Oud-tante wil lokale omroep Edam-Volendam in Purmerend op tv ontvangen, met Ziggo gebeld en op hun advies Ziggo CI+ Module besteld. Na installatie is de lokale omroep nog steeds niet zichtbaar, kanaal wordt overgeslagen. Zelf kunnen wij de lokale omroep in Volendam op kanaal 39 ontvangen. Hoe krijgen wij de LOVE (Lokale Omroep Volendam Edam) in Purmerend op tv?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je tante zou via de "kabel" alleen via Odido L.O.V.E. kunnen krijgen. Dat is de enige provider met landelijke verspreiding van lokale omroepen. Odido wekrt via de DSL kabel of glasvezel van o.a. ODF en KPNnetwerk/Glaspoort. Let op, ze hebben geen e-mailservice. De e-mail van Ziggo stopt 6 maanden na de beëindiging van het abonnement.
Verder kan je live kijken en luisteren via de website van L.O.V.E. Met de buttons links boven. Dit kan wereldwijd.
Weet je dat wereldwijd zeker PeterG?
Onze eigen omroep was wereldwijd via internet te beluisteren @RoWi . We hadden luisteraars in Australië. Helaas in 2012 moeten stoppen. Gemeente wilde geen geld meer in een eigen lokale omroep steken.
Tante zit in een verzorgingshuis en beschikt niet eens over een modem. Dus ze zal geen last hebben van een verdwijnende Ziggo mailaccount.
Vraag me wel af of ze niet vast zit aan Ziggo, want in veel van die tehuizen kan je geen eigen provider kiezen.
Met een FM / DAB+ radio zou ze in ieder geval moeten kunnen luisteren. Helaas vind ik daarvan geen gegevens op hun site. Het tv kanaal wordt dan vrij onmogelijk zonder internet en met alleen Ziggo in een andere gemeente.
FM frequentie 93.9 Mhz. Gevonden bij NH https://www.nhnieuws.nl/frequentie
Oke maar Zou / Kan iemand mij kunnen / willen uitleggen waarom in Leiden/Warmond/Oegstgeest de lokale omroep van Amstelveen in het zenderpakket zit?
Den Haag was voeger ook Casema?!
En
Amstelveen ligt hemelsbreed ± 30 Km van dit gebied af.
Den Haag ligt hemelsbreed ± 15 Km van dit gebied af.
Wassenaar ligt hemelsbreed ± 5 Km van dit gebied af.
Maar zenders uit Den Haag en Wassenaar worden niet doorgegeven?
Tevens wonen in de randgemeenten van Leiden veel mensen met een Haagse en Wassenaarse achtergrond.
Dat heb ik hieronder/boven een maand geleden ook gevraagd: wij wonen 15 km van Amstelveen en krijgen hem niet, Haarlem ligt 30 km van Amstelveen en krijgt hem wel.
Piet vd Vooren heeft een maand geleden uitgelegd hoe dat zit. De logica is ondoorgrondelijk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.