Ik meldde het al eens eerder maar herhaal mezelf graag weer eens een keer.
Op alle Ziggo Sport kanalen waar nu CL voetbal is kan ik via het tweede audiokanaal naar het commentaar uit Frankrijk (405), Duitsland (406) en Engeland (403) luisteren. Behalve kanaal 402 waar Sierd de Vos commentaar geeft (en Switch natuurlijk, logisch), hoe zit dat?
Daarnaast gaat de ondertiteling aan als ik audio via het tweede kanaal selecteer, vreemd. Is al wekenlang zo, moest het maar eens melden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De gesproken taal krijgen wijzelf aangeleverd, in sommige gevallen is dat Nederlands en andere gevallen weer Engels. De vrije keuze hierin is niet altijd mogelijk. Rondom de ondertiteling. Springt deze aan bij alleen Engels gesproken wedstrijden of ook bij Nederlandse als je de audio keuze aanpast?
(en Sierd de Vos is op kanaal 14 en 402)
Goedemiddag @Hans LeJeune,
Goed dat je dit via dit medium even komt melden 🙂 Ik begrijp dat er het een en ander niet helemaal lekker liep met de gluidsporen op Ziggosport? En ook de ondertiteling was een probleem? Om eens te kijken wat er mis gaat, kun je hier melden via welke weg je kijkt? Is dit via de Ziggo go app of Ziggo sport totaal app? En op welke apparaten kijk je?
@Hans LeJeune schreef:
Op alle Ziggo Sport kanalen waar nu CL voetbal is kan ik via het tweede audiokanaal naar het commentaar uit Frankrijk (405), Duitsland (406) en Engeland (403) luisteren. Behalve kanaal 402 waar Sierd de Vos commentaar geeft (en Switch natuurlijk, logisch), hoe zit dat?
Daarnaast gaat de ondertiteling aan als ik audio via het tweede kanaal selecteer, vreemd. Is al wekenlang zo, moest het maar eens melden.
Via DVB-C/CI+ was op dat moment ook het tweede audiokanaal hier niet aanwezig, beide gaven Nederlands.
Ondertiteling die vanzelf aangaat heb ik niet waargenomen via DVB-C/CI+.
Maar dat het tweetalig geluid ontbreekt op Ziggo sport komt wel eens vaker voor:
Geluid ziggo sport dof en slecht
@Doman schreef:
Is er nog wel Engels audio/commentaar op 14/401 beschikbaar?
![]()
Laatste keren dat ik keek/luisterde geeft NL/Engels(INA) hetzelfde Nederlandse audio.
Ook nu met Nascar replay
Of hebben ze het uitgezet vanwege al het commentaar op het Nederlandse geluid?
Maar momenteel is er hier wel weer een tweede audiokanaal (Engels) aanwezig bij LaLiga voetbal op Ziggo Sport 14/401.
Via DVB-C/CI+ in ieder geval.
La Liga heeft bij mij altijd Engels op het tweede audiokanaal. Hier dus foutloos.
In zoverre loopt het niet lekker dat er niet altijd op audiokanaal een alternatieve taal beschikbaar is, dat heeft regelmatig mijn voorkeur boven het Nederlandse commentaar. Vaak gaat het goed. Alleen het 'hoofdkanaal' (wat jullie als hoofdwedstrijd zien, zoals Liverpool - PSV bv) van de avond laat het vaak afweten, de wedstrijd die op 14 en 402 te zien is. Alsof jullie 'ster reporters' zoals Sierd de Vos gehoord moeten worden, lijkt het...
De ondertiteling is geen probleem want niet nodig. Maar de ondertiteling gaat aan als ik mijn audio keuze aanpas, al vele weken. Vreemd, toch?
Ik kijk Ziggo Sport Totaal via de Mediabox Next hier.
De gesproken taal krijgen wijzelf aangeleverd, in sommige gevallen is dat Nederlands en andere gevallen weer Engels. De vrije keuze hierin is niet altijd mogelijk. Rondom de ondertiteling. Springt deze aan bij alleen Engels gesproken wedstrijden of ook bij Nederlandse als je de audio keuze aanpast?
Niet alleen Engels, de ondertiteling (Nederlandstalig, voor de goede orde) gaat ook 'aan' als er een andere taal dan Engels is. Bijzonder.
Er is nog niet bekend wat de oorzaak is? Ik kijk Ziggo Sport 3 en kies het Vlaamse commentaar bij Brugge - Arsenal en heb direkt weer ondertiteling...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.