervelend doen, maar ik vermoed ook einde oefening van de t.v. Na 15 jaar is dat ook niet zo vreemd.

Chris520617076
Level 5
Topicstarter

De tv is idd een oudje, heb ik als 2e tv op slaapkamer staan, en wordt direct door next mini aangestuurd, is zelf niet geïnstalleerd. Ik ga nog de firmware updaten en als dit niets brengt is idd einde  oefening

Dank voor reactie

0 Kudos
panda_snorkel
Level 11

Er is misschien nog een sprankje hoop, heeft u al geprobeerd om een nieuwe coax kabel en/of een HDMI kabel aan te sluiten? Wellicht is uw probleem daarmee verholpen, maar ik ben bang dat inderdaad uw tv overleden is. 

0 Kudos
Chris520617076
Level 5
Topicstarter

Firmware kan voor dit model niet meer worden geupdate

@panda_snorkel ik heb al eerder nieuwe hdmi kabel eraan gezet, heeft even geholpen maar daarna kwamen de strepen weer terug.

@tobiastheebe heb tv van stroom afgehaald en daarna weer aangezet, beeld weer oké voor korte tijd, daarna probleem weer terug

@Gio2903 Ik heb internet op tv gezet, geen strepen ( in ieder geval voor korte tijd nu )

wat is nu wijsheid ?

0 Kudos
Gio2903
Level 17

Aangezien het menu oid op de foto die je plaatst niet van de mini is maar iets van de tv zelf weet je eigenlijk al zeker dat de next mini niet de boosdoener is en dus ook niet de hdmi kabel. In dit geval zal het een nieuwe tv worden

Chris520617076
Level 5
Topicstarter

dan ga ik niet  verder zoeken naar oplossing maar in plaats daarvan naar een nieuwe tv

dank voor alle reacties