Vraag
Reacties
Oplossing
jhrd1
Level 1

Toestel niet ontvangen bij Likewize

Beste Vodafone & Community,

• Al meer dan 10 jaar klant bij Vodafone. Een aantal maanden geleden, mede door de inruildeal-actie met €200,- extra inruilvoordeel, een nieuwe iPhone 16 Pro aangeschaft.  

• Het toestel is online besteld. Hierna heb ik via de chat gevraagd of het mogelijk was om het oude toestel in een Vodafone winkel in te leveren. 'Dat kan!', was het antwoord. Bij de winkel aangekomen was dit ineens toch niet mogelijk; 'dan bent u verkeerd geïnformeerd'. Nou, fijn.

• Dus, uiteindelijk toch per post opgestuurd op 19 mei. Op 22 mei een mail gestuurd om te vragen of het al binnen was (zie volledige mailverkeer onderaan dit bericht). Vervolgens op 4 juni te horen gekregen dat dit onderzocht ging worden. 

• Na verschillende keren gemaild te hebben en niks meer gehoord te hebben, kreeg ik uiteindelijk te horen '"PostNL schijnt na 30 dagen elke onderzoeksaanvraag af te wijzen, dit zorgt er voor dat wij niet verder komen en helaas volgens onze algemene voorwaarden niet aansprakelijk zijn voor toestellen die verloren gaan tijdens transport."'. 

• Ik heb natuurlijk zelf eerder ook met PostNL contact opgenomen, maar alleen LikeWize kon een onderzoek instellen. PostNL stelde dat 'hoewel pakketten niet altijd op "afgeleverd" staan, het meestal wel gewoon bezorgd is. Dit komt omdat er een grote hoeveelheid pakketten tegelijkertijd wordt afgeleverd."

• Bericht teruggestuurd dat ik hier natuurlijk niet mee akkoord ga:

Het toestel is op 19 mei correct en tijdig verzonden. Mijn eerste melding over het vermiste pakket is bovendien ruim binnen de 30 dagen gedaan, namelijk op 22 mei (zie onderstaand mailverkeer). Ook daarna heb ik meerdere keren contact opgenomen, waarna ik op 11 juni (ook nog steeds binnen de 30 dagen) te horen kreeg dat er contact was opgenomen met Vodafone om dit uit te zoeken. Dat er vervolgens geen actie is ondernomen en het onderzoek bij PostNL nu pas – vijf (!!!) maanden later – is opgestart, valt volledig binnen uw eigen verantwoordelijkheid. U kunt zich daarom niet beroepen op de termijn van PostNL om onder aansprakelijkheid uit te komen.

Daarnaast wil ik benadrukken dat ik als consument zelf geen onderzoek bij PostNL had kunnen opstarten, omdat het verzendlabel en de overeenkomst met de vervoerder via uw kanaal lopen. Het is dus aan u als verzender om tijdig actie te ondernemen wanneer een pakket vermist raakt.

Als consument heb ik voldaan aan alle verplichtingen binnen de door Vodafone en Likewize gestelde procedure. Omdat deze verzendmethode door u is voorgeschreven, ligt de verzendrisico en opvolging bij u – niet bij de klant.

Is dit hoe jullie met je trouwe klanten omgaan na meer dan 10 jaar? Eerst lekker maken met een inruildeal, vervolgens doen alsof het pakket niet is aangekomen, zeggen dat jullie het gaan onderzoeken, en vervolgens 5 maanden later zonder enige excuses zeggen dat (jullie dus geen onderzoek hebben ingesteld en) PostNL geen onderzoeken doet na meer dan 30 dagen en dat ik zelf aansprakelijk ben??? Volgens mij gaat hier iets mis. Schandalig!!!

Volledige mailverkeer met LikeWize

```

Beste X,

Bedankt voor uw email.

Ik zal proberen enkele details in uw geval te verduidelijken.

Op basis van de trackinginformatie hebben we uw pakket nooit ontvangen.

Volgens onze algemene voorwaarden aanvaardt LIKEWIZE SERVICES UK LIMITED geen aansprakelijkheid voor het verlies van pakketten die naar ons worden verzonden. Het is uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat deze adequaat verzekerd zijn tegen verlies tijdens het transport.
Deze voorwaarde staat duidelijk vermeld op onze website.

U hebt ingestemd met deze algemene voorwaarden.

Al onze inspanningen zijn erop gericht om onze klanten te ondersteunen in geval van verlies tijdens het transport, maar alles wat we doen is een gebaar van goede wil.

We houden uw offerte nog steeds open voor het geval PostNL uw pakket vindt.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Chris
Likewize Trade In Support

From: x
Sent: Wed, 10/8/2025, 5:28 pm
Subject: Re: Inruilen toestel 6738193

CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

Beste Likewize,

Dank voor uw bericht, maar ik ga uiteraard niet akkoord met deze schandalige gang van zaken. U zou zich moeten schamen om mij, na maanden van mailtjes en geen enkele inspanning vanaf uw kant, op deze manier te proberen af te wimpelen.

Het toestel is op 19 mei correct en tijdig verzonden. Mijn eerste melding over het vermiste pakket is bovendien ruim binnen de 30 dagen gedaan, namelijk op 22 mei (zie onderstaand mailverkeer). Ook daarna heb ik meerdere keren contact opgenomen, waarna ik op 11 juni (ook nog steeds binnen de 30 dagen) te horen kreeg dat er contact was opgenomen met Vodafone om dit uit te zoeken. Dat er vervolgens geen actie is ondernomen en het onderzoek bij PostNL nu pas – vijf (!!!) maanden later – is opgestart, valt volledig binnen uw eigen verantwoordelijkheid. U kunt zich daarom niet beroepen op de termijn van PostNL om onder aansprakelijkheid uit te komen.

Daarnaast wil ik benadrukken dat ik als consument zelf geen onderzoek bij PostNL had kunnen opstarten, omdat het verzendlabel en de overeenkomst met de vervoerder via uw kanaal lopen. Het is dus aan u als verzender om tijdig actie te ondernemen wanneer een pakket vermist raakt.

Als consument heb ik voldaan aan alle verplichtingen binnen de door Vodafone en Likewize gestelde procedure. Omdat deze verzendmethode door u is voorgeschreven, ligt de verzendrisico en opvolging bij u – niet bij de klant.

Ik verwacht dat u dit probleem alsnog correct afhandelt en het overeengekomen bedrag van €301 (101 euro toestelwaarde + 200 euro bonus) uitbetaalt, of dat Vodafone hiervoor zorgdraagt. Dit kan op IBAN X t.n.v. X.

Mocht ik binnen 7 dagen geen passende reactie of oplossing ontvangen, dan zie ik mij genoodzaakt dit voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie, evenals de Consumentenbond en Vodafone zelf.

Met vriendelijke groet,
X

On 8 Oct 2025, at 17:01, vfnl.support <vfnl.support@likewize.com> wrote:

Beste klant,

Bedankt voor uw email.

Het hoofdkantoor heeft ons voorzien van een terugkoppeling en het volgende is geconstateerd:

"PostNL schijnt na 30 dagen elke onderzoeksaanvraag af te wijzen, dit zorgt er voor dat wij niet verder komen en helaas volgens onze algemene voorwaarden niet aansprakelijk zijn voor toestellen die verloren gaan tijdens transport."

Met vriendelijke groet,

Sent: Fri, 10/3/2025, 11:17 pm
CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.
nog altijd geen updates..

Op 11 aug 2025 om 15:00 heeft vfnl.support <vfnl.support@likewize.com> het volgende geschreven:
Beste klant,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Wij hebben het onderzoeksverzoek voorgelegd aan de betreffende afdeling.
Zodra er een update is over het onderzoek zal er contact met u worden opgenomen.

Met vriendelijke groet,
Likewize Trade-In Support Team

Sent: Fri, 8/8/2025, 4:20 pm
Hi,

Ik heb hier nog altijd niks over gehoord, schandalig! Graag reactie.

Groet, X

On 11 Jun 2025, at 12:52, vfnl.support <vfnl.support@likewize.com> wrote:

Beste X,

Hartelijk dank voor uw geduld.

We willen u graag laten weten dat we contact hebben opgenomen met Vodafone over uw situatie. Zodra we een reactie van hen ontvangen, nemen wij direct weer contact met u op.

Nogmaals bedankt voor uw begrip. We houden u op de hoogte.

Met vriendelijke groet,
Bai
Likewize trade in support

Sent: Mon, 6/9/2025, 12:29 pm
Zie ook: https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/Vodafone-inruildeal/m-p/231760

Exact hetzelfde, exact dezelfde periode. Kom mij nou niks wijsmaken alsjeblieft..,

On 9 Jun 2025, at 13:08, vfnl.support <vfnl.support@likewize.com> wrote:

Beste X
Bedankt voor uw bericht.

Nee, dit gebeurt niet vaak. Volgens onze statistieken heeft minder dan 1% van de pakketten logistieke problemen.

Omdat u uw pakket onverzekerd heeft verzonden, kunnen we niet veel doen. We moeten wachten op de uitslag van de controles van POST NL.

Indien u verder nog vragen, aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
Chris

Sent: Fri, 6/6/2025, 6:50 pm

Dag Chris,

Dank voor de update.

Ik lees allerlei horrorverhalen op het internet met inruildeals die kwijtraken. Er lijkt dus vaak iets mis te gaan. Hopelijk heb ik geluk en wordt dit gewoon opgelost en hoef ik geen bericht te plaatsen op het forum van Vodafone.

Ik had aan hen gevraagd of ik de telefoon ook bij één van hun winkels kon inleveren. Zij zeiden dat dit kon, maar toen ik bij de winkel aankwam noemde de medewerker dit ‘onjuiste informatie’ en ben ik weer huiswaarts gegaan. Nu ook dit nog.. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost.

Met vriendelijke groet,

X

On 4 Jun 2025, at 13:29, vfnl.support <vfnl.support@likewize.com> wrote:

Beste X
Bedankt voor uw email.

Ik heb dit doorgegeven aan ons hoofdkantoor die dit verder gaat onderzoeken.Vanaf ik iets van hen hoor, breng ik u op de hoogte.

Onze excuses voor het ongemak en we danken u voor uw begrip en geduld.

Indien u verder nog vragen, aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
Chris

Sent: Thu, 5/29/2025, 4:22 pm

Beste Chris,

Ja dat is 3SLFVZ740224157.

Met vriendelijke groet,
X

On 29 May 2025, at 17:16, vfnl.support <vfnl.support@likewize.com> wrote:
Beste X

Bedankt voor uw email.

Kunt u mij voorzien de track en trace nummer van u verstuurd device a.u.b?

Indien u verder nog vragen heeft, aarzel niet ons te contacteren.

Met vriendelijke groet,
Chris
Likewize Trade in Support

Sent: Thu, 5/22/2025, 11:54 am
Subject: Inruilen toestel 6738193

Hi,

Is mijn telefoon inmiddels bij jullie binnen (6738193)?

Groet, X

```

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Yes, we zijn tot een oplossing gekomen via privécontact 🙂 

Bekijk in context

6 Reacties 6
EnergieBoy
Level 20

Hoi @jhrd1 
Laat ik eerst beginnen dat het niet uit maakt of je nu 1 jaar klant bent of 10 jaar. Dat zal dan ook niet de reden zijn waarom het mis gaat, maar dat begrijp je zelf natuurlijk ook. 

Het is gewoon super vervelend dat het volledig mis is gegaan en dat je geen millimeter vooruit komt. Gelukkig zijn er op de community medewerkers van Vodafone aanwezig om met je mee te kijken en eventueel informatie in te winnen bij Likewise. Heb daarom nog even geduld en dan komt iemand je helpen. 

Lees bij het wachten op een VodafoneZiggo medewerker onderstaande balk aub:

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten VodafoneZiggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van VodafoneZiggo. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

Gio2903
Level 17

heb je het pakket verzekerd/aangetekend verstuurd? als je gewoon een normaal verzendlabel hebt is de verzender verantwoordelijk voor het pakket

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @jhrd1, welkom hier.

Ontzettend balen dat jouw zending bij Post NL verloren is gegaan. Op basis van het bericht begrijp ik dat de zending niet aangetekend is verstuurd, waardoor deze niet verzekerd is. Het klopt dan ook dat LikeWize hiervoor niet aansprakelijk is. Vodafone is eveneens niet aansprakelijk, aangezien LikeWize de inruildeals afhandeld. Dit is natuurlijk ontzettend zuur, doordat je een kostbaar product hebt verstuurd. Het is dan ook raadzaam om dergelijke producten in de toekomst aangetekend te verzenden. Je betaalt dan wel een bedrag voor de verzending, maar de zending is wel verzekerd. 

Wil je mij de volgende informatie eens doorsturen via een privébericht? Aan de hand daarvan ga ik kijken of ik nog iets voor je kan betekenen. Hierin kan ik je alleen niks garanderen.
Track&Trace:
Toestel (merk, type, geheugen, kleur):
IMEI nummer toestel: 
Mobiel nummer:

Je kan mij een privébericht sturen door naar je inbox te gaan op de Community, een bericht op te stellen en mij als ontvanger te selecteren.

jhrd1
Level 1
Topicstarter

Hi Cecilia, 

Dank voor je bericht. In principe zou het kloppen wat je zegt als LikeWize een onderzoek had ingesteld bij PostNL.

Ik heb hier meerdere keren over gemaild met LikeWize. In juni werd mij verteld dat dit uitgezocht ging worden. Dit is uiteindelijk gewoon helemaal niet gebeurd, en 5 maanden later krijg ik ineens een mail dat 'PostNL geen onderzoek meer oppakt na 30 dagen'. Daarom kan de aansprakelijkheid niet zomaar op mij afgeschoven worden, omdat LikeWize zich niet aan de geldende procedure heeft gehouden en er buiten mijn schuld geen/niet op tijd een onderzoek is ingesteld.

Ik heb als consument alles gedaan dat er van mij verwacht wordt in deze situatie, LikeWize niet. Hierdoor is het nu onmogelijk om er nog achter te komen wat er met mijn pakket gebeurd is. 

Ik zal je een privébericht sturen met mijn gegevens. 

Groet

0 Kudos
EnergieBoy
Level 20

Hoi @Cecilia 
Is hier inmiddels al iets uit gekomen? 
Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar wat er is gebeurd 🙂

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Yes, we zijn tot een oplossing gekomen via privécontact 🙂